Onze dame van 6 wkn oud drinkt nog steeds 8 à 9 voedingen per dag. Ze komt ook nog 2x per nacht. Totaal zit ze op ca 600 à 700ml op een dag, dus ze drinkt steeds maar kleine beetjes. Bij wie is dit ook zo? Ik hoop dat ze binnenkort toch wat minder vaak en wat grotere hoeveelheden gaat drinken....
Mijn meisje is morgen zeven weken en zij zit ook nog op 8 voedingen! Kreeg teveel volgens de kinderarst dus moet nu minderen. Nog wel 8 voedingen, maar minder per keer. Volgens mij is er niets geks aan, hoor! de ene baby is sneller dan de ander. Wel goed dat ze kleinere hoeveelheden drinkt, dan heeft ze wellicht ook minder last van krampjes.
Noah drinkt nog steeds rönd de 8 voedingen en de huisarts was gisteren ook al t zeuren op me. ik kan toch een baby niet dwingen om 200cc te drinkenals hy genoeg heeft,zo lang hy zich goed voelt.
Is prima hoor.. ze gaat vanzelf wel grotere hoeveelheden drinken. Mijn tip is om te proberen om tussen 7:00 en 23:00 minimaal 6-7 voedingen te geven. Goeie kans dat de nachtvoedingen dan al snel minder zullen worden.
Waarom moeten flessenbaby's eigenlijk zo snel mogelijk van die grote hoeveelheden wegstouwen? Is dat omdat het makkelijker voor de moeser is?
Hier ook hoor. Ineens sloeg het om. 4x 200 en allemaal leeg. Als ze eraan toe zijn merk je het vanzelf
ik weet niet wat flessenbaby's zijn of een moeser en krijg een zeer onaangename fibe bij deze post... Een beetje hetzelfde als zeggen waarom tietmama's de godganze dag met een baby aan de tiet willen zitten.. slaat ook nergens op Ps.. ik heb altijd erg mijn best gedaan om mijn kinderen veel te laten drinken UIT DE BORST.. met het resultaat dat ze met 6 - 7 weken doorsliepen (00:00 - 8:00).. Dus ja, gemak zal het wel zijn maar aan de fles ligt het niet..
Bedankt Cygnet! Ik denk, ik reageer niet op Agter, tis een rare opmerking. Maar goed, ot: ik was begin deze week bij het cb en zij gaven aan dat Lotte maximaal 7 flessen per dag mag hebben (7*90/3), vandaar mijn vraag. Maar blijkbaar wil ze liever vaker en kleinere beetjes drinken. Ik hou ook niet van rekken, want honger is honger vind ik. Wel hou ik er nu steeds minimaal 2u tussen. En sinds vrijdagmiddag laat ze al veel makkelijker 3u tussen de voedingen, maar dan kom je nog steeds uit op 8x/dag ('s nachts laat ze er eerst 4 a 5 uur tussen en daarna 3 uur). Nou ja, het zal vanzelf 'beter' gaan!
Je hoeft flessen ook niet evenredig te verdelen. Je mag ook kleinere flesjes tussendoor geven hoor... dus bijv 5 x90/3 en 3 x 60/2
Ik heb precies hetzelfde. Overdag wanneer ze wil in kleine porties ivm reflux en snachts komy ze de eerste keer na vijf uur en daarna drie. Cb kan zeggen wat ze willen, maar zolang mijn kind dit prettig vind doe ik dit. Is overigens op aanraden van de ha... Gewoon doen wat goed voelt, uiteindelijk voel jij als mama toch vaak het best aan wat werkt.
Om het even voor agter op te nemen, volgens mij is de post niet zo bedoelt zoals hij overkomt. Ze zegt hetzelfde als wij,alleb, gewoon doen wat goed voelt, niet teveel aantrekken van wat men normaal acht. De term flessenbabys vindt ij wel mispkaatst.
Het is idd niet vervelend bedoeld, mijn opmerking. Heb ook een tijdje kv gegeven. En bij het cb kreeg ik dan de vraag hoeveel flessen per dag ze kreeg. En ook andere moeders vragen er naar. Ik begrijp niet goed waarom dat belangrijk is. Zolang je niet meer dan een liter per dag geeft. En gezien de kleine maag van een baby, lijkt het mij (maar ik ben een leek) niet raar om 8x 100 of zo te geven in plaats van 4x 200 (is maar een voorbeeldje). Ik vind het nogal hoeveelheden voor zo'n kleintje. En daarom kwam de vraag bij me op of dit meer voor het gemak van de moeder is. Waarom is de term flessenbaby misplaatst, en hoe kan ik het dan beter noemen? Ik bedoel wel letterlijk flessenbabys, dus ook babys die moedermelk via het flesje krijgen.
Ik vind het reuze normaal hoor en ook gezond voor haar! Kleinere hoeveelheden zijn beter voor het buikje Duss het cb mag zo veel roepen wat ze willen, het blijft enkel advies van hun kant!
Ach weetje... doe wat JIJ denkt dat goed is voor je kleine. Volg je gevoel en knik bij het CB gewoon ja en nee. Dat doe ik inmiddels wel namelijk; iedere keer als ik die lui om advies vroeg en dit ging opvolgen verergerde mijn "probleem" alleen maar. mijn zoontje dronk met 6 weken ook alleen maar kleine beetjes. Zolang ze niet boven de liter per dag komen is er niks aan de hand. En al zou het een keer voorkomen....dan nog is er geen nood aan de man, als het maar niet elke dag gebeurt dat een baby meer dan een liter flesvoeding krijgt
Lisa heeft heel lang op 8 flessen gezeten en haar KA vind dat helemaal niet erg. Lisa is en blijft een slechte drinker, zoals nu wil ze gaan doorslapen maar kan eigenlijk nog geen hogere voeding aan. Ik ga het niet afdwingen want dan spuugt ze alleen maar meer en heeft ze ook meer krampen. De KA vind dit prima heeft alleen gezegd dat ik moet proberen om haar wel op 600ml te houden minimaal. Meer wil ze ook niet drinken. Je kan 150ml*gewicht in kg doen en dan weet je ongeveer wat ze minimaal moeten drinken, dit kan je dan weer verdelen over het aantal flesjes. Maximaal mogen ze geloof ik een liter drinken ongeveer 30 schepjes.
Ik heb me nooit aan de hoeveelheid flessen gehouden, als ze aan het eind van de dag maar voldoende binnen krijgt. Mijn kleine meid is geen grote drinker, drinkt precies wat ze nodig heeft, maar het liefst in zoveel mogelijk flessen. De enige richtlijn die ik aanhou is dat er echt minimaal 3 uur tussen de flessen zit. Jill heeft tot 4 maanden ook 7 flessen gedronken en kijkt nu ineens door te hebben dat ze naar iets minder kan. Soms 5 grotere over de dag. Terwijl veel leeftijdgenootjes van haar het al tijden met 5 flessen deden. Meer flessen kost meer tijd, maar mijn meisje was er tevreden mee en het scheelt zoveel strijd. Geen gerek naar 4 uur om flessen te verminderen en gewoon wachten tot ze het zelf regelt.
Update: sinds een week zit ze op 6 of 7 flessen per dag (waarbij ze in de nacht al 6/7 uur doorslaapt). En dit vind ik al heel wat haha. Heb het ook wel wat los kunnen laten nu, ze kan het heel goed zelf regelen idd. Over die liter/dag komen we trouwens nooit heen hoor, het varieert van 620-740 ml vocht per dag.
Fijn dat ze nu toch al op een voeding minder uit komt Geeft jou ook wat rust.. Ik mag hier niet klagen, ik zit al een aantal wkn op 5 flessen per dag.. Heel soms 6, als ze een keer midden in de nacht komt. Zou me er idd niet druk om maken.. Je kleintje geeft aan wanneer t voeding wil en hoeveel t nodig heeft Cb pik ik ook alleen de dingen op die goed klinken Ik zou nu eigenlijk 5 flessen van 150+5 moeten geven.. Maar ik merk einde vd dag dat ze meer honger heeft dus de laatste twee flessen zijn vaak al 180+6 Bij hun gewoon ja en amen en lekker doen wat goed voelt voor jou