Hoe de eerste menstruatie dag bepalen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nienke87, 13 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Ik ben in augustus gestopt met de pil. De cyclus kwam al eigenlijk direct op gang.

De vraag lijkt eigenlijk heel logisch, maar toch twijfel ik of ik wel goed tel.. :( Hou mn cyclus in een app bij die de ovulatie voorspelt, omdat de cyclus tot nu toe elke maand precies even lang was, maar daarvoor is het dus wel van belang om de juiste dag als start dag te pakken.

Mn menstruatie begint meestal met een dikke bruine substantie. Dan zwakt het af, en een dag later in de loop van de dag breekt de boel eigenlijk pas echt goed door en krijg ik echt bloedverlies.

Moet ik nou de eerste menstruatie dag vanaf het bruine "bloed" tellen, of vanaf de echte doorbraak?

Ik heb al een hele korte cyclus (25 dagen), maar dat kan dan zelfs nog 23 of 24 dagen worden..? Tot nu toe eigenlijk geteld vanaf de echte doorbraak..

2. Rose2887

Rose2887 Actief lid

11 nov 2015
    155
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanaf de echte doorbraak is je 1e dag.

3. Jip90

Jip90 Lid

16 sep 2015
    61
    0
    6
    Ik hoor altijd dat het de dag dat het rode bloed begint dat de eerste dag is van je nieuwe cyclus.

Even een topje. Hou je er rekening mee dat een app het gemiddelde neemt om de ovulatie te berekenen? ;)

4. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Kijk, dat is duidelijk! Dan heb ik het tot nu toe goed berekend :)

Ja weet ik Jip90, dank je! Tot nu toe heb ik elke maand nog op exact 25 dagen gezeten, dus zolang dat niet veranderd, kan ik deze methode gebruiken. Misschien sowieso goed, nav jouw opmerking, om komende cyclus eens ovulatie testen te gebruiken, puur om eens te kijken of de app uberhaupt goede informatie geeft en mijn lichaam voldoet aan de "standaarden". :) (ivm erg wisselende diensten probeer ik wel een beetje rekening te houden met de voorspelling van de ovulatie wat betreft het proberen)

Deel Deze Pagina