Paniek in de TENT!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Kadootje81, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik vind Anna-Sofia heel mooi!

Wij hadden een jongensnaam die we in onze verkeringstijd al bedacht hadden als koosnaampje voor onze latere liefdesbaby :) Ook tijdens de zwangerschap ging ik twijfelen of ik mijn kind nou echt zo ging noemen... het was ook een vrij veel voorkomende naam. Maar we hebben het toch gedaan en geen dag spijt gehad!

Ik vraag me alleen weleens af, mocht er een tweede komen wat voor naam we die dan moeten geven, want de echt speciale naam is al bezet nu.

2. Kadootje81

16 dec 2012
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle lieve reacties. Ik ben nu niet meer zo erg in paniek als de afgelopen dagen. We noemen haar Anna-Sofia, dus met streepje. Gewoon een mooie naam en past bij ons.

Ik ben niet zo zeer van de korte namen, dit past gewoon bij ons. En ik had ook gelezen ergens dat als de achternaam van het kind lang is dat je dan een korte achternaam "moet" kiezen.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Mooi! Zeker in deze combinatie met streepje. Dan heeft ze later zelf ook nog wat te kiezen wat zij zelf het liefst als roepnaam wil.

4. Kadootje81

16 dec 2012
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben al een naam voor een tweede en ook een derde dochter, en zelfs ook voor een zoon. Ik wilde altijd een groot gezin, maar daar ben ik nu te laat voor.

Cowgirl80, Een naam voor een tweede is net zo bijzonder. Is de tweede al onderweg?

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ik vind Anna-Sofia ook mooi. :)

En de naam voor een tweede is inderdaad net zo bijzonder. :)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Anna en Sofia zijn allebei natuurlijk enorm dertien in een dozijn, dus waarom noem je e dochter niet gewoon Jacoba of Jacobina?

7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Mooie naam!
    Onze dochter heeft als tweede naam Anna (vernoemd naar mijn overleden moeder)

8. Kadootje81

16 dec 2012
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een naam is heel persoonlijk. En Jacoba klinkt alsof ik een 70-jarige ter wereld breng. Is een vernoeming. Wij hebben deze naam al jaren. We hebben ook gekeken of het past bij de achternaam en of er geen gekke initialen uitkomen. Ik vind het nog niet zo makkelijk hoor. Zelfs manlief begint nu te twijfelen aan Sofia.

Het blijft nu gewoon deze naam en wij zijn daar trots op. zoals ik eerder zei vind ik de betekenis van deze namen ook gewoon heel erg bijzonder!

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
  10. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik vind Anne zachter en liever dan Anna maar Anna vind ik ook een prima naam! En Anne-Sofia vind ik prachtig evenals Anne- Sofia

11. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum

Haha, ik denk dat het voorstel van jacoba een beetje sarcastisch was.
    Of dat hoop ik, anders heb ik nu al medelijden met haar kinderen :D:D:D:p:D:D:D

Ik vind je namen mooi, gewoon doe wat goed voelt

12. Kadootje81

16 dec 2012
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    DotjePK : Sarcasme ben ik niet zo goed in, klonk ook heel erg serieus.

Aquilegia: Wat betekent: NVB?

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Het zijn links naar de Nederlandse Voornamen Databank (NVB). Dus op klikken om de aantallen kinderen te zien die zo heten.

14. Kadootje81

16 dec 2012
    35
    0
    0
    NULL
    NULL

O ok...top ga ik even kijken!! Dank je wel!!

15. Kadootje81

16 dec 2012
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja...de naam Anna is duidelijk is populairiteit gezakt!! Mooi!! Van de volledige naam Anna-Sofia geen gegevens bekend!

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Jawel, er zijn minder dan 5 meisjes OOIT Anna-Sofia genoemd! (In NL)

17. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
  18. Kadootje81

16 dec 2012
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    KIKKE!! Dus paniek voor niets....is best origineel! hihi! Dank je wel !

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #39 dirksmama, 17 mei 2013
    Laatst bewerkt: 17 mei 2013
    Ik vind Jacoba een schitterende naam. Snap niet wat daar sarcastisch aan is, of waarom je daar medelijden over zou moeten hebben. Stond bij de oudste op de shortlist.
    Het is een klassieke naam, die al eeuwen meegaat, die vriendelijk klinkt, die duidelijk Nederlands is, geen dertien in een dozijn, en geen BJZ-stigma.

Overigens, Anna-Sophia aan elkaar vind ik ook mooi, maar alleen maar Anna of Sophia vind ik erg dertien in een dozijn.

Mijn kinderen hebben overigens allebei bij een Anna-Sophia in de klas gezeten. Dus super zeldzaam is de naam niet.

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Anna-Sophia met PH (in plaats van F) is 13 keer gegeven (in totaal, in NL) en Anna-Sofia (met een F) is minder dan 5x gegeven. Dus het is echt wel zeldzaam in combinatie.

Zie ook voor de PH:

NVB : voornaam Anna-Sophia

Deel Deze Pagina