knuffel zuigen afleren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bloemetje45, 29 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemetje45

Bloemetje45 Actief lid

21 jul 2014
    220
    74
    28
    Wie heeft de tip voor mij.

Mijn zoontje van 2,5 jaar zuigt op zn knuffel met slapen gaan, met als gevolg dat hij nu een overbeet heeft.
    De tandarts adviseert ook om te stoppen met het zuigen op de knuffel.
    Maar hoe?
    Hebben jullie tips?

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Knuffel laten weggooien of meegeven aan sinterklaas of aan baby’tjes geven. Zoiets. Netzoals bij een speen.
    Ik schrijf het heel simpel en ik weet dat het heeeel moeilijk kan zijn! Succes!

3. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    pleegzoontje deed hetzelfde. Van mijn hart een steen gemaakt (omdat de stank van het knuffeltje niet meer te harden was haha, wassen hielp echt niet) Heb hem echt van de 1 op de andere dag weggehaald en gezegd dat hij kapot was gegaan in het wasmachine. Hij was anderhalf toen. 1 nacht moeilijk gedaan, maar daarna ging het beter. Succes!

4. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Misschien is dat voor mij anders hoor, maar waarom afleren?
    Overbeten hebben ze prachtige beugeltjes voor tegenwoordig.
    Het is iets wat hem rust geeft blijkbaar, dat zuigen op een knuffel. Waarom moet hij daarmee persee stoppen? Als hij ouder wordt stopt hij er vanzelf wel mee.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Met 2.5 kun je prima uitleggen dat het slecht is voor z’n tandjes en dus afscheid nemen van de knuffel. Misschien mooi cadeautje uitzoeken in ruil voor het weggooien van de knuffel.

6. Bloemetje45

Bloemetje45 Actief lid

21 jul 2014
    220
    74
    28

is het advies van de tandarts.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Mijn zoontje heeft dat ook heel lang gedaan. Met 2/2,5 is hij er vanzelf mee gestopt. Nooit een speen gehad of op zijn duim gezogen dus dit wat zijn manier. Zijn lievelingsknuffel afpakken zou ik nooit over mijn hart kunnen verkrijgen. Bijna kindermishandeling vind ik dat. Maar onze beide kinderen zijn dan ook ernstig gehecht aan hun knuffels. Als ze er verder niet zoveel om zouden geven zou ik dat wel doen misschien. Alhoewel ze blijkbaar dus ook gewoon een behoefte hebben...

Biny vindt dit leuk.
  8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsja, die overbeet is er toch al ;)

Overigens geloof ik er absoluut niet in dat het alleen daardoor komt.

Ik zou het gewoon lekker laten

Bloem2310 vindt dit leuk.
  9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Knuffel afpakken en weggooien zou ik niet doen. Een knuffel is alles voor een kind.
    ik zou het dagelijks benoemen. Na een tijdje knuffel afpakken en gewoon constant in het wasmachine doen want je zuigt erop dus knuffel is vies. Dan weet hij ook dat als hij dat doet hij zijn knuffel moet missen omdat die dan vies wordt. Wel zorgen dat die s'avonds mee in bed kan als hij extreem gehecht eraan is.

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Mijn oudste deed het ook. Haar knuffel had een dun staartje dus die paste prima helemaal in haar mond. Ik heb het altijd maar gelaten, was allang blij dat ze haar duim niet gebruikte en geen speen wilde. Ze is er ook zelf mee gestopt. Zou niet weten waarom je iets wat alles voor een kind kan betekenen van ze af zou pakken. Ja ze moet een beugel maar dat heeft niks met dat gesabbel op dat staartje te maken.

Biny vindt dit leuk.
  11. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Ja natuurlijk, dat is zijn werk :)
    Maar je hoeft niet alles te doen wat een arts zegt.
    Mijn dochter duimt maar ik zal haar hier nooit mee laten stoppen, tenzij ze dat zelf wil. Al duimt ze tot haar 40e. Een beugel krijgen die kinderen tegenwoordig toch vaak wel.

Biny vindt dit leuk.
  12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Nou mijn dochter is 5 en mijn zoontje 3 en ze zijn beide echt niet achterlijk, maar ik zou niet weten hoe ik ze uit zou moeten leggen dat hun liefste knuffel weg zou moeten........
    Bovendien zouden ze vrij snel een nieuwe knuffel kiezen denk ik als sabbelobject.

13. Bloemetje45

Bloemetje45 Actief lid

21 jul 2014
    220
    74
    28
    Mijn zoontje heeft nog 2 andere knuffels mee in bed.
    Ik kreeg gisteravond bij het na bed brengen z'n ''zuig'' knuffeltje.
    Hij is zonder problemen gaan slapen.
    Wacht het eerst even af, kan snel genoeg het knuffeltje weer geven mocht het niet gaan.
    Bekijk het wel per avond.

Deel Deze Pagina