Paniek!! Heb koffie op :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aardbeitje7, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Hey dames,

ben ff helemaal in paniek, heb vanmorgen een kop koffie op (instantkoffie)(drink ik normaal bijna nooit heel af en toe maar). Toen wilde ik daarna nog wel een kop omdat ik het zo lekker vond en bedacht me toen ineens : Mag dat eigenlijk wel koffie?..

Nou..jullie raden het al ik googlen en bij het typen van : Koffie + zwangerschap, las ik overal koffie kan leiden tot MISKRAAM en is gevaarlijk voor de ongeboren baby..Ik weet nu echt niet wat ik moet doen ben zoo bang dat ik mijn baby iets heb aangedaan en het straks alsnog misgaat door me eigen schuld omdat ik niet eerder heb gekeken of het wel of niet mocht.:(:(

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Je mag 1a2 koppen koffie.
    Dus zou me er niet heel druk over maken. Ik ben heel erg misselijk en mij word zelfs geadviseerd om zo nu en dan een glaasje cola te drinken. Dus maak je niet te veel zorgen.

3. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    nog nooit gehoord dat het zo slecht is?!
    altijd koffie gedronken tijdens zwangerschappen en borstvoeding en heb 3 gezonde kinderen.
    Hoop dat je wat gerust gesteld bent!

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    als je hele sloten koffie drinkt dan kan dat kwaad. 1 of 2 kopjes is niet erg hoor.
    Geen zorgen!!

5. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    1 kop koffie kan écht geen kwaad!! Het kán bij overmatig gebruik leiden tot een miskraam, maar dit hoeft niet.
    Je mag als zwangere ongeveer 300mg caffeïne tot je nemen per dag.
    Kijk maar op voedingswijzer. Probeer je niet té druk te maken over de dingen die je eet en drinkt, stress is veel erger.

Komt goed meid no worries :)

6. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Dat heb ik nog nooit gehoord

drink zelf 4-6 kopjes Senseo pd

vorige zw schap ook

p.s let niet teveel op dingen want je schiet gelijk in de stress meid! probeer vertrouwen te hebben en te genieten

7. Bri

Bri Niet meer actief

Je mag gerust 1-2 kopjes koffie per dag drinken als je zwanger bent. Geen paniek dus. (hoewel, als een beetje cafeïne bij jou al tot zo'n paniekaanval leidt, is het misschien beter dat je het niet meer drinkt :p)

Energiedranken (red bull e.d.) en slóten koffie, dat zou ik nu even niet doen. Maar één kop koffie per dag mag je gerust hebben. Ook in dit prille begin.
    (al moet ik erbij zeggen dat ik het de eerste 3 maanden niet gedronken heb, werd al misselijk van de geur alleen - terwijl ik niet-zwanger een ontzettende koffiejunk ben.)

8. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Ik heb ook koffie gedronken want ik ben een koffieleut. maar ik drink ook instantkoffie nu, schijnt toch iets minder caffeïne in te zitten.

Maar om je gerust te stellen, er zijn zelfs vrouwen die drinken en drugs gebruiken die krijgen kinderen. Welliswaar vaak met verslaving maar om aan te geven dat zij ook geen miskraam krijgen dus zal dat brave kopje koffie van jou ook geen schade aanrichten. Als het goed zit, zit het goed.

Ter verduidelijking ik keur het niet goed dat vrouwen drugs gebruiken of zuipen tijdens een zwangerschap.

9. Luja

Luja Niet meer actief

Niet zo gestresst, koffie met mate kan geen kwaad ;)

Ik heb heel wisselende werktijden en had in het begin van mijn zwangerschap deels nachtdiensten, van de vk mocht ik gerust 5 koppen koffie per dag!

10. Noontje

Noontje Actief lid

7 apr 2013
    345
    0
    16
    Zelf lust ik geen koffie, maar ik weet dat mijn moeder altijd koffie is blijven drinken en toch echt vijf gezonde kinderen op de wereld heeft gezet zonder ooit een miskraam te krijgen :)

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik drink vanaf het begin gewoon al 3 kopjes koffie per dag.

Niks mis mee hoor.

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik drink iedere ochtend 1 kop cappuccino en af en toe een glas cola zero ... niet zo panieken!

13. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    hier ook een koffie leut!!! drink normaal 5 koppen per dag. en in de zwangerschap 3 (heb ik echt nodig). kan prima!

14. carlaaa

carlaaa Actief lid

18 nov 2012
    354
    27
    28
    Ik drink zo'n 3 koppen per dag. Wel vaak cafeine vrij, dat mag je toch onbeperkt drinken? Zit immers geen cafeine in.

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Meid niet teveel google. Want dat kun je niets meer want overal krijg een blijkbaar een miskraam van.

Ik heb de eerste 16 weken geleeft op cola iets anders drinken ging niet nou de kleine man doen het goed hoor.

16. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    je wilt niet weten hoeveel liters koffie en cola er in deze zwangerschap doorheen zijn gegaan en alles is helemaal prima met ukkie, die zit ook prima op gewicht en vroeggeboorte is allang geen sprake meer van ;)

google is your worst nightmare, dze zo weinig mogelijk gebruiken dus:D

17. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Pfffffff jullie stellen me echt gerust dames dikke knuf voor jullie! Moet ik ook beetje optreden met cola begrijp ik?

18. Bri

Bri Niet meer actief

De meningen over het voedingscentrum zijn wat verdeeld, maar ik haal ze er toch maar even bij.
    Zij zetten het maximum voor zwangere vrouwen op 100 mg cafeïne per dag. Er zijn ook bronnen die een hogere max hoeveelheid aangeven! Dat komt neer op iets meer dan een kop koffie, of 2,5 kopjes zwarte thee, of 5 kopjes groene thee, of 6 glazen cola.

Cafeïne | Voedingscentrum
    In de link zit een tabelletje met hoeveel cafeïne overal in zit.

19. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar cafeine vrij mag je de hele dag door toch? Of doe ik nou iets verkeerd daar zit nog bijna niks in? Wie doet die ook of weet hoe dit zit?

Sowieso is 4 kopjes per dag niet schadelijk.

20. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik neem regelmatig een kopje caffeine vrije koffie. Zover ik weet kan dat geen kwaad. Verder drink ik elke dag drie koppen thee. En ik eet regelmatig een stukje chocolade. Kan geen kwaad zolang je het met mate doet. En het een beetje over de dag verdeelt misschien; als je al je caffeine er 's morgens binnen een half uur doorheen jaagt is het misschien minder goed. Maar een klein beetje caffeine merkt je kleine niet eens iets van. Gewoon lekker doen dus en je geen zorgen over maken.

Deel Deze Pagina