behandelingen;hoe was dat bij jullie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Alida27, 28 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alida27

Alida27 Actief lid

11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Ik ben al 8 jaar "bezig"voor een 2de kindje..(zoon van 11 jaar)
    Helaas heb ik in jan. van dit jaar een miskraam gehad van een 2-ling met 9 en 12 weken(12 wk bbz eileider verwijderd)

Ik heb alle onderzoeken gehad..('99(standaard onderzoeken,eileiderscontrole,clomid),'01(kijkoperatie)(,'03(weer standaard),'05(opnieuw zaadcontrole,standaard onderzoeken) maar nog steeds komt er geen schot in wat betreft echte stappen.. (omdat ik wel spontaan zwanger raak,maar helaas niet voldraag.Zelfs niet na januari '06 met 1 eileider zegt de gynaegoloog dat ik de natuur zijn gang moet laten gaan ..)

Hoe was/is dat bij jullie?
    Ik lees zo veel dat jullie zo snel mogen beginnen met hormonen etc,dat ik me afvraag of ik misschien te veel op het woord van de gynaegoloog af ga??

Want nu mijn zoon 11 jaar is,en wij al zo lang "bezig"zijn,ga ik de moed echt verliezen..

Groetjes,Alida

2. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    sjeeee 8 jaar!?!? dat is megalang.

Mijn ervaring is dat je echt voor jezelf op moet komen en moet doordrammen,want de gyn doet dat niet voor je. Je bent een nummertje zeg maar.
    Snap ook wel dat de gyn zoveel gezichten ziet.
    Daarom moet je voor jezelf opkomen.
    8 jaar is echt lang!! ik zou er wel wat van zeggen tegen je gyn,want ik kan me heel goed voorstellen dat je het helemaal zat bent!! wie niet na 8 jaar?
    En desnoods overstappen op een andere gyn.

succes ermee

groetjes Pientje

3. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik zoiu ook overstappen naar een ander. 8 Jaar is echt lang hoor...

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meis,
    Wat vervelend zeg! Ik kan me voorstellen dat dit heel frustrerend voor jullie moet zijn.
    De artsten hebben hoop op de natuur omdat je idd wel zwanger wordt. Misschien is dat voor hun steeds de rede om een beh. uit te stellen?
    Je kan eerst eens aangeven bij je arts dat je stappen wilt gaan ondernemen, dat je 8 jaar dus idd het toppunt vindt.
    Luisterd hij niet en drukt hij/zij zijn mening door dan kan je idd met hem bespreken dat je ergens anders een second opinion wilt.
    Heel veel sterkte meis!!
    Liefs Elmo

5. beavis15

beavis15 Lid

28 jun 2006
    36
    0
    0
    merchandiser
    randstad
    hoi,
    niet de moed opgeven hoor!5 lange jaren hebben wij erover moeten doen,waarvan in 2003 een buitenbaarmoedelijke zwangerschap en waarvan mijn linkereileider niet gespaard is gebleven,vervolgens n baarmoederfoto en n jaar lang weer oefenen zonder resultaat met 6 iui behandelingen begonnen met pregnyl injecties waarvan de laatste 6e iui poging tot mijn grote verbazing was aangeslagen terwijl ik de hoop al had opgegeven,maar ik werd zwanger,maar ik was er nog niet,want onzekere tijden kwamen eraan,ik had n verhoogde kans op weer n buitenbaarmoedelijke zwangerschap(door n jarenlange verwaarloosde eileiderontsteking)waardoor de trilhaartjes in je eileider niet meer goed functioneren,maar toen ik met 5 weken n echo liet maken voor mijn eigen gemoedsrust en ik zag dat t eitje zich genesteld had in de baarmoeder kon ik opgelucht ademhalen,en nu de 3 maanden nog volbrengen en dan pas kon ik t van de daken schreeuwen,ik heb wel geleerd dat je niet met je moet laten sollen !t is jou lichaam ,jou wens,zodra je je niet op je gemak voelt of te weinig vind voorgelicht dan kan je dit met je huisarts bespreken of zelf al stappen ondernemen door wat anders te gaan zoeken,en dat moet je ook doen!
    suc6 en hopelijk komt er nu vaart erin voor je,ik duim voor je,
    gr sam

6. Alida27

Alida27 Actief lid

11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Op 3 juli heb ik een afspraak staan(voor uitslagen bloed)
    Dan zal ik mijn gedachten over mijn kinderwens proberen extra onder woorden te brengen..
    Het valt allemaal niet mee,destemeer omdat ik wel zwanger kan raken(al duurt het altijd erg lang voordat het zo is) maar het vruchtje niet blijft zitten..
    Daarvoor is geen duidelijke aanwijzing..(maar voor de arts ook geen groen licht voor verdere behandelingen?)
    Maar aangezien ik nu nog maar 1 eileider heb,en zo graag nog een 2de kindje wil krijgen,moet ik gewoon alle moed verzamelen om mijn wens kenbaar te maken!

Ik hoop op een positief antwoord..En ik zal het laten weten!
    Bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes,Alida

7. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Succes Alida. Je staat er niet alleen voor hoor. Daarom is dit ook zo'n HEERLIJK forum.

8. Niet meer actief

Hey meid, laat je horen! En zorg dat je niet alleen bent; jullie willen zo te horen allebei graag, met z'n twee-en sta je sterker.

Laat horen wat jij wil, vraag door over de mogelijkheden. En geef duidelijk je zorg en twijfel over de huidige gang van zaken aan! Je hebt het hier op het forum zeer duidelijk aangegeven, probeer dat ook in je gesprek!

Ik denk dat ieder die dit leest meeleeft en zich herkent in je wensen en twijfels.
    Voel je gesterkt door alle steun!

Hou je taai.

9. manuelenbrenda

manuelenbrenda Actief lid

29 jun 2006
    108
    0
    0
    Ridderkerk
    Hoi,

Wat een tijd 8 jaar zeg! Maar ja als je het echt graag wilt...

Wij hebben een zoon van bijna 6 jaar en sinds een paar maanden proberen we zwanger te raken van een tweede kindje. Tot nu lukte het niet en ook mijn laatste menstruatie bleef weg. Na een bloedonderzoek bleek dat er te weinig hormonen aanwezig waren om evt. zwanger te raken of om een eisprong te krijgen. Inmiddels ben ik wel ongi geworden.

Als ik echt graag zwanger wil worden mag ik volgende maand terug voor een 2e bloedonderzoek en een verwijskaart voor de gyn. deze zal mij dan hormonen voorschrijven etc.

Ik geloof dat ik dat niet echt wil, denk eigenlijk dat het dan maar zo moet zijn. Ben niet echt 't typetje voor in een medische molen.... en eigenlijk met mijn kanjer wel erg gelukkig. Die hormonen doen toch veel met je lichaam. Denk ik...
    8 Jaar lang tobben zie ik echt niet zitten, knap hoor!

Heel veel succes ermee!

Groeten van Brennie :)

Deel Deze Pagina