Ik vind Anna-Sofia heel mooi! Wij hadden een jongensnaam die we in onze verkeringstijd al bedacht hadden als koosnaampje voor onze latere liefdesbaby Ook tijdens de zwangerschap ging ik twijfelen of ik mijn kind nou echt zo ging noemen... het was ook een vrij veel voorkomende naam. Maar we hebben het toch gedaan en geen dag spijt gehad! Ik vraag me alleen weleens af, mocht er een tweede komen wat voor naam we die dan moeten geven, want de echt speciale naam is al bezet nu.
Bedankt voor alle lieve reacties. Ik ben nu niet meer zo erg in paniek als de afgelopen dagen. We noemen haar Anna-Sofia, dus met streepje. Gewoon een mooie naam en past bij ons. Ik ben niet zo zeer van de korte namen, dit past gewoon bij ons. En ik had ook gelezen ergens dat als de achternaam van het kind lang is dat je dan een korte achternaam "moet" kiezen.
Mooi! Zeker in deze combinatie met streepje. Dan heeft ze later zelf ook nog wat te kiezen wat zij zelf het liefst als roepnaam wil.
Wij hebben al een naam voor een tweede en ook een derde dochter, en zelfs ook voor een zoon. Ik wilde altijd een groot gezin, maar daar ben ik nu te laat voor. Cowgirl80, Een naam voor een tweede is net zo bijzonder. Is de tweede al onderweg?
Anna en Sofia zijn allebei natuurlijk enorm dertien in een dozijn, dus waarom noem je e dochter niet gewoon Jacoba of Jacobina?
Een naam is heel persoonlijk. En Jacoba klinkt alsof ik een 70-jarige ter wereld breng. Is een vernoeming. Wij hebben deze naam al jaren. We hebben ook gekeken of het past bij de achternaam en of er geen gekke initialen uitkomen. Ik vind het nog niet zo makkelijk hoor. Zelfs manlief begint nu te twijfelen aan Sofia. Het blijft nu gewoon deze naam en wij zijn daar trots op. zoals ik eerder zei vind ik de betekenis van deze namen ook gewoon heel erg bijzonder!
Als je als roepnaam Anna-Sofia doet, zit ze vast niet met een naamgenoot in de klas. Om een beeld te krijgen van de veelvoorkomendheid: Anna: NVB : voornaam anna Sofia: NVB : voornaam Sofia Anna-Sofia: NVB : voornaam Anna-Sofia
Ik vind Anne zachter en liever dan Anna maar Anna vind ik ook een prima naam! En Anne-Sofia vind ik prachtig evenals Anne- Sofia
Haha, ik denk dat het voorstel van jacoba een beetje sarcastisch was. Of dat hoop ik, anders heb ik nu al medelijden met haar kinderen Ik vind je namen mooi, gewoon doe wat goed voelt
Het zijn links naar de Nederlandse Voornamen Databank (NVB). Dus op klikken om de aantallen kinderen te zien die zo heten.
O ja...de naam Anna is duidelijk is populairiteit gezakt!! Mooi!! Van de volledige naam Anna-Sofia geen gegevens bekend!
Ik vind Jacoba een schitterende naam. Snap niet wat daar sarcastisch aan is, of waarom je daar medelijden over zou moeten hebben. Stond bij de oudste op de shortlist. Het is een klassieke naam, die al eeuwen meegaat, die vriendelijk klinkt, die duidelijk Nederlands is, geen dertien in een dozijn, en geen BJZ-stigma. Overigens, Anna-Sophia aan elkaar vind ik ook mooi, maar alleen maar Anna of Sophia vind ik erg dertien in een dozijn. Mijn kinderen hebben overigens allebei bij een Anna-Sophia in de klas gezeten. Dus super zeldzaam is de naam niet.
Anna-Sophia met PH (in plaats van F) is 13 keer gegeven (in totaal, in NL) en Anna-Sofia (met een F) is minder dan 5x gegeven. Dus het is echt wel zeldzaam in combinatie. Zie ook voor de PH: NVB : voornaam Anna-Sophia