Paniek: baby 8 mnd, menstruatie en voeding op?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door dolfijn73, 14 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Onze dochter is 8 en halve maand en krijgt nog bv, aangevuld met brood, fruit en avondeten (natuurlijk nog qua hoeveelheden aan t opbouwen). Ze drinkt nog zeker 6 x per dag aan de borst. Nu ben ik gisteren weer echt ongesteld geworden en het lijkt of de voeding afneemt, vooral 's avonds. Ik vind haar wat meer mopperen en ' s avonds dus meer trekken aan de tepel en bewegen etc. Irritant en pijnlijk voor mij.

Probleem is dat ze geen fles drinker is en kv ook iets vindt. Je begrijpt mijn paniek denk ik wel? Wat nu als de voeding ineens ophoudt en ze drinkt niets anders? Zit ik dan de hele dag en nacht met een mopperend en huilend kind?

Overigens wil ik zelf wel overstappen op kv hoor, dus wat dat betreft...

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Het is normaal dat door je mensruatie je Bv terug loopt. De samenstelling van je melk is ookanders en dat merkt je dochter ook kwa smaak.
    Maar geen paniek!
    Maak voor jezelf de keus wat je nu wilt gaan doen. Wil je doorgaan met de Bv leg haar dan (indien mogelijk) vaker aan zodat je produktie weer op peil kan komen. Desnoods, mits je een kolf hebt, kolf je na. Je zal zien dat het dan weer goed komt.
    Voeding hoef je niet perse per fles te krijgen ;), wie weet slurpt ze liever wat uit een beker.
    Probeer je regelmatig moedermelk via een flesje te geven? En drinkt ze dan sowieso niet of bij een ander wel?

Ilja

3. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Hoi,

Flesje hebben we heel lang geprobeerd, door verschillende mensen etc. Mevrouw doet t niet! We zijn toen overgestapt naar tuitbeker zonder anti lek en daar drinkt ze op kdv nu goed gekolfte melk uit.

Ik wil stoppen met bv maar dan moet ze wel genoeg andervocht binnen krijgen. Hoeveel kv melk moet ze per dag drinken en hoeveel ander vocht?

Denk je dat t nuttig is om weer eens fles te proberen? Wilde ik eigenlijk nietdoen omdat ze al 8 en halve maand is.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoe zwaar is je dochter nu?

En een tuitbeker is prima hoor. Je hoeft echt geen flesje te proberen.

Een advies wat betreft hoeveelheid vocht is ongeveer op deze leeftijd een halve liter per dag. Lees wel het zijn gemiddelden.
    Wat je zou kunnen doen is een papvoeding van 200cc en 1 fles van 200cc. Pap kan je dan lepelen.
    Bij het broodje kan je dan evt een klein bekertje melk doen.
    Daarnaast biedt je dan fruit aan, sapje (water, slappe thee, etc ). vergeet niet dat in fruit, groente, toetje ook vocht zit.

Ilja

5. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Ze weegt nu ca 10 kilo en is ca 74 cm. Ze komt dus niets te kort :)

Pap vindt ze heel vies en eet ze hooguit paar lepeltjes van. Fles niet dus.
    Thuis drinkt ze van alles uit de beker maar paar slokjes maar dat komt natuurlijk omdat ze nog 6 x per dag bv krijgt gemiddeld en dus geen echte dorst heeft.

Kan ik in 1 x overgaan op kv? Is er nog bepaald merk waar bv kindjes voorkeur aan geven? Nutrilon of friso bijvvorbeeld?

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou persoonlijk niet in één keer overgaan. Als je geleidelijk de Bv gaat vervangen kan ze zelf aan de smaak wennen. Welk merk je neemt is een eigen keus Doen wat goed voelt. Het één is echt niet beter dan de ander.
    Je Bv is door je menstruatie al terug gelopen...houdt wel even in de gaten of het nodig is om af te bouwen. Niet dat je straks een ontsteking oploopt.
    Omdat je meisje graag aan de borst gaat ook even kijken hoe ze reageert als je afbouwd /stopt. Wie weet accepteerd ze nog maar twee keer, maar voor hetzelfde geld wil ze wel weer vaker.
    Soms is dan in 1 x overstappen voor het kind beter.

Als je de halve liter vocht per dag aanhoudt zit je goed. Dat ze steeds een paar slokjes drinkt is niet erg, biedt dan evt vaker wat kleine beetjes aan. En als die 6 x Bv weg valt zal ze vanzelf meer gaan drinken uit de tuitbeker.

Ilja

Deel Deze Pagina