PANIEK! Er moet nog zoveel gebeuren!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anael2009, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Sorry, dubbel

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ach ja, natuurlijk hoef je je niet te stressen, maar ik begrijp precies wat je bedoelt!

Ik heb helemaal geen shopbuien en ben ontzettend kritisch. Ik heb dan ook nog helemaal geen kleertjes gezien die ik graag wilde hebben of spulletjes die ik heb ingeslagen. Ik heb alleen nog een paar krijgertjes wat textiel betreft.
    Daarbij moeten we de kinderkamer nog beginnen... Het is nu onze slaapkamer, dus alles moet omgezet worden, geverfd, ingericht, aangekleed en we zitten beide best druk in het werk en school. Gelukkig hebben we het gepland.

Nu wonen we in Duitsland, dus ik krijg ook steeds het idee dat ik niet meer genoeg in Nederland kom voor de baby komt, en dat ik dus geen tijd meer heb om daar spullen te kopen (vind hier niet echt wat ik wil hebben). Gelukkig hebben we in juni (dan ben ik 30 weken) nog een paar weken in NL, dus dan willen we in ieder geval de laatste dingen meenemen, zodat het in juli af is.

Je baby zal maar eerder geboren worden of je moet vanaf 30 weken plat... Ergens zit er wel wat in dat je iets eerder klaar bent dan wanneer je baby er is!

3. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Bij mij vraagt iedereen in mijn omgeving 'of we alles al hebben'. Nou, nee, bepaald niet hoor. Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om; het schijnt dat je met 7 maanden alles klaar moet hebben omdat dan a) de kraamzorg voor controle langskomt (soms ook met 8 maanden) en b) je kindje geboren kan worden en overlevingskansen heeft met 7 maanden. Maar ehm, als je kindje met 7 maanden geboren wordt, moet het toch nog een tijd in het ziekenhuis blijven. En die kraamzorg, die moeten je maar geloven als je zegt dat je de dingen die je nog niet hebt, heus nog gaat aanschaffen.
    Dus: niet stressen :)

4. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Hier heeft de stress vooral te maken met onze verhuizing 1 mei! Eerder dan dat kunnen we niet eens aan het kamertje beginnen. En als we eenmaal verhuisd zijn, moeten eerst de "basisdingen" nog gebeuren, zoals nieuwe vloerbedekking op de hele bovenverdieping, nieuw verfje... Nu zijn we ook nog heel druk bezig om ons (nog onverkochte) appartement te pimpen, zodat potentiele kopers hopelijk over de streep worden getrokken door een fris verfje en nieuw couponnetje vloerbedekking. Veel werk daardoor!

Wat Gentle zegt, heb ik ook behoorlijk last van: ik ben super kritisch wat betreft spulletjes! Daardoor kan ik ook niet effe naar de Prenatal gaan en daar de hele uitzetlijst in een uur tijd scoren. Is aan de ene kant leuk, want ik ben erg met de spulletjes bezig, en ik ben helemaal weg van wat we al hebben. Ook een leuke afleiding naast m'n werk en opleiding, kan ik me lekker even verliezen in babyspullen. Maar ook wel vermoeiend... alles moet perfect zijn!

Liefs Monique

5. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ben 38 weken en heb deze week mijn geboortekaartjes besteld :oops:
    Gisteren de box en de kinderwagen van zolder gehaald. Moet alles nog in elkaar zetten :oops:
    Ziekenhuistas ligt nog niet klaar, alleen een deel van wat er in moet :oops:
    De babykamer is een zootje, alles staat er in, maar niet op de juiste plek. Ik moet er ook nog bevallen en het bed dat er staat is niet opgemaakt :oops:
    Ben nog kleertjes aan het wassen :oops:
    Moet de wipper nog wassen :oops:
    Kinderopvang en kraamzorg heb ik met 12 weken wel al geregeld :)
    En gelukkig had ik alle spullen van de uitzetlijst al :)
    En ik heb nu alles gekocht wat mijn vriend de vorige keer in de kraamweek heeft moeten aanschaffen (vitamine D, Floradix, Arnica druppels, Bepanthen etc.)

Ik wou maar zeggen: maak je niet druk, na je bevalling kan ook nog van alles gekocht worden. Het is zo gehaald.
    Ik zou alleen wel zorgen voor een babybedje en een maxi-cosi en een setje kleding.

6. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ja, herkenbaar. Vreselijk!
    Je hebt ook geen rust voor het klaar is lijkt het.

Mijn tip; schrijf het op wat je allemaal nog wilt/moet doen.
    Mij hielp dat enorm.

En dan echt verschillende lijstjes, eentje met nog te kopen spullen, eentje met nog te regelen dingen lijstje etc. etc.

Dan kun je het afvinken! Mij hielp het heel erg goed!

7. mamamaantje

25 aug 2008
    12
    0
    0
    ja ken het hier druk druk moet nog zo veel gebeuren ik ben morgen 22 weken,en maak me echt druk,ivm me bekken instabeliteid kan ik straks helemaal niks zelf meer regelen en dat kan ik niet hebben,wil natuurlijk zelf van alles doen,en heb er natuurlijk nog 4 lopen,we zijn nu net klaar met de kamers van de knullen en de meisjes nu met de overloop en gang bezig,en dan de keuken,en de kamer,maar op gegegeven moment zal ik wel plat liggen verek nu al van de pijn helaas,maar dat had ik bij me andere dus ook en lag ik al met 3 en 4 maanden plat en in rol stoel,tis dat ik nu te druk ben,maar ik weet het heb me zelf er helaas mee
    gelukkig de 20 weken echo was helemaal ok
    dus daar binnen gaat alles goed,en ja zo dra ik kan gaan rusten,ga ik dat doen,maar hoop snel eerst alles klaar te hebben. :)

8. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    phew.. ben dus niet zo lui als ik dacht!

Ik ben ook al zo kieskeurig! ben vandaag wezen shoppen, maar kon niets leuks vinden! :(

Is ook best lastig, vrijdag kwam mijn moeder aan met een cadeautje, ik pak dat uit en het was net weer als in mijn jeugd.. dan had mijn moeder geshopt en kwam ze thuis met een ontzettend foute trui..

Nu was het een knalroze broek, met knalroze t-shirt met giga roze beer er op.. mmm.. maar wel hele lieve bert en ernie sokken, dus ik zo "was lief en wat een leuke sokjes!" nou.. die had mijn vader meegenomen!

Was even naar de apotheek gegaan en kwam terug met een paar babysokjes.. was wel emo-moment, mijn vader is niet zo overduidelijk met zijn gevoelens, maar die sokjes zijn duidelijk met liefde uitgezocht..

maakt me nu weer emo.. de kanker van mijn ouders heeft er behoorlijk ingehakt..

zo.. ga maar ff marktplaatsen, misschien vind ik daar wel wat!

dikke kus,

Mo!

9. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ken het gevoel ook heel goed, maar je hebt nog tijd zat hoor ;)

Ik zat met 34/35 wk nog midden in een verhuizing. Daarna heel rap het kamertje afgemaakt, kleertjes gewassen ed.
    En vervolgens heb ik me nog 4wk kunnen vervelen omdat ik alles al klaar had ;)

10. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Hier komt alles 'heel bewust' pas als ik 32 weken ben.
    Voor die tijd is het totaal niet nodig.

Als je kindje al eerder geboren zou worden dan zal het toch in het ziekenhuis liggen, en ja, de kraamzorg zal mij een worst wezen!

Sommige mensen voeden hun kinderen op met een badje en een bedje en dat gaat ook goed!
    Dus ja, vind het een beetje stom dat je alles voor 7 maanden af MOET hebben...

Ik zorg dat ik veel al in huis zal hebben tegen de tijd dat ze komen, bijv. hoekbeschermers en stopcontactbeveiligers enz.. Kan ze daar al niet meer over zeuren, maar de rest boeit me echt niet of ik dat met 7 maanden heb liggen of met 8 a 9..
    Als het er uiteindelijk maar komt toch?

11. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    wij moetne ook nog giga veel doen. badkamer babykamer alles afwerken voor en achtertuin moeten gedaan worden. en ik begin zelf helemaal nergens mee aangezien mijn man steeds in het buitenland zit en zo nu en dan eens thuis komt heb ik nu ook even niet zoveel aan. dus ja we moeten maar rustig blijven. maar ben ongelooflijk bang dat we het allemaal niet af krijgen voor de kleine er is. ik denk dat ik maar eens zelf moet beginnen met verven en behangen enzo scheelt ook al weer wat stress

liefs

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoekbeschermers en stopcontactbeveiligers? Ik wilde dat soort dingen gewoon halen en gaan gebruiken zodra de baby zich gaat verplaatsen.. 'Hoort' dat echt meteen al?

13. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Als de kleine er is kun je nog steeds de tuin doen. Daar zou ik me nou totaal niet druk om maken!

14. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    nee dat deed ik ook nniet maar mijn oma zei als je je tuin niet doet dna kan je de kleine er ook niet eens lekker inzetten in de kinnderwagen bla bla bla. toen dacht ik hmmm misschien heeft ze wel gelijk aan gezien onze tuin 1 en al groot wildernis is en achterhuis een drama ja dnek ik wel dat het een goed idee is dat bestrating in komt en een schutting er om heen achter dna waait het minder denk ik en ben ik niet zo bang voor de katten van de buren hahaha

ach we zien wel hoe het loopt en er tijd over is om iets te doen. wehebben een kraakpand gekocht dus er is al zoveel gebeurd dat we nu even een breake hadden. maar ja nu zwanger dus we moeten nu wel weer. dus de tuin is echt heel erg hoor.

Deel Deze Pagina