Buik hard gestoten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door amy1981, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Ik ben nu 21 weken zwanger van ons 2e wondertje.
    Vanmorgen was ik boodschappen aan het doen en toen ik naar de auto liep bleef het winkelwagentje steken. Daardoor kwam de hoek van de handgreep met een flinke dreun in mijn linkerzij.
    Ik weet dat mijn placenta linksvoor ligt dus ik maakte me best wel zorgen. Dit komt mede doordat ik een aantal dagen geleden een aflevering heb gezien van 'Achter gesloten deuren' waarbij die persoon een auto-aanrijding kreeg en daarbij werd gezegd dat de placenta beschadigd kon zijn en er iets met het kindje kan zijn...
    Misschien zijn het de hormonen die het me niet goed laten relativeren.
    Ik heb voor de zekerheid de verloskundige gebeld met dit verhaal en zij zegt dat het geen kwaad kan, omdat de kleine is ruim vruchtwater zit en de baarmoeder is als het ware een grote spier.
    Toch kan ik het niet helemaal loslaten. Wat denken jullie? Loslaten?;) Ik zoek bij jullie even bevestiging;)

2. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Bij twijfel gewoon je verloskundige bellen! Ik denk zelf dat je je geen zorgen hoeft te maken.
    Gisteravond lag ik op de bank, mijn dochter (4 jaar 23 kg) klom op de rand van de bank en knalde op mijn buik,
    onze kleine uk is behoorlijk bewegelijk hoor!

Bij twijfel gewoon je verloskundige bellen

succes!

3. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Inderdaad! Bij twijfel je VK even bellen!

4. tulip

tulip Niet meer actief

ze heeft de vk al gebeld schrijft ze....ik zou daar toch op vertrouwen, die weet meer dan wij hoor.

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Oh, dat is mij dus ook 2 keer gebeurd bij mijn eerste.
    Die rotkarretjes komen bij mij precies tot de bovenkant van mijn buik met het handvat.
    Ik schrok er ook van, maar er was niks aan de hand hoor.
    Gewoon loslaten dus!
    En met 21 weken heeft je kindje nog een mooie buffer aan vruchtwater hoor, dus waarschijnlijk merkte de beeb er niks van. :)

6. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Bedankt!!
    Ik had inderdaad de verloskundige al gebeld, maar pfff heb moeite om het los te laten, omdat ik bang ben (mede door dat -sorry- rot tv-programma in dit geval) dat de placenta door die dreun beschadigd zou kunnen raken. Of zou ik nou spoken zien en is dat bij een nog veeeeel hardere klap.

Erg he die hormonen/onzekerheid. Word wel eens moe van mezelf:p
    Maar ben natuurlijk zooo zuinig op ons kindje.

7. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Herkenbaar; ik was echt vreselijk onhandig met mijn dikke buik en stootte me zo vaak. ook een keer met zo'n winkelwagentje (rotdingen!).
    Echter, ik denk dat je vk gelijk heeft en dat het weinig kwaad kan.
    Hier ondanks al dat gestoot ook een gezonde baby (zonder blauwe plekken;))

8. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    @Amy1981

Ben laatst van mijn fiets gereden, heel erg bedankt. Maakte me ook zorgen over mijn kindje, dus heb de VK gebeld. Mocht meteen komen voor een echo. Was toen 11 weke zwanger. Kon geen kwaad zei ze maar voor mijn eigen gevoel mocht ik toch even kijken.

Als je het niet vertrouwd dring dan aan op een echo. Als je ziet dat het goed is ben je ook gerust.

9. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Je kunt beter te vaak bellen dan te weinig.
    En bij twijfel zal IK nogmaal bellen.
    Dit heeft mijn VK mij toen verteld, ik liep al een paar dagen met een rot gevoel rond, en uiteindelijk toenertijd met 20 weken echo (Lijkt al zo lang geleden, is nog maar 5 weken..lol)
    was alles goed, en toen ik mijn verhaal vertelde zei ze gelijk volgende keer bellen..
    Ze laten je zo even komen, dan kun je zijn of haar hartslag horen ;)

10. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Ik kom net van de HA wegens obstipatie.
    Hij wou ook de buik en darmen voelen.
    Dat gaat ook niet bepaald met fluwelen handschoenen.
    Ik ga er echter vanuit dat ie weet wat ie doet, dus die stoot tegen jouw buik moet je beeb denk ik dan ook wel kunnen hebben

Deel Deze Pagina