Paniek om mijn hond

Discussie in 'De lounge' gestart door Trees, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi! Wat een verhaal joh, dat zal schrikken geweest zijn! Weet je inmiddels al meer? Veel sterkte iig!

2. Trees

Trees Niet meer actief

Wat lief dat jullie zo meeleven. We zijn beiden echt verliefd op Treeshond. Toen ik haar vanochtend achterliet bij de dierenarts zat je zo hartverscheurend te huilen en trillen dat het maar weinig scheelde voordat ik zelf in huilen uitbarstte. Je kan zo gehecht raken aan je huisdier.

Als het goed is ligt ze nu op de operatietafel. Zodra ze wat weten, bellen ze me op. Nog even afwachten, maar ze is in goede handen gelukkig.

3. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

hey trees

hadden ze al wel fotos gemaakt dan of gaan ze dat nu doen ??
    wij hebben ook zoiets mee gemaakt met onze hond en die bleek stukje bot van karbonade oid vast zitten (geen idee hoe ie er aan kwam wij geven hem dat soort dingen niet )

maar na een goeie tip van dierenarts dat we hem ontbijt koek moesten geven jaja meneer heeft 3 hele ontbijt koeken opgekouwd is het stuk gelukkig mee eruit gegaan want opperen kon niet op die plek

sorry voor lange verhaal !!

heel veel succes met je hond hoop dat ie zich snel beter voelt

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja he... Ik heb nooit gedacht dat ik dat zou doen, maar onze hond is voor ons onze kleine. En ze weet het verdomd goed genoeg! :)

Weet je ondertussen al wat meer?

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Goed dat jullie het in de gaten houden. Altijd moeilijk om je hond bij de dierenarts achter te laten.
    Onze hond ademde raar na de narose en er kwamen vreemde geluiden uit haar keel. Volgens de dierenarts was het niets bijzonders. Het werd alleen steeds erger.
    Toen ben ik naar een andere dierenarts gegaan, foto's laten maken en daar bleek ze zo'n groot abces te hebben dat haar luchtpijp en slokdarm helemaal gebogen waren. Waarschijnlijk hebben ze bij de andere dierenarts tijdens de operatie die buis niet goed in haar keel gestopt en wat beschadigd of het kon van een stuk stok geweest zijn (waar ze van ons niet op mocht kauwen, dus het lijkt me sterk en erg toevallig dat ze het na die operatie deed). Helaas konden we het niet bewijzen, maar ik ben nooit meer naar die dierenarts terug gegaan. Ze heeft wel 3 maanden antibiotica gehad, maar gelukkig ging het uiteindelijk weg.
    Sterkte met jullie hond, ik hoop dat ze wat vinden en dat het iets is wat makkelijk geneest! Houd je ons op de hoogte?

6. Trees

Trees Niet meer actief

Jaaah het gaat helemaal goed met het lieve hondenbeest :D. Ze had verschillende wonden opgelopen in haar keel door het stuk hout op te eten. De grootste wond zat precies op de braakreflex en vandaar het overgeven. Ook zat er nog wat houtresten in en dat hebben ze weg gehaald i.v.m. infectiegevaar. Ze ligt nu lekker te slapen, maar ze kijkt alweer een stuk beter uit haar ogen.

Ben zo opgelucht!

Nu nog bedenken hoe we haar van alle interessante stokken in het bos gaan weghouden. We hebben het type hond wat alles wat niet eetbaar is toch wil eten. Een stuk hout vind ze lekkerder dan een bak héérlijk brokken ;)

7. Trees

Trees Niet meer actief

@ Jo brr.. wat naar van jullie hond. Wij hebben anderhalf jaar geleden hetzelfde meegemaakt met de kat. Deze kwam ook niet goed bij uit de narcose. Meerdere keren gebeld, maar volgens onze vorige dierenarts volstrekt normaal. Uiteindelijk 's nachts een andere dierenarts gebeld, maar door de shock zoveel schade opgelopen dat het arme beestje drie weken later alsnog is overleden. De dierenarts heeft toen wel zijn fout toegegeven, maar daar heb je dan ook niet meer zoveel aan. Het maakt wel dat we nu extra voorzichtig zijn en sterker op onze eigen intuitie vertrouwen.

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Gelukkig weten jullie nu waar het aan heeft gelegen, en dat treeshond maar snel beter mag worden nu alles weer schoon is. Helaas heb ik geen tips voor je mbt het weghouden van stokken want onze hond snapt niet eens dat spelen met een stok leuk kan zijn.

9. MyLovely

MyLovely Niet meer actief

Hoi Trees!
    Gelukkig is het 'goed' afgelopen! Dat wordt nog een leuke periode als haar slokdarm gaat jeuken van de helende wondjes!

Onze hond heeft een keer een heel kippenboutje in 1 hap naar binnengeslokt omdat mijn man achter hem aan kwam om het af te pakken (hij had het van de kat gepikt!) en toen hebben we hem ook een heleboel ontbijtkoek en een volle bak brokken moeten voeren, hij heeft er gelukkig geen last van gehad!
    Die van ons eet ook alles wat los en vast zit, zo heeft hij een keer (GGGRRRRRR) de heeeerlijke bak bonbons leeggevroten die ik 3 weken had bewaard zodat ik het met mijn vriendin op kon eten, goh wat was ik kwaad!
    Maar ook ongerust natuurlijk, dierenarts gebeld, chocola kan dodelijk zijn... maar gelukkig kreeg hij alleen wat hartkloppingen en verder niks..

MAar ik herken het wel hoor, dat hechten, we hebben hem nu 8 maanden maar ik kan me niet zonder hem meer voorstellen ook al is hij nog zo vervelend af en toe (puberen!)

Veel knuffels voor Treeshond!

Liefs!
    MyLo

oh en tips voor spelen met stokken: Wij hebben zo'n ballenwerper voor de hond, en sinds we die hebben laat hij stokken wel meer met rust. Natuurlijk heeft hij af en toe een aanval dat hij (het liefst de grootste) stokken mee moet slepen, pas liep hij aan een hele boom die was omgewaaid te sjorren, maar nu we die ballengooier hebben en hem daar vaak mee laten spelen (en maar rennen!) laat hij stokken vaker liggen!

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    wat fijn nieuws!!! dat zal een opluchting zijn! goed dat jullie naar je gevoel geluisterd hebben, hoor!

11. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Wat ben ik blij voor jullie dat alles goed komt met jullie hond!!!
    Je gaat er zo van houden he :)
    De hond van mijn ouders heeft momenteel problemen met zijn slokdarm (infectie of kanker) en ze zijn volop aan het onderzoeken... Mijn moeder is echt een wrak daardoor... hopelijk weten ze snel meer!

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh Trees, wat goed dat alles goed verlopen is! Heeft hij een goede nacht gehad?

Nu kan je hem fijn vertroetelen, hi hi :)

Deel Deze Pagina