Heeft ooit iemand ervaringen gehad met schedespoelingen ivm zwanger raken? Ik las nl iets over natriumcarbonaat om mee te spoelen, 1 uur voor gemeenschap...deze spoeling helpt om het zuurgraad vd vagina beter te maken, zodat spermacellen een betere overlevingskans hebben.... En kun je dan ook gewoon een vaginale douche bv van lactacyd gebruiken? Wie kan mij hier wat meer over vertellen? Bedankt alvast.
Ik heb wel eens gelezen dat je de vaginaaldouche van Lactacyd beter niet kunt gebruiken als je zwanger wilt worden of zwanger bent. Maar ik ben ook wel benieuwd of er mensen zijn die meer weten. Ik lees mee.
Lactacyd is juist heel erg slecht, omdat het de flora in je vagina en schede verandert. Bepaalde bacterieen zijn juist goed en helpen de zaadcellen langer te overleven. Ik zou het zo weinig mogelijk gebruiken. De spoeling die jij bedoelt, wordt alleen op recept gegeven. En het is alleen geschikt als je vijandig slijm hebt, wat de zaadcellen doodt. Maar ook hier zijn de meningen weer over verdeeld, sommige artsen vinden dat het geen zin heeft. Het slijm wordt in principe alleen onderzocht als je al langer bezig bent met zwanger worden (minimaal een jaar) en als je onder behandeling bent van een gyn.
Wat ik heb gelezen is dat dit niet alleen bij vijandig slijm wordt gebruikt. Ik heb zelf geen idee hoe mijn slijm is, maar dacht: misschien kan het helpen om een keer te spoelen....;aangezien mijn kerel wat verminderd bewegelijke zaadcellen heeft....;zodat alles wat toegangelijker wordt
Volgens mij is het inderdaad ook alleen maar slecht om dat te gebruiken als je zwanger wilt worden. Tenzij je het voorgeschreven hebt gekregen van je gyn natuurlijk