Bewegelijkheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Siertje2981, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Goedemorgen!

Ik ben momenteel ruim 28 weken zwanger en voel me een beetje onzeker ivm de bewegelijkheid van de kleine in mijn buik. Het is namelijk per dag zooooooo verschillend hoe druk hij/zij is. 3 weken geleden, tijdens m'n vakantie was ie mega bewegelijk en leek m'n buik wel een golfslagbad. Na dat we weer thuis waren, nam de bewegelijkheid af. Voelde hem/haar wel, maar niet meer zo heftig als die week. (Nu heb ik helaas de afgelopen 2 weken erg veel last van m'n bekken en banden en ben ik inmiddels bijna een week thuis omdat werken momenteel niet meer gaat) Afgelopen zondag toch naar het ziekenhuis geweest voor een ecg en echo omdat ik het echt niet vertrouwde. Tijdens de ecg werd hij/zij lekker druk en was ik gerustgesteld. S'avonds later gaan slapen omdat m'n buik weer als boxbal werd gebruikt en ik wilde er even van genieten :D. Gister weer rustiger en vandaag ook.

Ik weet dat ik, door een eerdere miskraam, mij snel zorgen maak (ben kampioen scenario's bedenken wat er allemaal mis kan zijn) en bang ben dat het weer mis gaat, al weet ik ook dat dit helemaal niks hoeft te betekenen....

Zijn er dames die ook ervaring hebben in een veranderlijke bewegelijkheid van hun kleintje? En vanaf wanneer moet ik echt aan de bel trekken...

Al vast bedankt!!!

2. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik heb van de VK een briefje meegekregen. Je moet de kleine minimaal 10 keer per dag voelen, en de hik telt niet mee.

Als er iets veranderd in de bewegingen, dus nog wel 10, maar bijvoorbeeld veel minder dan gewoonlijk, zou ik toch even bellen.

Als je de beeb niet zeker gevoeld hebt, kun je even rustig gaan liggen, een uurtje, in dat uur moet je baby wel bewegen.

Omdat jou dagritme veranderd, kan dat van je kindje ook veranderen, dus maak je niet meteen te veel zorgen! Maar als je het niet vertrouwd, liever 10 keer te vaak aan de ctg, dan eens te weinig hoor!

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    De hik telt niet mee? Hihi! Heb nog niet kunnen ontdekken hoe de hik in m'n buik voelt :D

Weet ook wel dat ik me niet te snel zorgen moet maken en dat als ik zit te stressen, die kleine er ook niet blijer van word ;) vind het alleen best moeilijk aangezien het de eerste is en je niet goed weet wat wel en wat niet goed is...

Maar, houd het in de gaten en mocht ik het niet vertrouwen, zal ik zeker aan de bel trekken.

Deel Deze Pagina