Hallo allemaal Mijn dochter van 8.5 maand heeft vannacht bedacht om door te gaan slapen... heerlijk natuurlijk en ik hoop dat dit zo blijft maar nu een bv vraag daarover... Ze heeft gister voor het laatst om 20.30 de rechter borst gedronken ... en nu (7.00 ) wil ze nog geen drinken..(0330 links gedronken). dat betekend dat rechts al bijna 11 uur niet is gedronken...betekend dat gelijk productievermindering??? Overdag drinkt ze ook ineens om de 3.5-4 uur 1 borst ipv om de 3 uur... (Ze heeft altijd maar 1 borst per keer gedronken maar niet met zon lange tijd ertussen) Ik ben echt bang dat de productie gaat kelderen...wat vinden jullie ervan? Moet ik de natuur zijn gang laten gaan of toch de kolf erbij pakken? Gr baby001
Rond de 8 mnd is er zo'n fase dat ze (soms) ineens minder kunnen gaan drinken. Dit is een natuurlijk iets, maar maakte mij ook zo nerveus weet ik nog wel. Als je lang wilt voeden kan het geen kwaad om ergens op de dag je borsten dmv kolven te stimuleren. Heb je ook direct weer iets voor je vriezer voorraad. Als langvoeden niet zo nodig hoeft van jou. Dan kun je je het ook aankijken. Drinkt ze ook niet op jouw verzoek? Dat ze er wat langer tussen laat is ook wel 'normaal' hoor. Ze zal zo langzamerhand misschien ook wel meer vast voedsel eten? In die periodes dronk ik vaak bv thee van weleda om mijn productie up te houden. Maar ik had niet zo'n goede productie en moest altijd sprokkelen. Ondanks dat voed ik trouwens wel al 2jr 8mnd
Ik voed haar altijd op mijn verzoek aangezien zij zich niet meldt... maar vaker dan om de 3.5 uur wil ze gewoon niet... voor mijn vriezervoorraad hoef ik het niet te doen...die zit stampens vol... maarja...productie moet wel zo blijven natuurlijk... Morgen gaat ze ook naar het kdv maar heb geen idee hoeveel ik haar in de flessen mee moet geven. Normaal drinkt ze om de 3 uur 120-130 cc maarja...hoeveel nu? Volgens de 'bv berekening' ligt het aan het aantal voedinge maarja, dat verschilt nogal (ene keer komt ze wel snachts en dan ineens weer niet) Wat zouden jullie mij aanraden? Dezelfde hoeveelheid maar dan om de vier uur? Of komt ze dan te kort? Vaste voedig vind ze heerlijk en wil dat eigenlijk na de borst blijven aanbieden...na negen maanden maakt dat niet meer uit wat de volgorde is volgensmij
Ik zou gewoon 120-130ml mee geven en bijv 2 kleine flesjes van 50 voor daar in de vriezer. Kunnen ze altijd extra geven als het nodig is. Volgens mij gaven ze hier op het kdv ook vanaf een maand of 9 aangelengde yoghurt in ene fles in geval van 'nood' ( yoghurt met water). Maar ik weet niet of ze dat thuis van jou al krijgt? Als mijn dl s morgens niet wilde drinken, kolfde ik wel als ik moest werken die ochtend. Anders zat ik met te volle borsten en dat vond ik niet prettig.
Nee yoghurt krijgt ze nog niet. Wil ik mee wachten tot 9 maanden..(begreep dat dat negatieve invloed kan hebben op je productie namelijk) Ik kolf inderdaad ook helemaal leeg voordat ik ga werken anders krijg ik idd ook overstroming