Drukkend gevoel borstkas (5,1 wk)

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door FallenAngel, 19 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Ik ben 5.1 wk zwanger van mijn tweede kindje, bij dl had ik een enorme buik haha. Nu heb ik sinds vandaag een soort drukkend gevoel in mijn borstkas/op mijn longen. Voelt net als toen mijn buik bij vorige zwangerschap geen plaats meer had.

Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel. En mocht iemand weten waar dit vandaan komt en tips hebben om het gevoel te verhelpen dan hoor ik het graag!

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik denk eerder dat het met het koude, vochtige weer te maken heeft ipv met de zwangerschap.

3. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Met het weer? Die snap ik niet helemaal hoor....

Ik denk dat mijn buik gisteren flink tekeer gegaan is qua ruimte maken. Is de 2e dus dat kan al sneller. En mijn buik is echt opgezet. Dacht dat ik het me inbeeldde maar vl zei het 's avonds ook.

4. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Met 5.1 wk kan ik me niet indenken dat het iets met de zwangerschap te maken heeft tenzij je flink wat lucht in je darmen hebt ofzo.....

Klinkt alsof je misschien wat aan het hyperventileren bent. Te hoog op de borstkast ademen kan ook Door doet klachten geven.

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Geen aankomende griep of verkoudheid? Dat kan ook zo'n gevoel geven soms.

6. Ikie

Ikie Actief lid

4 jun 2013
    187
    0
    0
    Limburg
    Het eerste wat bij mij opkomt is ook hyperventilatie. Door het verkeerd ademen (te hoog) kun je last krijgen van de borstkas. Ik zou het er even met de huisarts over hebben..

7. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    He Fallenangel, hou je toevallig ook vocht vast? Ik heb het wel eens als ik veel vocht vasthoud en bijvoorbeeld ga sporten...

8. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal niet vreemd hoor, ik heb er vanaf het begin ook veel last van. Kortademig, snel buiten adem... Heb ook er even destijds een Google search tegenaan gegooid:

(bron: mens en gezondheid)

"In het begin van de zwangerschap zijn het de zwangerschapshormonen die ervoor zorgen dat je kortademig wordt. Er verandert heel veel in het lichaam tijdens de zwangerschap, waaronder een groter bloedvolume. Hierdoor worden de longen aangezet om meer zuurstof in te ademen. Sommige vrouwen gaan teveel zuurstof inademen, waardoor er hyperventilatie ontstaat. Dit geeft een gevoel van kortademigheid, benauwdheid, zweten en soms ook paniek."

Deel Deze Pagina