Te warm in bed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Marleen31, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Hey ladies,

Omdat het de afgelopen dagen erg warm is geweest stijgt de temperatuur in de kamer van mijn dochtertje ook, op het moment zelfs 28 graden (!)
    Ik zet voordat ze naar bed gaat haar raam open en dan daalt de temperatuur enigszins maar als het raam eenmaal dicht is en ze ligt op bed stijgt het binnen no time weer.
    Ze ligt op het moment in een romper zonder mouw in een zomerslaapzak en een katoenen dekentje, het dekentje heb ik daarnet teruggeslagen omdat ze klammig aanvoelde.
    Ik heb eerder vanavond toen ik haar naar bed bracht geprobeerd om de mouwtjes van haar slaapzakje af te ritsen maar toen brak er paniek uit (ze kan slecht tegen veranderingen), dus heb ik ze er weer opgeritst. Zonder dekentje gaf hetzelfde effect dus die ook maar gelaten (daarnet dus teruggeslagen).

Ik heb al gekeken voor mobiele airco maar die vind ik erg prijzig!
    Mijn vraag is eigenlijk wat het voor kwaad kan dat ze het zo warm heeft. Ze slaapt wel de hele nacht door (uitzonderingen daar gelaten ;)).

Dus, wat zijn de risico's van het warm hebben 's nachts voor een 2 jarige?

Groetjes!

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Waarom dor je het raam dicht als ze naar bed gaat?!
    Laat lekker open staan zou ik zeggen, heeerlijk:)

En overdag zoveel mogelijk tegen elkaar open zetten

En toch echt kijken voor een andere slaapzak oid... 28 graden en mouwen aan... Moet er niet aan denken

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Slaapzak uit doen
    of alleen de slaapzak zonder dekentje

4. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Waarom doe je t raam dicht, sowieso is het gezonder om het een open raam te slapen volgens mij

Thja moeilijk ik heb net zo'n pino, er moet en zou een deken om, alleen een laken of lege dekbedovertrek is niet goed genoeg, dus raam open en t koelt vannacht wel af op de kamer..

5. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Raam lekker open laten, dan koelt het wat af. Hier ligt dochter alleen in hemd en onderbroek onder een laken. Maar ze wurmt zich er altijd onder vandaan.

Of het kwaad kan? Geen idee. Als mn dochter het heet heeft wordt ze altijd zeiknat/huilend wakker. Dat vind ik dan wel een voordeel van deze leeftijd

6. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ten eerste zou ik het raam lekker open laten (doen wij zowel zomer als winter) vind het veel gezonder..

En niet teveel aan doen als ze het warm/koud hebben dan hoor je het wel hoor...

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Inderdaad het raam in ieder geval een stukje open laten en ipv een dekentje een dun lakentje eroverheen en geen romper. Hier slaapt ie momenteel in een hemd en onderbroek onder het dekbedovertrek, zonder dekbed dus...hij is erg warmbloedig en eind van de middag komt de zon vol op z'n kamertje te staan dus hebben ook een mobiele airco om z'n kamertje indien nodig voor te koelen.

8. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier ligt zoontje in onderbroek en hemdje en dan een leeg dekbedovertrek erover. Die gooit hij vanzelf af en ligt eigenlijk de hele nacht nu zonder iets over hem heen te slapen. Weet niet hoe je de temp meet maar hier lijkt het ook 28 graden (dat geeft de babyfoon aan) maar als ik met een andere thermometer meet dan is het 25 graden. De babyfoon die wij hebben staat er wel om bekend dat hij afwijkt van de werkelijke temperatuur.

9. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hier ook rond de 28 graden op kamertje van zoon. Hij slaapt sinds 2 dagen zonder zn slaapzak (kostte wat moeite ;) al lag ie al in een lakenslaapzakje) in een onderbroekje en shortama. en dan alleen een dekbedovertrek. ligt regelmatig ook zonder zn laken dus zal t wel warm genoeg hebben. Raam op kiepstand

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind een romper, slaapzak met mouw en een deken ook best wel veel voor die temperatuur. Ik houd hier de slaapkamers van de kids overdag gesloten, ramen dicht en rolgordijnen naar beneden. Na het eten zet ik alles tegen elkaar open, gaan de kids in bad en douche, dochter draagt alleen een pyjama korte mouw korte broek en trapt haar dekbed weg, ik dek haar half toe als wij gaan slapen. Zoon heeft een romper lange mouw aan en een laken-slaapzakje. Verder geen deken. Mn dochter lag ik die leeftijd in een jumpsuit pyjama met lange mouwen en lange broekspijpen, zonder romper, zonder deken in bed. Helemaal bedekt maar met 1 laagje katoen. Lekker met de ramen open slapen.

Afbouwen zou hoe dan ook moeten, je zegt het zelf al geloof ik; als het straks warm is buiten, 30 graden ofzo, kan ze echt niet in een slaapzak met mouwen en een deken en een romper. De gevaren van warmtestuwing lijken me gewoon nog van toepassing. Rood bezweet gezichtje, natte haartjes lijkt me echt niet wenselijk...

Ik bedenk me net trouwens dat ik nog nooit zomer slaapzakken met lange mouw ben tegengekomen!

11. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Hier slaapt hij in hempje en boxer en zijn dekbed. Die trekt hij zelf over zich heen. Om heel eerlijk te zijn heb ik zijn raam altijd dicht als hij op zijn kamer is. Hij slaapt op 2 hoog en houd van klimmen dus dat risicio neem ik niet. Overdag staat het raam wel gewoon open. Er zitten ook sloten op de handvaten van het raam, omdat hij ze anders zelf openmaakt.

12. gusto

gusto Niet meer actief

Lijkt me ook nogal warm, een slaapzak met mouwen en een dekentje.

Kinderen slapen hier, ook 28 graden, met een romper met korte mouwtjes en een slaapzak gemaakt van een laken. Heel dun dus. En met de ramen open.

13. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Bedankt voor de reacties.
    Ik heb haar vanavond in een dun slaapzakje gedaan (zo dun als laken), wel een pyjamajasje met lange mouwen aan gedaan omdat ze per se iets over haar armpjes wilt, ook het katoenen dekentje wilde ze hebben, maar die haal ik van haar af zodra ik naar bed ga.
    Haar raam is dicht omdat ik geen kiepraam heb, anders ben ik bang dat ze gaat klimmen. Wel heb ik het ventilatierooster standaard open staan.

Bedankt voor de tips en adviezen.

Deel Deze Pagina