Ilya wilde dat ook echt niet meer op die leeftijd. Inderdaad een oorthermometer en vloeibare paracetamol (met een zoet smaakje)...
Inmiddels ook vloeibare sinaspril in huis gehaald. De tip van uitleggen wat je gaat doen is op zich een goede maar zodra ze dat ding al ziet begint ze te gillen en ben ik niet eens meer verstaanbaar. Nou ja...hopelijk is het voorlopig niet meer nodig en gaat de fase snel voorbij
Temperaturen is bij ons ook een drama! Gelukkig merk ik gelijk als ze niet lekker is, koorts of pijn heeft. Ik geef ze dan een sinaspril. Dit ziet ze als een soort snoepje waar ze zich beter van gaat voelen en kan ze lekker op kauwen.
Heel herkenbaar. Luca was er ook panisch voor Ik heb hem uitgelegd wat ik ging doen en dat hij goed moest luiteren naar het piepje en dat het dan klaar is. Vanaf toen blijft hij mooi liggen. Paracetamol was ook een grote ramp. Toen ik hem had uitgelegd dat het pcm ging vechten tegen de kleine mannetjes die hem ziek maken/pijn doen vond hij het prima.
Nou...de koorts bleek te komen door een dubbele oorontsteking...40,5 koorts, poeh poeh, ze heeft nog nooit zo'n hoge temp gehad. Nu antibiotica gekregen die ik haar met een spuitje geef. Best heftig met een peuter die zich overal tegen verzet maar dat spuitje lukt gelukkig goed. Op advies van de HA toch maar weer naar zetpillen gegaan en dan zwaardere. Door goed en rustig uit te leggen gaat dat nu beter, bedankt dus voor de tips.