Ik val ook.maar ff binnen Hoe voelen die aanvallen bij jullie? Volgens mijn huisarts heb ik ze ook, had dat zelf niet zo herkend.
Ik heb ze ook. Sinds ik een keer binnen ben flauwgevallen in een drukke kroeg, en ik vervolgens buiten weer bij kennis kwam heb ik dit. Ik heb er zo'n moeite mee dat ik toen de controle over mijn lichaam ben verloren, en dat ik een stuk vd film mis... Sinds toen heb ik het soms spaans benauwd als ik ergens ben waar het druk is, waar ik lang moet wachten, waar het warm is etc. Niet altijd, maar in periodes dat ik moe en druk ben heb ik dit vooral. Het gevoel om misschien weer flauw te vallen... brrrrrrrr... Meestal als ik het aan voel komen ga ik me gauw op iets concentreren wat ik zie, of wie ik zie. Vervolgens heel rustig maa diep inademen, en weer rustig uitademen. Totdat het weg gaat.
hoi dames, ik heb wel therapie gehad en dat heeft zeker ookwel geholpen maar soms (vooral in tijden van stress) komen ze ff kneiterhard terug. Ik heb dus ook een probleem met het "gevoel van de controle te verliezen". Ik krijg het daar spaans benauwd van. Ook kan ik absoluut niet tegen hormonen en mijn zwangerschappen waren daarom alle drie ook een hel. Dag in dag uit angst en paniek. Ook als ik de pil oid slik vlieg ik tegen de muren omhoog. Ik zou heeel graag nog een kindje willen maar dat word het dus voor mij niet. De angst is ook zo heftig, ik ben in zo een aanval echt bang dat ik mijn verstand verlies of zo. Mijn hart klopt soms zo hard dat ik denk die stopt er zo mee. Waardoor ik nog meer overstuur raak. Ademhalings oefeningen lukken bij mij niet want als ik op mijn ademhaling moet letten krijg ik juist hyperventilatie. Meestal ga ik even iets lezen, iets luchtigs een tijdschrift ofzo. In de nacht zijn ze het heftigst want dan heb ik zoeen ik ben helemaal alleen gevoel. vind het nog steeds bizar dat je hersenen zo een loopje met je kunnen nemen
Ik vind het 's nachts ook het ergst. En vind het ook een raar idee dat het allemaal in mijn hoofd zit.