Na een tijdje in de zaak van mijn partner gewerkt te hebben, wil ik nu graag een andere baan. Mijn partner verdient helaas ook niet al teveel en daardoor redden we het financieel nog maar net. En ik wil ook graag een andere baan hebben. Nou heb ik via internet bij meerdere organisaties gesolliciteerd, maar ik krijg maar geen reacties terug. Ik vind dat zo raar. Ik hoor gewoon helemaal niks meer. Ik ben ook langs meerdere uitzendbureautjes geweest, maar overal hoor ik hetzelfde. Ze hebben weinig werk.(Ik wil het liefst op Schiphol werken), maar ja ze zeggen, Schiphol is momenteel ook heel rustig. Dat allemaal door die kredietcrisis. En ik ben heus niet kieskeurig qua werk hoor, maar ik krijg gewoon echt geen reacties. Heb ook in supermarkten gesolliciteerd, maar ben misschien vanwege mijn leeftijd te oud en dat ik daarom niks hoor. Ik wil wel graag werken, maar zo schiet het echt niet op. Hebben jullie tips? Er zijn vaak wel functies in de administratie enzo, maar ik heb geen ervaring in de administratie. Wie weet er nog leuke baantjes, of waar ik kan solliciteren?
Mja ze zijn nu er zoveel werk zoekenden zijn en zo weinig banen nogal laks met reageren. Een ontvangst bevestiging kan je al op je buik schrijven laat staan een afwijzing. Mn man werkt doorgaans als freelancer en word er simpel van. Als hij al eens uitgenodigt word voor gesprek bij zo'n agency dan krijgt hij allerlei mooie verhalen te horen en nee wij doen zo niet wij laten je iig horen of het door gaat en we gaan je ZEKER voorstellen aan dat en dat bedrijf. En vervolgens hoor je weer 0,0 noppus. Dan mail je ze eens hoe het er mee zit om vervolgens een vaag berichtje terug te krijgen...of gewoon recht uit dood gezwegen te worden. Maja...je doet er niets aan, helaas. Enige tip die ik je kan geven is blijf iedereen en alles emailen en zorg dat als ze iemand zoals jij zoeken JIJ degene bent die het eerst in hun gedachte schiet (omdat je ze elke week mailt/belt). Succes!
Oh da's zo vervelend hé als ze gewoon niet antwoorden! Ik hoop dat er vlug iets uit de bus komt voor je! Veel succes.
maar als ze niet antwoorden? bel je dan nog van ik heb een sollicitatie in gestuurd maar heb tot op heden nog niks van u gehoord? Misschien dat een idee. hier heeft me vriend ook heel veel gesolliciteerd maar op sommige ook geen reacties gehad, maar gewoon bellen en navragen zal ik zeggen. En met kredietcrisis klopt inderdaad zeggen er veel, maar gewoon blijven zoeken hier is het waarschijnlijk ook gelukt
Als je een brief stuurt, moet je sowieso ook altijd bellen. Zeker als ze besluiten je niet uit te nodigen. Waar heeft dit aan gelegen? Maar mijn mening is dat waarschijnlijk je brief en CV niet goed zijn. Dus wellicht een idee om eens iemand te zoeken die hier veel verstand van heeft. En dan niet dit forum Er bestaan van die korte cursusjes mbt solliciteren. Zoek daar eens naar.
Is ook n idee ja dat van Merijn. Daarbij kan ik je dan de site: Cariere tijger aanbevelen. Haal je ook nog wel eens interesant dingen vandaan. Hier net n telefoontje...ze gaan mn man weer voorstellen ergens...ben benieuwt of het niet weer een wind ei is.
Ik werk zelf bij een 'agency' en als je ziet hoeveel sollicitaties wij binnenkrijgen, echt ongelooflijk... wij proberen ook iedereen een antwoord te sturen maar hier hebben we echt een dagtaak aan, vind het wel zo netjes om mensen persoonlijk af te wijzen in plaats van een standaardbriefje te sturen. Ik vind dus sowieso dat je bericht dient te krijgen. Wij streven er altijd naar om mensen een transparant antwoord te geven binnen 24 uur en dit lukt bij 99 van de 100 sollicitaties (vind ik nog netjes) en die ene belt er altijd wel achteraan, dus dit zou ik je sowieso aanraden om te doen! Succes, geef de moed niet op!
Nou ik heb een reactie terug gehad van een organisatie, maar wat ze daarin schijft is zo'n onzin. Ik heb gesolliciteerd voor de functie van kassamedewerkster bij een supermarkt. De vestiging zelf heeft ook mensen nodig voor die functie. (Ik had online via hun website gesolliciteerd), dan schrijft ze terug: hartelijk dank voor je interesse in onze organisatie, maar er zijn op dit moment geen passende vacatures beschikbaar. Hoezo zijn er geen passende vacatures beschikbaar. Ze zochten kassamedewerksters en dan reageer ik op die functie, en dan zegt ze dit. Echt vreemd. En ik heb ook heel veel kassa ervaring, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Ook na zo'n afwijzing mag je altijd bellen en vragen waarop dit gebaseerd is, misschien zijn ze simpelweg vergeten de site aan te passen. Ik stuur je ook nog een pb'tje, mischien kan ik je verder helpen namelijk.
@ loncocacola: ik weet niet hoe oud je bent, maar het zou bijvoorbeeld kunnen dat je te duur bent. Maar dat schrijven ze dan niet in zo'n brief... Ik zou naar ze bellen en vragen wat ze er precies mee bedoelen!