paniek/angst aanvallen

Discussie in 'De lounge' gestart door babs81, 6 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda84

miranda84 Bekend lid

13 apr 2007
    781
    0
    0
    @ babs81,ik weet ook heel goed dat er niks kan gebeuren hoor,maar zoals je zelf wel weet de angst neemt de overhand,of het nu buitenshuis is of binnenshuis,afijn ik denk maar zo je moet er maar mee leren leven,ik ga binnekort wel even een afspraak maken met haptonomi,kan het altijd proberen.

2. goudje

goudje Lid

4 jul 2007
    52
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik herken het ook hoor. Op het moment krijg ik cognitieve gedragstherapie.
    Ik durf wel naar buiten, maar heb paniekaanvallen over andere dingen.
    Heel vervelend. Ik mag geen dingen vermijden, maar ja doe dat maar eens niet.

3. babs81

babs81 Niet meer actief

jah goudje doe dat maar eens
    tis zo moeilijk, ben net dus pakketje weg wezen brengen, en dat ging goed.. maar zal het ook met al het andere gaan?

maar goed weer dagje vrij en weer heerlijk in huis zitten!

4. mamatje1986

mamatje1986 Nieuw lid

8 dec 2008
    2
    0
    0
    huismama
    ik heb er ook soms last van maar doe gewoon alles heb het sinds dat ik mijn whiplash heb van een auto ongeluk de ene keer gaat het goed en de andere keer heb ik het

5. babs81

babs81 Niet meer actief

het nu jij zegt.. heb het wel 10x erger gekregen sinds ik tegen boom aangereden ben met 70km/u
    (grr vrouwen achter het stuur) heb ook idd veel klachhten met me nek rug schouders etc!

6. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hey je kan echt wel medicatie krijgen voor paniekaanvallen!
    ik heb ze ook!

grtjes

7. babs81

babs81 Niet meer actief

cindy wat heb jij? heb oxazepam liggen.. maar die grbuik ik alleen als ik van avonddienst naar dagdienst moet!
    als ik ze overdag gebruik word ik er niet anders van!

wat heb jij ?

8. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hey meid!
    we spreke elkaar wel vaak vandaag ;):p
    ik heb vorrigjaar dit toppic geopend:

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0

kan je meepraten!
    ik en nog een meisje hebben precies hetzelfde!
    en ik denk jij ook!
    straatvrees paniekaanvallen etc.....
    wij praten heel veel!
    is wel fijn erkenning van dingen!

ik heb effexor 8 per dag.... en 3 oxazepam per dag
    en er komt elke wk een vrouw bij mijn thuis die me nu gaat meehelpen oefenen naar buiten te gaan

grtjes

9. babs81

babs81 Niet meer actief

ja we spreken mekaar wel erg vaak nu!
    wel erg leuk idd ik ga meteen even kijken bij die topic.. en ga ook even kijken na die medicijn

10. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Wat ik weleens gehoord heb is het niet goed bijv winkels te blijven mijden omdat het probleem dan steeds groter word. Mischien kun je een deskundige om tips vragen? Heel veel sterkte!

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.821
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi Miranda,
    die benauwdheid die je beschrijft, kan weleens hyperventilatie zijn. Veel mensen kennen alleen de hevige hyperventilatie, waarbij in een keer een aanval krijgt, maar je kan dus ook continue net verkeerd ademen, waardoor je dus het zelfde effect hebt. Ik heb het ook gehad en met behulp van een cesartherapeute er vanaf geraakt. Ik weet nu wat ik moet doen om het gevoel kwijt te raken. Ik heb in de loop van de jaren, wel 2x een opfriscursusje gehad hoor (toevallig bij gewone fysio's in dit geval) ... Dat ik merkte dat ik toch weer wat benauwd werd, maar dan met net wat andere klachten en dan hielp hetgeen ik eerder geleerd had niet meer (deed het uiteindelijk niet goed) en na 2, 3 bezoekjes had ik het dan weer -gelukkig- op de rit .

12. babs81

babs81 Niet meer actief

elizabet

heb vandaag acupuntuur gehad, en was best relaxt weggegaan
    vanavond had mijn vriend voor hij ging trainen geen brood gehaald dus OEPS... ik moest wel want morgen weer werkdag
    dus eerst mijn zoonlief gevraagd of hij wou en die wou dus wel
    en dacht ik ga mee... we kwamen na de rij voor kassa naar buiten en geeft me schouderklopje en zegt

MAMA BEN TROTS OP JE.. DIT GING GOED! GEFELICITEERD! 1ste x na tijden dus in de supermarkt en kassa gestaan

13. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Is ook iets om trots op te zijn! Wat kan helpen is trots te zijn op datgene wat WEL lukt ipv te kijken naar wat NIET is gelukt =negatieve gedachte= negatieve, neergaande spiraal

Ik heb bijvoorbeeld een lange tijd paniekaanvallen gehad in de metro. Duuurde uren en heel veel angst voor ik er was. Door bij iedere halte uit te stappen of iedere keer een halte extra kreeg ik steeds meer positieve ervaringen.

Dusss trots zijn op jezelf!

14. babs81

babs81 Niet meer actief

ja precies, je hebt helemaal gelijk
    nu word dat waarschijnlijk steeds beter tot perfect

even kijken hoe ik morgen tijdens de overdracht ben!op me werk!

ik dus maar gauw slapen.. weinig slaa doet weinig goed!

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    haihai,
    nou ik heb er sinds paar weekies ook ineens last van. was savonds zat lekker rusitg met dochterlief op de bank en dacht echt dat het helemaal misging. paniek alom moeilijk ademen vaag in me hoofd tintelingen dacht hartkloppingen te horen echt werd helemaal gek. heb me ma gebled e die is meteen gekomen want wilde niet alleen zijn moest ern iet aan denken dat me kleine meid alleen in huis was en ik miss nokkie was gegaan.

vanalles geprobeerd want ja was ern iet bekend mee dus suiker gegeten en zout want wie wet wle ondersuikerd ofzo of lage bleodruk. snapte er niks van. na goeie nachtrust was het over. week later had ik eht weer dus toch maar eens naar arts en ik zei volgens mij heb ik angstaanvallen dus hem uitgelegd kreeg ik dus idd ook antidepresiva. nou die liggen nog mooi in de kast. heb eerst eens gevraag naar alternatief bij apotheek en ik heb nu rescuepastilles zijn gewoon soort wine gums en danm et allerlei kruiden erin. worden ook gebruikt voor drukke kids.
    en werkt goed als ik voel aankomen dan neem ik er een.

heb vooral last als ik erg druk ben geweest. of lang in de auto rijd. en bij stres om vanalles kan ik ineens ook slecht tegen.

weet niet of het nu door mijn hormoonhuishouding komt of niet. (kan niet zo goed over mijn gewone hormoonhuisjhouding met pil gaat beter)
    tis wel mega lastig.

16. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Super Babs! Dat het zo goed ging in de supermarkt.....ik hoop dat je niet teleurgesteld bent in de overdracht?

17. babs81

babs81 Niet meer actief

hoi carlijn .. welke overdracht?

ja super.. begin steeds mee blij te zijn dat ik geaccupuntuurd ben
    vandaag stukken lekkerder op me werk gezeten, en er naartoe gereden.. zelfs naast vrachtwagens ingehaald!

hoop dat dit door die acupuntur gekomen is.. anders is het gewoon psychisch

18. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    echt goed! En het zal vast nog wel weer minder worden, hoor! Laat je dan niet uit het veld slaan.....je weet nu dat je je ook goed kunt voelen, er is dus niet iets heel ernstigs met je aan de hand.

Deel Deze Pagina