Lang was het voor mij uit den boze maar ik merk dat mijn vriend het heel erg belangrijk vind om samen op vakantie te kunnen. Niet dit jaar natuurlijk want ik ben dan hoogzwanger maar ik omdat het erg belangrijk voor hem is wil ik graag kijken naar een mogenlijkheid om 2 kinderen ergens onder te brengen voor een weekje of een halve week zodat we met zn 2tjes ergens heen kunnen. Wellicht een weekend ofzo... Bestaat er zoiets? En heeft iemand er ervaring mee? Het lijkt me namelijk niet prettig vakantie vieren zonder kids en al helemaal niet als ze ergens zijn bij mensen die je eigenlijk niet echt kent... je hebt kennen en kennen natuurlijk! Neem aan dat je natuurlijk ruim van te voren kennis maakt en dat je gerust bent bij de mensen voor ej de kids achterlaat maar komop ik heb een vaste oppas en vertrouw haar en haar zus volledig, toch ken ik ze niet "echt"... Niet zoals familie o.i.d. Ik vind het nog steeds helemaal geen prettig idee maar omdat het zo belangrijk voor hem is wil ik me er graag in verdiepen en wellicht dat ik van gedachte verander als ik ervaringen hoor of kennis maak met de mensen die kinderen voor een weekje opvangen o.i.d.
echt op vakantie gaan zonder kind, nee echt niet(de honden gaan ook lekker mee) maar een weekendje weg of gewoon een weekend zonder kids gebeurd hier wel. meestal maar 1 nacht, jan voor het eerst 2 nachten gedaan (wij op texel) het was heerlijk, maar ben wel blij om weer mijn dochter te zien (ook al kan ik haar met haar drifbuien achter het behang plakken)
zelf zou ik nooit zonder kind op vakantie gaan en vriendlief zou dat ook niet willen. Voor mij geen vakantie zonder de kleine man. Heb je geen familie die de kids kan/wil opvangen? Logeeradressen krijg ik een naar gevoel van
Ik moet er niet aan denken zonder kids op vakantie te gaan maar goed dat is persoonlijk. Zou ze iig uit logeren doen bij goede vrienden,familie... iig mensen die je vertrouwd. Zou nooit vreemden ( of mensen die ik pas een paar keer gezien heb ) laten logeren.
weekendje weg zeker wel heerlijk...maar dat was niet je vraag.. Geen idee of zoiets bestaat...ik zou ze wel naar familie brengen of tenminste diegene die het dichts bij jullie staan... niet zomaar naar iemand...
Oh ik begrijp je man helemaal, heerlijk om even samen weg te kunnen gaan. Langste was hier 5 dagen en dan gaan de meiden naar opa en oma. Dat is voor de kids een feestje, want bij opa en oma mag alles en doen ze allemaal leuke dingen. Ik heb er nog nooit van gehoord dat je de kinderen naar een logeeradres zou kunnen brengen, dus bij mensen die je niet echt kent. Ik zou dat nooit doen, ik vertrouw anderen niet snel met jonge kinderen. Hier dus alleen naar familie!
Nou mijn schoonouders zijn 70+ dus ik durf niet echt te vragen om een week op 2 kinderen te passen, na een dag zijn ze al kapot hahaha. Mijn schoonzus werkt gewoon tot laat... Ik zat eigenlijk te denken dat ze dan natuurlijk gewoon nog naar het kdv gaan overdag dus dan is het te doen voor hun 2 zo'n weekje (mn schoonouders en zus wonen 5 min lopen van elkaar af dus ze kunnen het afwisselen) maar ze gaan maar 2 dagen naar het kdv dus als ik het ver van te voren regel kan ik misschien wel regelen dat ze een extra dagje naar het kdv gaan ofzo... He vind het zo moeilijk... Ik vind het ook heeeelemaal niets om zonder kinderen weg te gaan en weet ook niet of ik wel echt kan genieten nee... maar hij vind het zo belangrijk merk ik. We gaan vaak een dagje weg of een weekendje en dan zorgen we dat zijn zus en ouders oppassen of mijn ouders paste toen op maar dat gaat nu helaas niet meer door omstandigheden. Het word gewoon zo moeilijk met 2 kinderen, nu met 1 kind durf ik het wel te vragen maar vind 2 kinderen gewoon zoveel gevraagd aan ze... Het is niet zo dat hij een vakantie zonder kinderen zit op te dringen hoor, hij respecteert heel goed dat ik de kinderen overal mee naartoe wil nemen alleen ik merk gewoon dat hij het zo fijn zou vinden om 1 weekje lekker zonder kids te zijn. En vooral nu hij zoveel overneemt vanwege mijn beperkingen (bekkeninstabiliteit en vroegtijdige weeën) waardoor ik vrijwel niets meer MAG doen vind ik dat hij zoiets echt verdient als we zometeen met 2 kids zijn. Dus mocht ik dit door willen zetten zou de kleine man alweer ruim 6 maanden of misschien zelfs 1 zijn en onze dochter is dan 3,5 of 4 jaar.
Nee iemand van marktplaats plukken stond ook zeker op mn lijst van dingen waar geen haaaaaar op mn hoofd aan denkt hahaha en ik heb er best een bos zitten Maar ik zit meer te googlen naar logeeradresjes die gewoon geregistreerd staan, een soort kdv ofzo? Ik kom alleen steeds uit op logeerhuizen en dat is alleen voor moeilijk opvoedbare en gehandicapte kinderen dus daar heb ik weinig aan.
Ja meid je bent nog niet eens bevallen hahaha... moet zeggen dat ik het niet zou doen voordat de jongste 1 was... En dan een weekendje dat vindt ik al genoeg denk ik....maar je moet natuurlijk ook denken dat je jongste veel zorg nodig heeft vooral als die net loopt enz..straks dan he
Ik zou er voorlopig nog even mee wachten. Vind een week wel erg lang dat jullie zo nu en dan al een dagje of weekendje weg gaan is toch al best wat met zulke kleine kindjes? Hoeft toch niet perse langer te zijn?
Ik heb het ook over volgende zomer ergens op zn vroegst. en ja ik vind die dagjes of een weekend ook genoeg hoor maar hij heeft er blijkbaar meer behoefte aan dan dat ik heb... En ook al deel ik die behoefte niet ik kan best begrijpen dat iemand daar behoefte aan kan hebben.
Als we een paar dagen (weekend) gaan, logeren de kids bij opa en oma. Die zijn 65, nog prima in orde en vinden het leuk om hun kleinkinderen een paar daagjes in huis te hebben. Toen we er nog maar één hadden, heeft een nichtje van mij wel eens een weekend opgepast, en ook een keer mijn zus, dat deden ze dan in ons huis. We zouden (oké, vooral mn vriend dan; hij had dit een jaar geleden al gewild maar ik tot nu toe niet; inmiddels lijkt het me ook wel wat...) ook wel graag iets langer weg willen, maximaal één week met z'n tweeën. We hebben afgesproken met schoonouders dat zij dan een week in ons huis komen logeren, dat de kinderen op de normale dagen naar het kdv gaan. Dan gaat voor de kinderen de gewone routine zoveel mogelijk door en is het voor opa & oma ook nog op te brengen. Ik zou het alleen durven overlaten aan iemand die ons én de kinderen al goed kent, bijvoorbeeld een van mijn zussen, of over een jaartje onze vaste oppas (hebben we nu pas een keer of 4 voor een avondje hier gehad, dat vind ik niet genoeg). Lijkt me voor de kids veel te ingrijpend, om ineens een paar dagen met (relatief) onbekenden te zitten.
Ik denk niet dat zoiets bestaat. Logeerhuizen zijn hier inderdaad niet voor bedoeld en alleen te voor kinderen met een indicatie. Wij moeten van mijn ouders elk jaar een weekend weg. Mijn moeder past dan op. Ik vond het eerst maar niks maar zie wel dat het belangrijk is. We zijn begonnen met een nachtje maar nu doen we er twee. Maar vooral niet te ver weg en op de 3e dag kan ik niet wachten tot ik weer naar huis mag. Echt een vakantie zou ik niet overleven. Ik zou als ik jou was ook eerst een nacht proberen. Als je zelf nl niet achter een vakantie staat valt hij in het water en dat is zonde!
Wij 3 weken geleden met zn 2tjes op vakantie geweest! 8 dagen naar Turkije, en jaaaaa het was heeeeerlijk! We zijn zo ontspannen, en zo uitgerust, ben een veel leukere mama, we waren hier echt ff aan toe! 1 avond heb ik me daar in Turkije zo slecht gevoeld, zag overal kinderen om me heen, en miste ze enorm. Snel naar mn moeder gebeld, waar onze kids waren. Maar de oudste wou ons geeneens aan de telefoon, was veelste druk aan het spelen. Toen was mijn verdriet ook weg, en hebben we heerlijk genoten. Ze zijn 4 dagen bij mijn moeder geweest, en 4 dagen bij mijn schoonouders. Ook zijn ze gewoon naar het kdv geweest voor het ritme. Alles is vlekkenloos verlopen! Voor de oudste had ik een kalender gemaakt, elke avond voor het slapen mocht hij een sticker plakken. Zodat hij wist wanneer we thuis kwamen. Maar na 3 dagen wilde hij al niet meer plakken "ik word zoooooo moe van die stickers plakken" Haha, dus hij vond het geeneens nodig. Maar goed, ik zou dit dus alleen kunnen als je je oppas blind kan vertrouwen! Anders ga je je volgens mij echt slecht voelen op vakantie. Dus bij ons was de enigste optie, mijn moeder of mijn schoonouders.
Haha ja het zijn vaak de mannen die er behoefte aan hebben blijkbaar hahaha...! Een oppas vind ik geen fijn gevoel plus dat die van ons nog studeren dus dat gaat niet lukken. Opa en oma in ons huis... denk niet dat ze dat fijn vinden, dan passen ze liever bij hun thuis op, wat voor mij ook totaal geen probleem is alleen ik ben bang dat het teveel gevraagd is... een hele week voor een 70+ koppel... en dan 2 kleine kinderen van 1 en 4... ik weet niet of ik dat wel kan vragen aan ze...
Mijn ouders zijn nu 68 en ik merk ook dat het lastiger wordt. Dus 5 dagen is echt de max en ik voorzie dat ze binnen nu en 1 a 2 jaar gaan zeggen dat het teveel is voor ze en dat ze ermee stoppen. Ik zou dan ook niet weten hoe ik het moet regelen. En over de opmerking dat het blijkbaar iets is wat mannen willen...nee hoor, als mijn ouders nu zeggen dat ze een week oppassen, dan boek ik vanavond nog twee tickets naar de zon En voor het geval dat er misverstanden over bestaan: ik hou heel veel van mijn kinderen!
Mijn man zou dit ook graag willen, ik vind het nog erg moeilijk. We gaan ong. 2x per jaar wel een weekendje weg samen, maar dat gaat om max. 2 nachten en de meiden slapen altijd bij de opa's en oma's. In september gaan we 5 dagen naar Rome voor ons 5 jarige trouwdag....eerst maar kijken hoe dat gaat! Ik zou ze niet bij anderen achter laten, hoogstens misschien hele goede vrienden of mijn schoonzusje voor 1 nacht. Zeker geen onbekenden!
idd ik wil het ook wel hoor...ben thuismama en het lijkt me heerlijk eens niet alleen mama zijn!! Alleen gaan wij bijna nooit op vakantie en om dan nu 8 dagen alleen te gaan nee dat doe ik niet.....maar als je vaker gaat met je kids is dat anders denk ik.. maar waarom vraag je het niet eerst eens aan opa en oma...misschien willen ze het juist nu eens graag doen ivm met hun leeftijd, ze worden natuurlijk alleen maar ouder dus misschien is nu de tijd wel!
Wij zijn in december ook 5 dagen naar Rome geweest samen. We hadden 4 dagen geboekt, maar door het slechte weer en de sneeuwval in Nederland werd de terugvlucht geannuleerd dus moesten we onverhoopt een nacht langer blijven. Dat van die nacht langer was een tegenvaller, je stelt je er toch op in om naar huis te gaan, maar achteraf hadden we ook best die 5 dagen kunnen boeken want het was HEERLIJK! Maar goed, eigenlijk geen antwoord op jouw vraag want wij konden ons zoontje dus makkelijk naar opa en oma brengen want die vonden dat super. Overigens ben ik dus wel een groot voorstander van af en toe er met zijn tweetjes op uit gaan, maar een hele week lijkt mij nu ook nog wat te lang. Ook gezien de belasting voor de (oppas-)opa's en oma's. Ben benieuwd of je wat kan vinden! Hoewel ik er zelf ook niet voor zou kiezen om ons zoontje naar een 'vreemde' te brengen.
Manlief wil hier eigenlijk niet eens op vakantie, omdat de katten dan alleen zijn (zijn erg aanhankelijk, net honden). En ik eigenlijk ook niet, dus denk niet dat ik het probleem ga hebben straks. Kan je opa/oma niet vragen een paar dagen op te passen, een week zou ik niet doen met 2 kleintjes. Als ze wat groter zijn kunnen ze misschien op kamp en dan kan je zelf ook weg. Maar dat zal pas over een paar jaartjes zijn.