zegt dit nou iets? of totaal niet

Discussie in 'De bevalling' gestart door paars, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Hee meiden!

Vandaag weer controle gehad bij de gyn. ik heb gevraagd of ze inwendig wilde gaan voelen hoe het er voor stond. Vorige week had een andere gyn dit ook gedaan maar was nog niets aan de hand.

Ze vertelde me dat het nog wel naar achter is gekanteld maar niet geheel onrijp meer is. ze kon het vingertopje er in krijgen zei ze.
    en daarop vroeg ik dus of die heel erg pijnlijke harde buiken goed hun werk deden. dit is dus het geval.

toen ik naar huis reed bedacht ik me ineens wat bedoelt ze nou met dat ze haar vingertopje er in kan krijgen? weet iemand dit missschien?

en er is duidelijk iets gaande 5 dagen geleden helemaal nog niet. zegt dit nou iets over hoelang het nog gaat duren of kan het alsnog bij week 42 komen??
    Mijn eerste kindje is trouwens geboren met 38 weken en 5 dagen!

ben benieuwd!!
    alvast bedankt!

2. Bri

Bri Niet meer actief

Volgens mij bedoelt ze dat je ongeveer 1 cm ontsluiting hebt, als ze zegt dat ze haar vingertopje erin kan krijgen.

Reken je niet rijk, zéker bij een tweede kind komt het vaak voor dat je al eerder wat ontsluiting hebt, terwijl het nog weken kan duren voor je gaat bevallen.

3. rianneke1985

rianneke1985 Actief lid

6 jul 2011
    135
    52
    28
    Nu even moeder :)
    Dordrecht
    Niet om je te ontmoedigen, maar idd bij een tweede begin je vaak al met 2 cm ontsluiting. Ook ik hoop dat het allemaal snel doorzet maar met 31 wkn had ik 1 cm ontsluiting en ben donderdag 37 wkn dus t zegt helaas niks.... Succes iig :)

4. Alita

Alita Niet meer actief

idd dat er iets van ontsluiting is lijkt mij...

Ik had gevraagd aan de gyn of ik gestript kon worden maar dat ging nog niet. Wel ben ik diezelfde avond begonnen met de weeën dus alles kan!

5. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    bedankt voor de reacties!!

Ik weet natuurlijk dat het nog lang kan duren maar toch wel een fijn idee dat het niet meer potdicht zit haha.
    mijn eerste is met 38/5 geboren en dat hou je toch altijd weer in je achterhoofd. terwijl ik ook wel weet dat deze wel tot 42 kan blijven zitten haha.

maar kweet nu in ieder geval dat die hele pijnlijke harde buiken en menstruatiekramp toch wel iets doen!

6. Alita

Alita Niet meer actief

hm ja hier kwam de tweede later....wel niet veel...ach afwachten is helaas WEER het enige wat je kunt doen he,...

Bij je tweede heb je alleen nog minder geduld he hahaha

7. Bri

Bri Niet meer actief

Bij de tweede heb ik ongeveer 2 weken voorweeën gehad, dat kende ik van de eerste helemaal niet, toen begon ik 's morgens met iets wee-achtigs en 20 uur later had ik een baby.
    Gevolg was wel dat bij de tweede de bevalling zelf razendsnel ging, maar ik heb er toch een tijdje op moeten wachten voor het gebeurde.
    (ze kwam wel 4 dagen eerder dan de oudste, maar beide pas na 40 weken)

@rianneke85: in jouw geval niet helaas, maar gelukkig dat je nog wéken kunt doorlopen met 1 of 2 cm ontsluiting....

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    volgens mij is dit nog geen ontsluiting. Zolang er een tuutje is, spreken ze ip niet van ontsluiting. Bij mij konden ze met 41w(!) ook met 1 vingertopje naar binnen, dus het was aan het rijpen, maar ze sprak niet van ontsluiting omdat de bmm nog niet verweekt was. Ze kon me ook nog niet strippen.
    overigens ben ik met 41w4d toch nog spontaan bevallen.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Dan gebruiken vk's verschillende definities.
    Bij m'n tweede bevalling had ik volgens haar op een gegeven moment wel een paar cm ontsluiting, maar was de bmm nog niet volledig verstreken, er was dus nog een tuutje. Bij een tweede (of volgende) zwangerschap begint de ontsluiting vaak al voordat je volledig verstreken bent, terwijl het bij de eerste meestal éérst verstrijkt en daarna pas ontsluit.
    Of je wel of niet gestript kunt worden zou ik niet weten.

10. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Naja ik moet in ieder geval volgende week weer op controle. hoop dat de baby er dan natuurlijk al is!! haha. ik zal haar eens vragen wat ze er mee bedoelde.

Ik heb ook niet gevraagd of ze kon strippen ofzo en ze heeft dit ook niet gezegd. de vorige keer heb ik een keizersnee gehad dus weet niet of ze dan wel strippen???

11. Alita

Alita Niet meer actief

nou ze doen het gewoon niet zo vroeg nog denk ik....

Deel Deze Pagina