Wij zijn op zoek naar een stoere korte naam die niet heel vaak voor komt en ook niet gekunsteld is.. Eerst hadden we Elin maar die zag ik te vaak voorbij komen. Die naam vind ik niet zo leuk meer. Ik heb een (voor ons) nieuwe meisjesnaam bedacht en ik vroeg me af hoe jullie hem vinden: Eza Mochten jullie ook jongensnamen weten die onze smaak zou kunnen zijn dan hou ik me ook aanbevolen.. We hebben voor een jongen tot nu toe Sil maar dat is m nog niet denk ik.. (te onschuldig ofzo ) Alvast bedankt voor de reacties!
nog nooit van die naam gehoord, vind hem zelf niet lekker in het gehoor klinken. Heb weleens gehoord van een Ezra of Esra. Sil vind ik daarentegen wel lekker kort stoer klinken. Elin kom ik helemaal niet tegen trouwens, ook nog niet eerder gehoord.
Eza als 'ee-zaa' of 'è-zaa'? Opties die genoemd worden als Ella / Elle of Ezra vind ik dan een stuk leuker! Sil vind ik ook leuk!
Nog niet echt enthousiaste reacties voor Eza. Hmm.. De klank is Ee-za. Ik vind de lange E mooi. Ik heb Isa/Iza ook op mijn lijstje en die twee heb ik gecombineerd.. Daarnaast is het ook een vernoeming van Elizabeth (mijn oma) Ezra vind ik echt niet mooi. Het wordt waarschijnlijk een blond kindje dus dat combineert niet zo lekker met een Turks klinkende naam voor mijn gevoel.. Leuk dat iedereen het wel eens is met de naam Sil! Mijn vriend zal blij zijn haha ik ben het er ook steeds meer mee eens moet ik zeggen..
Ja, kan ik dan wel begrijpen dat Ezra het niet gaat worden. Vind persoonlijk dat zaa niet zo mooi, maar als jullie het wel leuk vinden: dat is het belangrijkste! Zou zelf eerder kiezen voor een andere laatste klank bijv Eva, Ela of er letters tussen plakken en dan komen tot bijv Elize/Eliza.
Ik vind het ook niet erg mooi. Maar luister vooral naar je eigen gevoel hoor! Sil voor een jongen doet het voor mij ook niet. Komt misschien ook omdat ik een meisje ken die zo heet.
Ik vind Eza niet zo mooi klinken. Deed me eerlijk gezegd meteen aan ezel denken, ik weet ook niet waarom...Sil klinkt leuk! Elin ook!
Eza klinkt mij juist een beetje geknutseld als ik eerlijk mag zijn. Maar t is jullie kindje dus jullie moeten de naam mooi vinden natuurlijk. Zelf denk ik (gezien de namen Isa en Iza waar je de naam van hebt afgeleid) gelijk aan Lise of Lize. Wat ook leuk is (maar niet of Eza lijkt hoor) vind ik Fem of Amy.
Sil vind ik trouwens erg leuk! andere leuke jongens namen zijn Matz, Boaz, Dex die zijn net even wat stoerder als je Sil te lieflijk vind.
Sorry, vind beide niet mooi. Bij Eza krijgt ze altijd de vraag van huh? Hoe?? Geloof me ik weet hoe irritant het is als dit áltijd gevraagd word. Vind Ezra voor een blond kindje prima kunnen en vind ik beter klinken, je krijgt bij Eza zoals nu ook het geval is, ook altijd de vraag hoe je het uitspreekt. Sil klinkt een beetje als sul vind ik.. zou ook voor een stoerdere naam gaan.
Sil vind ik leuk! Elin ook! hoor ik niet veel hoor, ken niemand die zo heet Eza vind ik nix, vind ik meer een jongensnaam
Ik vind Eza wel leuk klinken eigenlijk. En ja het went vanzelf hoor. Ik vind Sil trouwens wat minder, lijkt zoveel op sul Andere namen met E: Eden Elif Elana Eleni Enora Enola Evita Evin
Bij Eza heb ik het idee dat er een lettertje mist (Reza) Mijn achternichtje heet Eli, mss kan je daar iets mee?
Eza... nee, niet af en ik verwacht minstens een u er achter en dan heb je een jongensnaam. Echt zelf verzonnen Sil voor een jongen vind ik een beetje sneu.... Sil vind ik echt een afkorting voor een meisje of anders voor Silvester (en dan zie ik Tweety toch heel dichtbij )