Thuis of naar het ziekenhuis?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mandje, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandje

    Mandje Actief lid

    19 feb 2007
    263
    0
    0
    Hallo

    Ik zit met een vraagje. Ik ben 14 weken zwanger. Gisteren bij de echo klopte het hartje niet meer.
    Deze week of volgende week moet ik mijn miskraam krijgen. Volgende week donderdag heb ik een afspraak voor couretage.

    De vorige keer was ik 8,5 weken en heb ik thuis de miskraam gehad. Maar nu vertelde hij als ik bloedverlies had, dat ik naar de spoed moest gaan.
    Kan ik de miskraam niet alleen thuis doen?
    De gyn zei dat de foetus iets meer dan 5cm was en dat ik veel bloedverlies ging hebben.
    Iemand hier ervaring mee?
     
  2. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik wil je heel veel sterkte wensen!

    Ik heb zelf 2 maanden terug een curretage gehad bij 15 weken. Ik heb niet zelf thuis afgewacht.

    Hoe lang is het kindje al overleden in je buik? Want ik kan me voorstellen dat als het kindje er al een paar weken zo in zit, dat het waarschijnlijk niet uitzich zelf gaat komen in korte termijn!
     
  3. chantilly

    chantilly Actief lid

    7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Goh meis wat erg..... heel erg veel sterkte !
     
  4. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Wat erg zeg....heel veel sterkte meid!
     
  5. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    veel sterkte meid,

    ik heb met me vorige zwangerschap te horen gekregen met 11 wk dat het hartje met 10,5 wk was gestopt. na een week wachten heb ik toen besloten voor een curtege en dit was volgens hun ook de beste optie omdat ik heel ziek was en het er niet naar uitzag dat het vanzelf ging komen. ik heb tijdens de curetage veel bloedverloren als ik me gyn moet geloven en had een heel laag ijzer gehalte naar de behandeling hierdoor en heb zelfs een nacht moeten blijven. veel bloedverlies zou dus dit als gevolg kunnen hebben en je voelt je dan echt bijna van de wereld.

    wanneer is je kleintje gestopt met groeien als ik vragen mag, want als je er al lang mee loopt zal het niet zo snel uit zich zelf komen.
     
  6. Sas28

    Sas28 Lid

    23 jul 2007
    86
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi,

    Allereerst wens ik je heel veel sterkte toe!
    Je kunt inderdaad aardig wat bloed verliezen.
    Eind mei dit jaar kregen wij bij de 12 weken echo ook slecht nieuws.
    Enkele dagen na de echo ging ik bloed verliezen, ook met heel veel grote stolsels.( Sorry voor de details.)
    2 Dagen later verloor ik zoveel bloed dat ik een tijdje buiten bewust zijn was. Ik moest toen snel naar het ziekenhuis en ben na een zware avond de volgende dag gecurreteerd, omdat het vruchtzakje nog vast zat aan de baarmoederwand.
    Tegen mij zeiden ze als je het gevoel hebt dat tijdens het bloedverlies de kraan open staat, dat het dan dringend is. Dat was in mijn geval ook zo.
    Mocht je naar het ziekenhuis gaan, wees dan niet bang. Ik ben zelf superlief geholpen, daar ben ik echt zo enorm blij mee geweest.
    Kijk het gewoon nog even aan en doe voorzichtig.

    Nogmaals sterkte!

    Groetjes Sas
     
  7. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    lieve meid, ik weet welke pijn jullie hebben en waar jullie doormoeten. Ons kleintje hebben ze gisteren verwijderd, met curretage want gewoon wou het niet komen, nu een dag later ben ik blij dat het achter de rug is en alles rustig kan gaan verwerken.
    Wachten tot de miskraam zelf komt kan lang duren, ik wou dit niet wachten tot....

    Wens je heel veel sterkte toe in jullie moeilijke dagen.
     
  8. miriam25

    miriam25 Fanatiek lid

    9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hi ik heb zelf ook een miskraam gehad 1 keer met 11 weken en 1 keer met 13 weken bijna 14 die van bijna 14 weken kwam uit zich zelf heb de hele nacht met weeen gelopen en mijn vliezen zijn gebroken maar als je het kunt zal ik het thuis doen die van 11 weken heb ik weg laten halen omdat ik toen emotioneel het niet aankon om weer thuis af te wachten.
    maar nu heb ik daar spijt van.
    ik heb niet veel bloed verloren bij beide niet. dus ik denk dat dat ook verschillend is.
    heel veel sterkte in de keus die je moet maken.
    dikke knuffel miriam
     
  9. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb het bij je ander topic ook geschreven en schrijf hier het zelfde.

    Helaas heb ik het ook meegemaakt, met 16 weken. Het was mijn eerste zwangerschap en eigenlijk vanaf het begin had ik zoiets van er klopt iets niet maar ja ze zeiden dat het door de hormonen kwam dat ik me zo down voelde. Ik had er voor gekozen om niet gecurriteerd te worden en de natuur zijn gang te laten gaan, daar heb ik achteraf heel veel spijt van gehad. Het beeld staat nog op mijn netvlies, maar aan de andere kant heb ik het gelijk een plaats kunnen geven. Na mijn bbz heb ik echt weken gehad van het is niet waar, ik ben nog gewoon zwanger.

    Ik wil je heel veel sterkte wensen,

    groetjes
    conny
     

Deel Deze Pagina