een vroege geboorte door een vlies scheur

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door nedjla, 9 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    hoi ik had toch nog even een vraagje ik ben 1 dec bevallen van me zoontje maar aleen hij is 9 weken te vroeg geboren nou had ik een hoge vlies scheur en heb daar waarschijndelijk een infectie bij gekregen waar door de weeen zijn begonnen maar kan je lang lopen met een vlies scheur want ik had af en toe dat ik nat was en dat ik me moest verschonen maar dat was een week lang al en naar een week zijn mijn weeen begonnen ik had het wel gezecht tegen de vk maar zij dacht aan dunne afscheiding dus daar ging ik van uit en er is verder niet meer na gekeken geen test of zo en als je een vlies scheur hebt hoe kan je dan een infectie erbij krijgen waar kan je die infectie door krijgen dit zijn mijn vragen die me nog door me hoofd spelen

p.s met me zoontje gaat het heel goed en wordt vandaag over gebracht naar de kinderafdeling en gaat van de intensive care af

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als je gebroken vliezen hebt is er een opening naarbuiten en daardoor heb je een verhoogde infectiekans. Daar hoef je niets speciaals voor te doen, er zitten altijd bacteriën in je vagina ne bij je baarmoedermond, die zijn gezond en horen daar. Daar heeft het kindje geen last van omdat ie in zijn eigen steriele omgeving zit. Maar als je gebroken vliezen hebt dan is er dus een opening en heb je een verhoogde kans op infectie.
    Bij gebroken vliezen heb je sowieso al meer kans om snel te bevallen omdat er in het vruchtwater een hormoon zit dat weeen kan geven. Bij een infectie wordt die kans nog groter omdat daardoor de baarmoeder ook wordt geprikkeld tot het maken van weeen.
    Gelukkig gaat het goed met je zoontje!

Mirjam

3. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    bedankt voor je reactie heb ik eindelijk een antwoord erop

Deel Deze Pagina