Ja hoor, ik ben net 7 weken zwanger en ik krijg een fikse griep. Nu heb ik erg taai slijm en gebruik daar hoestdrank voor (volgens de gebruiksaanwijzing ok) ik gebruik verder zo min mogelijk (tot nu toe nog maar 1 paracetamolletje gehad. Ik eet redelijk, vooral veel fruit. Ik kan toch niet anders dan afvragen, is deze griep wel gezond vioor zo'n klein vruchtje in de buik? Koorts, veel hoesten en regelmatig hartkloppingen.... wie heeft hier ervaring mee? Ik heb volgende week de eerste echo en ben nu erg sceptisch. Groet Een bezorgde joehoe
griep kan geen kwaad voor het vruchtje, het is alleen lastig voor jou omdat je er ook nog eens zwanger bij bent, wel even je temperatuur in de gaten houden, bij koorts altijd de vk bellen
Hoi, Dank voor je reactie! Waarom bij koorts Vk bellen? Ik heb niet hele hoge koorts, maar hou het wel de hele dag in de gaten. Ik neem zo voor het slapen gaan weer 1 paracetamol...
Als je erge hoge koorts heb kan je lichaam te warm worden voor het kindje... ik heb zelf in het ziekenhuis gelegen met hele erge buikgriep en ze hielden mn temperatuur dus ook erg goed in de gaten... En je kindje merkt er echt niet van hoor! Ik was in totaal 8 kilo afgevallen (2 keer buikgriep in 1 maand) en onze jongen loopt ongeveer een week voor....en hij had op elke echo zn maag helemaal vol zitten!
Dank voor je snelle reactie! Dit stelt mij toch wel enigsinds gerust. Ik heb tot nu toe geen hele hoge koorts gedah, max 38.3. Als ik dan 1 paracetamol neem dan zakt het meteen. Alleen het hoesten enzo is wel erg heftig, maar ik ga er maar even vanuit dat dat wurmpje goed beschermd zit. Thanks!
volgens mij kan het echt geen kwaad hoor.. ik ben al 3x zwaar ziek geweest deze zwangerschap,, verkouden, griep.. (nu ook weer) en alles is helemaal in orde.. ik zelf snap er ook niets van,, ik eet genoeg fruit, drink coolbest,.. eet gezond en toch wordt ik ziek.. het is shit hoor.. maarjah het kan geen kwaad voor het kindje zegt de verloskundige
volgens mij word je ook sneller ziek als je zwanger bent. ik in iedergeval wel en ook langer. Het kan geen kwaad. Behalve als je hoge koorts hebt (wat iemand al zei) en als je niks binnen kan houden zou ik ook even de vk bellen. Ik hoop dat je snel beter bent