2 jaar en niet in bed blijven liggen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by miss geul, May 31, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    Ik heb een vraag ik heb een zoon van net 2jr hij is echt een schat maar zeer bewegelijk
    Hij heeft echt nog wel 2 slaapjes nodig maar sinds 2 maanden is het drama

Komt er elke minuut uit wilt dat ik erbij kom liggen of in mijn bed slapen
    Ik heb nu de volgende methodes gedaan:
    sticker beloningssysteem
    Nanny elke keer terug leggen en na 2x niets zeggen
    Deur dicht (vind ik totaal niet prettig om te doen dat is wanhoop actie)

Wie weet wat ik hiermee moet Oja dit is zowel middag als avond slaap en nacht ook als hij wakker wordt en hij was altijd heel makkelijk

Bij de crèche gaat hij wel redelijk makkelijk slapen omdat hij dat niet uit bed kan

Ik ben echt wanhopig wat toe doen

Groetjes wendy

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Misschien toch een idee om naar 1 slaapje te gaan? De meeste kindjes van die leeftijd slapen volgens mij van 13.-15. Mijn zoontje slaapt ook in de middag en soms zelfs helemaal niet meer. Welke tijden hanteer je nu voor je zoontje?

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    Hij wordt 6.00 wakker gaat tussen 12/13 naar bed
    En slaapt dan tot 14/15
    In avond gaat hij 19/20 uur naar bed

Hij gaat 3 dagen per week van 7.00-18.30 naar de opvang en daar slaapt hij standaard elke dag minimaal 1 keer soms zelfs 2 keer
    Thuis slaapt hij maximaal 1 keer

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    Sinds enkele dagen bezig met een sticker Vel elk slaapje kan hij een sticker verdienen Door in zijn bed te blijven hij heeft er nu 2 geplakt morgen een 3 de gelukkig ben geen 2 uur meer bezig ben er zo blij mee hopelijk blijft dat zo goed gaan ook omdat er vrijdag en weekend weg gaan

Attached Files:

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze jongste is een maand jonger dan jouw zoon. En ondanks ze redelijk pienter is, verwacht ik niet dat ze een stickersysteem zou begrijpen. Hopelijk werkt het bij jullie wel.
    Momenteel is ze ook een beetje aan het rommelen met het slapen overdag. Dat hoort ook wel bij de leeftijd. Ze slaapt 's ochtends wel wat langer dan jouw zoon, maar ze hoeft niet altijd te slapen overdag. Heeft ze haar slaapje overgeslagen, dan ligt ze er 's avonds gewoon wat eerder in. Maar altijd zonder slaapje trekt ze ook niet. Dus 2-3x in de week slaapt ze wel overdag, de rest van de week niet.

Onze dochter ligt trouwens nog in een ledikant (in een slaapzak). Dus eruit gaan zal niet lukken. En zolang ze er niet probeert uit te klimmen, blijft ze nog in een ledikantje slapen. Zeker tot 2,5 jaar. Ik vind haar nu nog te jong om boven 'rond te gaan zwerven'. Want onze dochter kennende blijft zij ook echt niet liggen.

6. Paige

Paige Niet meer actief

Dit doen wij ook. ;)

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    Mijn zoon lag ook in ledikant Tot hij jaja 2 weken voor zijn 2 de verjaardag uit bed klom en met zo'n gezicht naar beneden viel en zwaar gehavend was schrammen over zijn hele gezicht en vele vragen van opvang en scheve blikken van bekende en onbekende

Ik twijfelde en nu nog of hij het snapt maar hij is er wel mee bezig want elke avond vernoemen we het dat hij een sticker kan verdienen en hij neemt nu de tekening altijd mee naar bed en laat hem aan iedereen zien en wijst de stickers aan.
    En komt er in de ochtend mee naar mij toe

8. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Bij onze zoon ging het best gemakkelijk. Hij slaapt met speen en verder heeft hij hem niet. Nou heb ik de eerste keer dat hij uit bed kwam en ging spelen zijn speen gepakt en gezegd dat als hij niet ging slapen maar spelen dat hij ook geen speen nodig had en ben met speen zijn kamer uit gelopen. Dat vond hij niet leuk dus binnen een minuut was ik weer terug en gevraagd of hij in zijn bed bleef en ging slapen. Dat deed hij en hij kreeg zijn speen terug. De keren daarna (kan ik op 1 hand tellen) hoefde ik alleen te zeggen dat als hij zijn bed uit ging en ging spelen dat ik dan zijn speen weer mee zou nemen. Die was alleen om te slapen. Werkt perfect en heb echt geen kind aan hem. Hij ligt nu soms een uur te kletsen maar komt echt niet zijn bed uit. Het lijkt erop dat hij in de middag niet of bijna niet meer moet slapen omdat hij in de avond echt niet moe genoeg is om te slapen. Maar hij komt nooit bij ons in bed liggen dus daar roept hij ook nooit om. Slapen in zijn eigen bed.

9. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ja, dan houdt het inderdaad op. Dan zal er niks anders opzitten dan 'de aanhouder wint'. Hopelijk heeft hij het snel door, scheelt weer een hoop rust voor jullie allemaal.

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    Sofietje dat heb ik ook geprobeerd met zijn favoriete knuffel maar daarna kan hij iedere keer iets inleveren zijn kussentje zijn andere knuffel etc etc was grappig maar niet handig

11. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier ligt ze in haar ledikant dus geen last van.
    Maar de deur zit hier standaard dicht en als zij uit bed zou klimmen, gaat de kruk kmhoog. Oudste was ruim 2,5 en snapte t beter om te blijven liggen.

12. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter kan uit bed (ze ligt in een eenpersoonsbed) en ze kan dan de overloop op, maar geen trap op of af en geen andere kamers op (hoge klinken die verticaal staan). Als ze wat gaat rondwandelen, laat ik haar haar gang gaan; doordat ze haar kamer uit kan, voelt het niet als 'opsluiten' en sowieso is ze als ze uit bed komt meestal gewoon aan het spelen, dus niet huilen of schreeuwen ofzo. Na wat spelen, kruipt ze meestal zelf gewoon weer in bed en gaat ze slapen.
    Als ze druk gaat doen (hyper rondjes rennen 's avonds ofzo) dan ga ik haar wel weer in bed stoppen, met een knuffel en een kus, en ik zeg dat ze in bed nog even mag zingen met haar knuffels; de tweede keer doe ik het wat sneller (terug in bed, kus, tot morgen!), de derde keer nog sneller etc. Werkt hier goed, dit komt eigenlijk alleen voor na een te drukke dag.

13. Eameltsje

Eameltsje Actief lid

Mar 11, 2014
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter sliep vanaf een paar maanden na haar 2e verjaardag helemaal niet meer overdag. Mijn zoontjes zijn nu bijna 2 en slapen 1x van ongeveer 12 - 15 uur. Die blijven voorlopig overdag ook nog wel slapen. Maar 1x is voor de meeste peuters echt voldoende.

14. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    Hier het weekend weg geweest ook dat slapen erg onrustig vraagt ook duidelijk of je erbij komt liggen dit doe ik niet mijn vriend heeft het slaap ritueel het weekend gedaan en die zegt juist ambacht geven en uitleggen Ik weet het echt even niet en dus heb ik besloten dat ik vrijdag naar het consultatie bureau ga naar het inloop spreekuur want het drama blijft zeer aanwezig jammer genoeg

15. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Slaapt hij in een slaapzak? Ik snap dat jullie hem niet meer in een ledikant willen hebben maar mijn dochter komt er met een (passend) slaapzakje niet overheen. Misschien een met hoge spijlen of een die van boven dicht kan? Zoals in kinderdagverblijven.

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Slapen kun je niet afdwingen (net als eten en zindelijkheid).
    Je kunt hem wel belonen als hij een bepaalde tijd in zijn bed/op zijn kamer blijft en rustig is, of bijv op zijn kamer speelt, dus de omstandigheden optimaal maken.

Mijn dochter begon haar middagslaapje met 1,5 al af te bouwen en met 2jr heb ik t helemaal geschrapt. Binnen afzienbare tijd was alle strijd 's avonds en 's nachts ook verdwenen. En ging ze bovendien uitslapen tot 8u ipv uiterlijk half 7 's ochtends..

17. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    Ona ook met slaapzak kwam hij uit bed jammer genoeg iedereen verbaaste zich hoeveel hij kon met slaapzak aan

Arevinol
    Nee klopt ik heb altijd alles op verzoek gedaan slapen eten en luier maar hij is wel moe maar wilt met knuffel en duim op mijn schoot slapen en niet in bed
    Heel soms houden we hem op met als gevolg dat hij in de avond niet eet

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Misschien kun je in de middag even rustig samen op de bank zitten, dat hij dan op de bank ik slaap valt..?
    Zou dat ook alleen doen als hij dat dan 's avonds niet ook wil ;) Was bij mijn dochter absoluut geen mogelijkheid (die sliep sowieso niet als ik er bij was en was heel gevoelig voor gewenning), maar misschien dat dat bij jouw zoontje wel kan..?

19. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    Arevinol dat is nou net het punt hij is heel snel gehecht en gewend
    Aan knuffels aan manieren van slapen etc etc etc

Hij geeft het vandaag goed gedaan zowel vanmiddag als vanavond zonder te veel moeite gaan slapen beide keren een sticker verdient dus morgen krijgt hij een kleinigheidje iets wat mijn vriend graag wilt geven een fluitje

Share This Page