In de info die ik van de verloskundige heb gekregen staat dat je 4 koppen koffie mag als je verder geen cafeine neemt. In thee zit ook cafeine (the-ine) maar dat is heel weinig. Een glas cola bevat omgeveer de helft van een kop koffie. Ik lust overigens bijna geen koffie, maar sinds ik zwanger ben vindt ik het veel lekkerder.
Nu ik het zo lees kom ik idd heel paniekerig over haha maar zo paniekerig ben ik niet hoor maar was wel ff goed geschrokken bedankt voor jullie gerust stellingen
Haha ach als je alle eten&drinken zou google-en komt er uit dat je niets mag behalve sla, plakje brood en een glaasje water. Maar je hebt niet voor niets behoefte in zout, zoet en vet Je lijf geeft aan wat je nodig hebt, luister daar maar na en zet google uit
Mijn moeder is ook stevige koffiedrinker, en 3 gezonde kids. zelf ben ik ook koffieleut, en vanaf begin af aan flink koffie blijven drinken. ong 3 per dag. en die koppen koffie van mijn ma.. pff. daar blijft het lepeltje recht overeind in staan!! haha
Ik drink mijn hele zwangerschap dagelijks 2 kopjes koffie. En als ik op visite ga of visite krijg, neem ik nog een kopje. Ik zou me er niet te druk over maken. TE veel is niet genoeg, maar 1 a 2 per dag kan voor zover ik weet geen kwaad.
Bij J. dronk ik gewoon koffie en nu ook. Wel dronk ik voor de zwangerschappen 12 koppen gemiddeld op een dag.. dat is nu geminderd naar 4 haha
Laatste week veel naar het zh geweest voor ctg en echo en daar boden ze me ook gewoon koffie Niks mis mee, zolang je maar geen kannen per dag drinkt. En als je je er wel druk om maakt kun je ook zonder caffeïne halen.
Ik drink ook elke dag 1kop koffie (met melk) heb ik bij Mijn eerste zwangerschap ook gedaan en nooit ergens last van gehad. Hoef je nergens druk om te maken, je lichaam had het zo te zien even nodig!!!
Ik dronk aan het begin gewoon koffie. Toen een paar weken niet omdat het niet meer smaakte, maar inmiddels ook alweer een poosje gewoon wel hoor. Maar je moet het niet overdrijven! Max 2 per dag en je overige cafeïne ool in de gaten houden, zoals thee en cola.
In het ziekenhuis en heel fijn foldertje meegekregen. Daarin staat dat je niet mag roken, geen drugs mag, bij de kattenbak vandaan moet blijven, geen rood vlees, rauwe melk (of de kaas ervan), alcohol en zachtgekookte of rauwe eieren. EN VERDER MAG ALLES!!! Zolang je maar normale hoeveelheden neemt, en normale hygiene regeles in acht neemt. En dagelijks je pilletje met foliumzuur. De gyn heeft me toen ook op het hart gedrukt vooral niet te luisteren naar alle kletspraatjes over wat je nog meer niet zou mogen. Dit zijn dus de regels waaraan ik me houd. Wel zo relaxed. Dus... Een paar koppen koffie per dag zijn geen enkel probleem. Ben trouwens een echte verslaafde. Dronk vroeger minimaal 10 koppen per dag. En wanneer ik een dag niet drink, dan krijg ik koppijn. Dus toen ik vorige week dor de misselijkheid geen koffie meer lustte heb ik me flink beroerd gevoeld. Zo erg dat ik halverwege de dag toech met veel moeite een half bakkie weg heb geslurpt. Daarna trok de hoofdpijn weer wat weg. Maar na een weekje afzien ben ik wel mooi van mijn verslaving af
geen paniek koffie mag best tot max 4 koppen mits geen extra dark drink ik ook en de rest caffeine vrij
Hahah! Herinner me ineens weer dat ze je bij de BabyDump ook gewoon koffie aanbieden *Of heb je liever thee??* werd er toen nog gevraagd haha.
haha geweldig ! Idd, even ademhalen en weer even relativeren. het gaat natuurlijk hier om 1 kopje...bij veel ' verboden' eet en drinkwaren is de hoeveelheid hetgeen waar het om gaat.
Haha zoals al eerder geschreven komt het erger over dan dat het was hoor Hahaha...ga zo weer lekker een heerlijke kop koffie drinken