wie heeft nog meer last van angst/paniek aanvallen http://www.paniekaanval.nl/paniekaanvallen.php word helemaal zat ervan, steeds met boodschappen doen.. ik doe het niet meer.. word niet goed in doe velle winkel, supermarkt en stad moet schoenen hebben en steeds als ik moet heb verzameld. loop ik de stad uit wie herkend dit en heeft tips?
Heb helaas presies het zelfde,loop nu bij altrecht .. Het zweet breekt me elke keer weer uit zelfs in de supermarkt pfff,me hart gaat te keer als een gek,ademen gaat slecht.. Tis geen pretje.. Ik lees hier mee
Ik heb er soms last van, maar na het lezen van dat artikel is mij toch een hoop duidelijk geworden. Ik heb dus last van hypoglykemie en gebruik zoetjes waar aspartaam in zit. Ik ga daar direct mee stoppen, want dat schijnt toch wel invloed te hebben op de aanmaak van serotonine in je hersenen.
klopt en roken en drank en koffie! dat zijn boosdoeners/.... je kan er medicatie voor krijgen... ben vanavond PIST of naar winkel gelopen... en nergens geen last van maar mijn vriend die doet boodschappen,... ik al maanden niet ik gebruik geen zoetjes
Het beste is gewoon wel na de winkel blijven gaan etc als je dit niet doet krijg je er straks vele angsten bij. Ik heb ook wel eens last van hyperventilatie staat er een beetje gelijk aan Maar goed het is naar ik weet er alles van.
Ik heb er last van gekregen na de geboorte van mijn dochter.. Wist niet wat me overkwam..dokter erbij.. Die trok conclusie paniekaanval..en schreef me tabletjes voor.. Waar ik uiteindelijk maar 2 van gehad heb..Ik ben tegen die troep..Mede doordat mijn moeder psychiatrisch patient is (geweest) en een hele zooi binnen krijgt elke dag..en ze is altijd 'stoned'..Het onderdrukt haar en lost niks op uiteindelijk.. Maar weer on-topic..Ik heb mezelf gedwongen om WEL weg te gaan..rustig op mijn eigen tijd..En ik bleef mezelf geruststellen.. Ook is mijn leven inmiddels niet meer zo gespannen en hectisch..Dat zorgt wel voor rust met als gevolg dat ik al een hele tijd geen paniekaanval meer heb gehad.. Aspartaam ontwijk ik zowieso al..Een slecht chemisch zoetmiddeltje..(zit ook in de meeste light dranken, Yogho..producten die 'zonder suiker aangeven) Verder weet ik niet zo goed welke tips ik je kan geven..Vooral rustig blijven.. Het is vaak zo makkelijk gezegd.. Sterkte. Liefs Eefje
Ik heb het ook gehad, begon bij mij in de trein en later kreeg ik het steeds vaker, in de kroeg of als ik uit etenwas, met name in situaties waar ik niet zo snel onopgemerkt weg kon. Ik was het op een gegeven moment zat en ben bij mijn huisarts geweest, die heeft mij doorgestuurd naar een haptonoom, waar ik een combi heb gehad van psychotherapie en haptonomie. Ik wilde namelijk absoluut geen medicijnen slikken, ik ben volgens mij 10 keer geweest en ben er helemaal vanaf. Bij mij was de oorzaak voornamelijk dat ik een enorme controle freak ben en niet van onvoorspelbare situaties houd. Op een gegeven moment kwam ik in een bepaalt cirkeltje/ routine die ik voor mezelf in stand hield (o, jee, als ik maar niet...... en ja hooor!) Veel succes!
Ik heb er ook last van gehad. En het is (voor mij) wel iets wat altijd een beetje op de loer ligt. Ik merk als ik erg veel stress heb gehad, dat dat dan de druppel kan zijn, waardoor ik bijvoorbeeld snachts een angstaanval krijg, of dat het overdag weer mis gaat. Ik heb in het verleden een periode gehad dat ik niet meer naar buiten durfde alleen. Dat heeft zo'n 3 maanden geduurd. Continue de strijd van; ga ik wel, ga ik niet? Wat als... Met behulp van een psycholoog ben ik er bovenop gekomen weer. Vrij snel overigens, maar zoals ik zei; het blijft altijd wel een beetje spelen. Autorijden op de snelweg durf ik nog steeds niet, maar ik ben het moe om telkens te strijd aan te gaan en ook zonder dat ik dat kan, heb ik een prima leven (veel mensen hebben daar last van volgens mij) . Rijlessen nemen om het op te lossen, zijn helaas te kostbaar. Maar oke, ik raad ook iedereen aan die merkt dat hij bepaalde situaties en plaatsen gaat mijden, echt aan, om met een psycholoog ofzo te gaan praten. Een paar gesprekken, kan al erg veel effect hebben. En blijven gaan inderdaad. Leg de lat niet te hoog, maar ga de situaties ook niet volledig vermijden. Dus ga met een vriendin, en laat die vriendin dan even naar een andere winkel gaan ofzo, of een stuk bij je uit de buurt. Kleine stapjes... Maar oke. Ik weet hoe gemakkelijk het gezegd is 'wel naar buiten blijven gaan'als de angst zo hevig aanwezig is. Maar je moet er wel echt wat aan proberen te gaan, dus echt hulp zoeken, voordat je dadelijk niet eens meer naar je werk kan...
heb het inderdaad ook op me werk. en als je dan te weinig geslapen heb.. en om 7uur smorgens op je werk de overdracht moet aanhoren...dan begint het.. dus ga ik gauw aan het werk en inderdaad een oplossing om eens met ps. te praten sta versteld hoeveel er last van hebben
volgens mij is er zelfs een club van ergens, die was er wel in elk geval, maar zelf ben ik daar bewust niet bij gegaan (niet mee gaan lezen), omdat ik weet dat op momenten dat ik er gevoelig voor ben, dat het lezen van de angsten van anderen, mij dan ook weer soms nieuwe problemen geeft. Maar het klopt hoor, vrij veel (met name) vrouwen hebben er last van.
Ik heb er ook erg last van gehad. Bij mij is het nu veel beter. Omdat ik nu weet, dat het ECHT waar is, dat mensen helemaal niet zo op je letten. De zin 'zo belangrijk ben ik echt niet hoor, dat iedereen op mij let' heb ik heel vaak tegen mezelf moeten zeggen, en het werkt. Want het is gewoon zo, zoals jij met jezelf bezig bent in het openbaar, zo zijn anderen niet met jou bezig. Je legt jezelf als het ware onder een vergrootglas, en dat is een afwijking in je denken. Als je het door krijgt, begint heel langzaam het ontspannen weer. In hele kleine stapjes. Dingen die mij helpen zijn bijvoorbeeld het dragen van een pet, dat biedt een soort bescherming ofzo, alsof je niet helemaal open en bloot en voor iedereen te lezen bent. En als het zonnig is, een zonnebril. Zo bouw je langzaam weer wat vertrouwen op, door goede ervaringen.
Ik heb 1 tip: Cognitieve therapie Ik heb nu eigenlijk nooit meer last . Dit was voor mij echt geweldig. Ik doe nog veel met die methode.
Dat heeft mij idd ook geholpen! Babs, al je wilt heb ik evetueel het adres voor je (woon ook in Zwolle)
Ik heb er ook zeer erg last van gehad. Zo erg dat ik niet meer buiten kwam. Ook antidepressiva voor geslikt, maar wegens zwangerschapswens mee gestopt. Op zich heb ik het nu onder controle. Wat mij erg geholpen heeft is ademhalingstherapie (zie www.rebio.nl). Als je zo'n aanval hebt, moet je bewust op je ademhaling letten en dan trekt die aanval weg en dat geeft je weer zelfvetrouwen. Wat je vooral niet moet doen is die situaties gaan vermijden.
pelikaantje jeetje jah ik kom momenteel ook niet buiten.. gisteren weer even naar de winkel gegaan laatste boodschappen gedaan had net glas wijn op... en ging goed.. tot de kassa! succes
Babs, Echt geloof me het gaat echt over, maar je moet er wel aan werken. Ik weet precies wat je voelt. Dat is echt verschrikkelijk. Bij mij is het ook allemaal begonnen in de supermarkt. Maar je moet er echt wat aan doen, anders wordt het van kwaad tot erger. Wat mij ook helpt is afleiden, ergens anders aan denken als je het krijgt en dus rustig ademhalen. Het zal bij mij nooit echt over gaan, maar ik heb het onder controle. Het enige wat ik niet doe is alleen autorijden, maar dat is voor mij een luxeprobleem. Succes, je mag me altijd pb-en. Groet
Heel herkenbaar! heb ik ook erg veel last van gehad. Ik heb heel veel baat gehad bij 'alternatieve' medicatie van een therapeut uit Zwolle. Mocht je meer willen weten dan stuur ik je wel een PB.
ja wil graag meer weten! weet je? ik heb het zoveel.... en dan ben ik er weer even vanaf een paar maanden.. en dan ineens is het aantal maanden weer afzien!:'( wil er weer vanaf nu helemaal met deze dagen dt je kleding etc nodig bent! Nu doet mijn geweldige vriend het neemt steeds dingen mee.. en ik passen hij weer terug brengen.. maar moet het zelf weer doen
ik heb er ook heel veel last van gehad. naar mijn ervaring hebben die aanvallen een duidelijke oorzaak. ik heb de oorzaak achterhaald en ben toen in therapie gegaan om het te verwerken. dat was megazwaar en echt niet leuk, maar nu ben ik al ruim een jaar paniekaanval vrij en voel ik me zoveel beter! kan het je echt aanraden het aan te pakken, want het is zonde je leven (of momenten van je leven) erdoor te laten beheersen!