Je leest steeds over ochtendmisselijkheid in de zwangerschap. Ik ben nu 6.4 wkn, als het allemaal klopt. Maar ik ben vooral s' avonds misselijk en 's nachts. Ik heb er al een paar avonden en nachten niet van geslapen dat ik op het randje van kokhalzen in bed lag. Overdag voel ik me redelijk goed. Herkent iemand dit?
Ik heb alleen savonds gehad, niet snachts gelukkig. Veel boeren laten, weinig eten (avondeten) of zelfs niks. Maar op een gegeven moment kreeg ik rond half 9 fruit aanvallen en at ik mn buikje rond met fruit. En rond 10 uur nog beschuit met beleg voor de nacht. Maar als je snachts ook misselijk bent zou ik even niet weten wat handig is. Probeer kleine beetjes te eten en geen grote glazen water drinken. Water viel bij mij niet zo goed op een misselijke maag. Maar het is voor iedereen anders dus je noet goed naar je lichaam luisteren. Succes
Bij mij echt alleen 's ochtends. Eten gaat heel lastig want ben steeds bang dat alles er weer uitkomt. Gelukkig nog niet over moeten geven. Ik probeer er niet al te veel aan te denken want dan lijkt t alleen maar erger te worden. Verder heb ik wel de hele dag door last van mn darmen en diarree.
Ik ben ook vooral 's avonds misselijk. Warm eten is drama. Bij mij is het voornamelijk als ik moe ben, dat ik misselijk ben. Ik draai veel avond diensten en dat gaat niet helemaal soepel op het moment.
Hier ben ik een hele dag door misselijk... Maar ik begin er langzaam aan een oplossing voor te vinden. Ik eet 's morgens vooral crackers van parovita en fruit of muesli. 's middags eet ik niets speciaals, maar ik trek mijn ontbijt gewoon héél lang door In de namiddag probeer ik wat soep te eten en ook opnieuw de crackers Ook al lukt het bij mij niet goed 's avonds, toch probeer ik mijn best te doen bij het avondeten, hoewel ik gemerkt heb dat warm eten het beste lukt 's middags misschien ook eens proberen indien mogelijk? Voor de TV eet ik ook vooral fruit, appels en peren. En een halfuurtje voor het slapengaan warm ik een tas melk met honing op. Zeer gezond voor jezelf en voor je kleintje en voor mij doet het wonderen! Ik ben niet meer misselijk als ik mijn bed kruip
Inderdaad dat boeren en mijn darmen leiden een eigen leven.... En thee en water zijn ook niet mijn favoriet. Melk daarentegen heeft wel een goede werking voor mij nu.
Heel herkenbaar! Ik was ook vooral 's avonds misselijk en heb een periode gehad dat ik 's nachts wakker werd van de misselijkheid en ook echt naar de badkamer moest rennen om te spugen.
Ik heb dat dus ook dat ik iedere keer snachts wakker word enorm misselijk ....dus ik heb nu standaard 2 tabletten ( Okugest ) naast mijn bed liggen en mocht het nodig zijn neem ik die dus in en binnen 20 minuten ben ik dan van mijn misselijkheid af en kan ik weer lekker verder slapen ....mischien ook een ideetje voor jou?
Is okugest op recept? Het is nog vol te houden met wat huismiddeltjes. Vermoeidheid speelt ook een grote rol bij mij, dat las ik ook ergens hierboven. Ben ik moe dan wordt het erger.
Nee hoor Okugest kun je gewoon bij de drogist krijgen en mag je dus gewoon gebruiken tijdens zwangerschap ik ben nu voor de derde keer zwanger maar heb het bij de andere 2 ook gebruikt en ik heb er echt baad bij !
Had ik ook. Al was het wel lichtjes. Ik moest vooral elke 2 uur wat eten, dan ging het prima. Vooral lichte dingetjes zoals rijstwafels, crackers of bijv een beschuitje.
Bij mij ook hoor! Ik was alleen in de avond echt misselijk, circa een half uur na het avondeten. Toen ik 'smiddags wat meer ging eten, en dan 's avonds een boterham, werd het ietsjes beter... ietsjes... Na 12 weken is de misselijkheid geleidelijk aan verdwenen... nu heel af en toe
Hier een beetje hetzelfde. Ook in de avond en nacht misselijk. Ik heb het pas sinds 2 dagen, maar ben benieuwd of het ook dagelijks terug komt. Ik ben ook die dagen extreem moe geweest, vooral gister. Gelukkig kon ik gister tussen kerstlunch en avondeten even slapen. Vandaag gaat dat niet lukken, omdat we op stap zijn vanaf half 12 tot een uur of 10 vanavond. Maarja, daarna gelukkig even niks. Het is natuurlijk wel vervelend, maar ergens word ik er ook vrolijk van, omdat ik weet dat het komt omdat ik zwanger ben. En ik had ook ergens gelezen dat vrouwen die misselijk en heel moe zijn, minder miskramen en vroeggeboortes krijgen van vrouwen die niet misselijk en moe zijn. Ze kunnen niet aantonen waarom en het betekent ook zeker niet dat als je als zwangere vrouw niet misselijk/moe bent, dat je dan een grotere kans op een miskraam of vroeggeboorte hebt. Maar het voelt nu wel een soort van "goed" om me zo misselijk te voelen. Snappen jullie dat?