Ik drink dagelijks 1 tas gewone koffie en 2 deca. Heb soms wel zin in meer maar houd mij wel aan die 3. Met mijn beebje gaat alles helemaal goed. Eentje kan zeker geen kwaad.
Inderdaad, als je goed zoekt denk ik zelfs dat je wel een site vind die beweert dat water slecht is voor de zwangerschap.
Pffff haha, relax! Je mag sowieso 2 bakjes koffie p/dag en dacht twee koppen zwarte thee.. Google maar eens op het voedingscentum daar staan de dingen beschreven die wel/niet goed voor je zijn.. Als je nou tien koppen p/dag drinkt, 5 glazen zwarte thee en nog 4 glazen cola, ja dan is dat echt niet goed voor je
Ik drink de hele dag door cafeïne vrije koffie volgens de verloskundige mag je dit omdat er bijna geen cafeïne in zit. Ik drink het ook pas sinds een week want daarvoor lustte ik het niet, misschien een idee.
Hier ook een koffie verslaafde, bij de eerste gedronken en nu weer. Alleen bij deze zwangerschap wat minder i.v.m maagzuur maar voor de misselijkheid dronk ik ook cola, was mij ook geadviseert. Denk niet dat het zoveel kwaad kan, mits het beperkt blijft. Maak je niet druk joh
Ja hoor, mag gewoon. Ik ben overgestapt op caffeine vrije. Smaakt hetzelfde. Verder vind ik cola te lekker om te laten staan
Niet druk maken! Zoals hier al eerder gezegd kan 2 kopjes oer dag echt geen kwaad! En ik dronk er wel 3 per dag gemiddeld..
Hier 3 gezonde kinderen en heel de zwangerschap koffie gedronken.Meestal wel 4 koppen per dag. Je klinkt wel erg paniekerig,Beetje relaxt pfff
Nou in 't begin van mijn zwangerschap dronk ik er wel 5 per dag. Nu na de 12 weken lust ik t nog wel, maar als ik mijn 2 a 3 kopjes koffie overschrijdt, dan krijg ik een zere buik ! Denk dat er soms wel ontzettend word overdreven, als je zoekt op je oren reinigen met een wattenstaafje tijdens zwangerschap krijg je nog te horen dat je daar ook rare fratsen van kunt krijgen.. BIJ WIJZE VAN natuurlijk. zelf als je een keer in t weekend een half glaasje wijn drinkt kan dit geen kwaad.
Rustig aan met de caffeine, maar een kopje hier of daar is niet zo erg. Ben zelf wel geswitched naar caffeine-vrij. De caffeine die ik binnenkrijg is van een paar kopjes zwarte thee. Daar zit per kopje minder in dan in koffie. Maar ik krijg nog wel iets binnen, zij het niet veel. Soms heb ik gewoon zin in koffie. Dus daarom cafffeine-vrij.
Ik vind soms ook wel eens dat er wel heel snel in de paniek modus wordt geschoten. Je bent zwanger, niet ziek. Kijk de zaken waarvan bewezen is dat het gewoon niet goed is, moet je niet doen. Rauw vlees, biefstukje, chorizo's en andere worsten, rauwmelkse kazen, alcohol, roken e.d. gewoon even van wegblijven. Geen liters cola drinken, geen liters koffie of zwarte thee, maar gewoon een kop zo af en toe. En geniet ervan. Soms schieten mensen ook gewoon door. Ik drink koffie, neem af en toe een glas cola (vooral als mijn maag opspeelt), eet af en toe eens een dropje, eet in het weekend een wit pistoletje met cranberry paté en eet appeltaart met kaneel. Als mijn hamburger in het restaurant nog een beetje roze is van binnen dan zal ik 'm niet direct terugsturen (moet ie niet echt pink zijn hoor, dat is wat anders). Ik eet geitenkaasjes (in mijn salade), monchou voor mijn cupcakes. Verders drink ik ook minimaal 2 liter water, rooibos thee, veel sapjes, eet veel fruit en leef ik verders normaal. Niet teveel internet lezen, je boeren verstand gebruiken en voor de rest, zoals met alles in het leven, teveel van iets is nooit goed.
Volgens mij is de richtlijn ongeveer 4 kopjes koffie per dag dat geadviseerd wordt. Wat cafeïne betreft : de eerste 18 weken was ik zo kotsmisselijk dat ik weinig binnenhield. Ook wat drankjes betreft. Ik heb de eerste 18 weken alleen maar cola gedronken. De hele dag door slokjes nemen. De VK zei ook; als je niets binnen kan houden dan moet je al blij zijn dat je dát binnen kan houden en dat het helpt. Vroeger in onze moeders' tijd hadden ze dit advies niet en wij zijn toch ook groot gebracht, om het even van de andere kant te bekijken. Dus met mate is het advies
Sorry sorry maar ik moet hier stiekem een beetje om lachen. Koffie kan geen kwaad, max 4 koppen per dag geloof ik. Je krijgt geen miskraam van koffie, alleen van een genetisch defect (grofweg) Maak je geen zorgen ts, geniet van je zwangerschap!
Overmatig gebruik van cafeine kan wel degelijk leiden tot een verhoogde kans op een miskraam of een dysmature baby. Dit geldt ook voor andere dingen die niets te maken hebben met een genetisch defect (zoals roken, druggebruik, sommige medicijnen en chemicaliën, zeer ernstige stress). Maar ja: wat is overmatig cafeinegebruik? De meeste bronnen die ik heb gevonden zeggen dat 200 tot 300 mg per dag veilig is. Het voedingscentrum legt die grens al bij 100 mg per dag. Dat wil niet zeggen dat iedereen die meer dan 4 koppen koffie drinkt vast en zeker een miskraam krijgt, maar wel dat je dan een iets grotere kans hebt op een miskraam dan iemand die dat niet doet. Geen paniek om koffie dus, maar wel een beetje verstandig zijn met de hoeveelheden.
Als je een normale hoeveelheid koffie drinkt maakt het vast geen verschil! Wilde zelf alles perfect en overal op letten bij de 1e zwangerschap, geen koffie en die dingen. Dochter geboren in de 34ste week. Tweede zwangerschap een stuk makkelijker wat betreft het eten en drinken en 2 (soms 3) kopjes koffie per dag gedronken en zoon geboren met 36w. Het zegt mij dus niks!
Ml komt net thuis... zit hij te vertellen dat zijn zwangere collega elke dag alleen maar redbull drinkt en elke dag 1 wijntje. Dit vind ik niet kunnen!!! Ik word gewoon boos...
Na 2 miskramen is het denk ik logisch dat ik wat paniekerig ben niet? Denk ook beetje de hormonen want normaal ben ik juist iemand van: Ach maak je niet druk! Maar nu..Pfff
Okay, je bent echt net zwanger maar toch... dit is too much hoor. Niet overdrijven, je bent zwanger niet ziek. En regel 1 bij zwangerschap is: niet googlen! Kijk op de site van het voedingscentrum (www.voedingscentrum.nl) en ontspan. Ik snap dat het spannend is, en dat het extra spannend is door de miskramen maar ontspannen is wel een goed uitgangspunt!
Meis, na 2 miskramen is het logisch dat je wat angstiger bent, maar maak je geen zorgen! Drink gewoon lekker je kopje koffie, zolang je niet teveel drinkt is er niks aan de hand. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan!