De bevalling van ons eerste dochtertje is thuis geweest. Heel mooi rustig opgebouwd en uiteindelijk na 19 uur na het breken van de vliezen is ze toen geboren. Ik kijk daar met een mooi gevoel op terug en zou die bevalling nog tog keer over willen doen. De bevalling van ons 2e dochtertje is daarentegen heel frustrerend geweest. Iedereen in mijn omgeving die bevallen was van een 2e vertelde me dat het zo snel gaat dat ik me daar ook op ingesteld had. Nou dat was een tegenvaller! Om 3.30uur braken mijn vliezen en om 4.00uur begonnen mijn weeen. Ik dacht nog: tegen een uur of 10 kan de eerste visite komen. Nou niets van dat alles was waar. Om 19.30uur kon ik kiezen tussen een thuisbevalling waarin het waarschijnlijk nachtwerk zou gaan worden of ik kon nu meteen naar het ziekenhuis om de baby snel geboren te laten worden. Ik hoorde het woord "snel" en ik bedacht me geen moment. Met veel pijn en moeite de auto ingestapt en naar het zkh gereden. Eenmaal daar aangekomen was Madelief binnen 20 minuten geboren (wat een autorit niet kan doen!!!) Als ik dat eerder had geweten. Zodra Madelief op mijn buik lag was natuurlijk alles vergeten en kon ik alleen maar genieten, maar ik zeg nu echt nooit meer!!!
gefeliciteerd met je dochtertje! zeg alleen nooit nooit over een paar maandjes praat je misschien weer heel anders maar wel naar dat je dit als vervelend hebt ervaren! Hoop dat je het wel een goed plekje kan geven.
ja zoals hierboven al is gezegd zeg nooit nooit. Logisch dat je nu denkt nooit meer. Maar je zegt zelf ook wel dat je het vergeten was zodra ze op je buik lag. Misschien dat een volgende keer een ziekenhuis bevalling gelijk al kan helpen bij je. Geeneen bevalling is gelijk is me gezegd. Het is jammer dat je nu een tegenvaller hebt gehad. Maar je hebt ook een mooie bevalling gehad vergeet die niet. Wie weet is het de volgende keer wel weer een goede bevalling. Maar alsje echt denkt nooit meer, dan is dat natuurlijk jouw keuze. Gefeliciteerd met je dochtertje. Ga er lekker van genieten!
Nee idd zeg nooit nooit, maar ik denk echt dat het bij 2 blijft. Ik zie ook zeker wel de mooie dingen hoor en de bevalling van Jasmijn zal ik ook nooit vergeten (op een positieve manier). Maar als ik nu zwangere vrouwen zie, denk ik: pff dat hoef ik gelukkig niet meer. Maar wie weet dat ik over enkele maanden anders praat (al denk ik zelf van niet) Mocht het zo zijn laat ik het hier wel even weten!! Verder geniet ik enorm van ons kleine meisje! Jullie heel veel succes en ga genieten als de kleine geboren is!! Groetjes Kirst
Proficiat met je dochter!!!!!! Heeeeel herkenbaar. Ik ben afgelopen maandag bevallen van een mooie gezonde dochter! Ook ik heb medelijden met alle zwangeren al begin ik de pijn al te vergeten. Ik zeg ook nooit nooit meer. Na de geboorte van mijn tweede dochter zei ik dat het mooi genoeg was geweest en blij was dat ik nooit meer hoefde te bevallen. Nu heb ik de pijn dus toch weer ervaren en wat was het weer een hel, al ging het snel. Mocht ik ooit per ongeluk zwanger worden dan ga ik voor een ruggeprik!! Haha. Geniet ervan, ik heb net een rondje met de kinderwagen gelopen met dit prachtige weer, heerlijk om weer een klein spruitje te hebben............ ik geniet.. iedereen succes gewenst!!!
Ja het blijft een mooi wonder zo'n kleintje en ik geniet ook enorm van mijn beide meiden! En gisteren was ik bij de Babydump en ik vond het vreselijk die zwangeren te zien. En maar zwoegen met die dikke buiken niet wetend wat ze te wachten staat. Maar uiteindelijk poept iedereen zo'n kleintje er wel uit, maar voor mij hoeft het niet meer! Geniet van je kleintje en wie weet dat we over een jaar weer hier op het forum komen melden dat we zwanger zijn, hahaha.
Iedereen ervaart de bevalling anders! De een vond het een hel, de ander vond het uiteindelijk meevallen. Ja tuurlijk doet het pijn, maar dat medelijden met zwangeren hebben is niet nodig, denk ik zo..elke bevalling is uniek.
Wat Assi net ook zei, vind ik wel een goede.. Geen medelijden hebben met zwangeren.. De meesten weten wel dat t niet een aangenaam gevoel is, dat wat de een ervaart totaal anders is dan wat een ander ervaart.. Maar als je van heel veel hoort dat de tweede keer alles sneller gaat en t valt tegen.. tja.. dat is een flinke tegenvaller.. Ik heb vanaf begin van de zwangerschap al de instelling "Dat is hun verhaal, ik heb t mijne". Om mezelf min of meer te beschermen te denken dat dingen dan ook zo bij mij zouden kunnen gaan.. Toch herken je her en der wel dingen van anderen en dan is t wel prettig daarover te praten..
Ik snap ook niet waarom men medelijden zou moeten hebben met zwangeren terwijl er zoveel vrouwen in onze schoenen zouden willen staan. Bevallen is uiteraard alles behalve leuk, maar tegelijkertijd lijkt het mij zo speciaal.... Mijn eigen kind op de wereld zetten. Je krijgt er iets heel moois voor terug.
Nou, ik heb geen medelijden met zwangere vrouwen hoor! Ik mis mn buik soms echt wel en ik vond mijn zwangerschap een hele mooie tijd. En absoluut, bevallen is zwaar, maar wat je er voor terug krijgt is heel erg mooi. En elke bevalling is anders, iedere vrouw heeft haar eigen verhaal.
hoi kirst78, ik snap je helemaal, hier ging de 2e bevalling gelukkig wel een stuk vlotter, maar ik heb nu ook heel duidelijk zoiets van dit doe ik nooit meer. we hebben nu twee geweldige jongens en ik vind het wel best. zwanger zijn is prachtig en ik gun het echt iedereen van harte, maar het is nu eenmaal niet altijd leuk. ik mis absoluut de slechte nachten, de pijnen, het ellendig voelen door b12 tekort, de weeen pijn, heerlijk 2 bevallingen met rugweeen in een storm, niet!!! iedereen zegt ook van ach zeg nooit nooit meer, maar ik weet het hier zeker. hoe mooi zwanger zijn ook is ik wil het nooit meer meemaken en al helemaal de bevallingen niet. maar ik ben ontzettend dankbaar voor mijn jongens, laat ik dat voorop stellen!!!! ( wel ff positief afsluiten anders klinkt het zo negatief, is ook weer niet de bedoeling!!) liefs joyce
Nou als ik jullie verhalen lees krijg ik ook medelijden met mezelf......brrrrr . Mijn eerste bevalling was al een hel en had eigenlijk in mijn hoofd dat het bij de 2de alleen maar beter kan gaan...uuhmmmm misschien toch maar beter geweest als ik het onderwerp bevalling even had overgeslagen Zijn er ook nog vrouwen die een 2e bevalling wel een stuk gemakkelijker vond gaan?
Ik herken je verhaal heel erg goed!! Onze eerste zoon was er binnen 5 uur helemaal prima voelde me prima daarna niks aan de hand. Verloskundige zei bij de 2 ohh die zal er wel snel fijn komt helemaal goed want 2e kindjes komen altijd sneller. Kreeg om 0:00 weeen goed opgevangen waren nog niet super erg. Ik heb om 06:30 de verloskundige gebelt 3 cm ontsluiting en om 09:00 zouden ze komen om me vliezen te breken nou kraamhulp was ook gebelt om half 8 want alles zou snel gaan....9 uur me vliezen gebroken en dan maar wachten op goeie weeen! Die gewoon niet kwamen daarbij was het ook super druk in huis verloskundige 2 mensen bleven bij me want ja zou snel gaan allemaal! Uiteindelijk was yahro om 15:50 geboren ik was kapot daarbij heb ik ook veel bloed verloren dus was echt een ramp! Nu hou ik het mooi in me hoofd dat nummer 3 nog langer kan duren valt alleen maar mee dan als het eerder komt!
Hoi, Mijn bevalling begon om 02.00 tot 14.00 ik heb het als heel zwaar ervaren, ik was gewoon kapot, gesloopt. Ik wilde huilen maar daar had ik zelfs geen kracht voor. Maar eerlijk, ik sta nu al open voor een 2e. Ik heb zoiets van: het was maar een dagje en hetgeen ik er voor terug krijg is een grote beloning die ik hopelijk de rest van mijn leven zal houden. Het is het allemaal waard, hoe dodelijk pijn het is. Het is absoluut niet makkelijk praten, ik heb zoals ik al zei ook een zware bevalling gehad maar dat neemt voor mij vooralsnog niet weg om voor een 2e, 3e etc te gaan.
hoi, wij zijn juist heel snel voor een tweede kindje gegaan omdat die eerste bevalling zo een hel was. nu wist ik precies wat ik wel en absoluut niet wilde hebben en ik was bang dat als er jaren tussen zouden zitten ik dit niet meer zou weten. maar bij ons was de 2e bevalling echt een stuk beter, absoluut. maar blijf bij mijn standpunt en dat is nooit meer!! joyce
Haha ja ik zou na 2 bevallingen ook zeggen nooit meer. Als je maar 2 kinderen wilt is dat namelijk heel logisch. Ik hoop 2 gezonde kinderen te krijgen en dan is het voor mij ook klaar. Ik vind zwanger zijn al geen pretje en tegen de bevaling zie ik ernorm op dus als 2 kinderen ons gegeven is, zou ik het heerlijk vinden om ook een uitspraak als "nooit meer" te kunnen doen. Wat mij betreft heeft dat dus niets te maken met hoe je de zwangerschap/bevalling ervaart maar gewoon met hoeveel kinderen je had gewild.
Ik vind 1 kindje, en dat komt ook vooral door de bevalling, ook absoluut genoeg! Maarja, mijn verlangen naar een zwangerschap delen met een partner is groter dan de angst voor een 2e bevalling
na mijn eerste bevalling zei ik ook nooit meer!!!!!!!!! wat was dat een drama!! 3 dagen lang weeeen en trage ontsluiting. en dan ook nog eens de vaccuum pomp enzo. toen had ik echt zoiets van dit nooit meer. tis dat ik perongelijk weer zwanger werd anders had ik het nooit meer gedaan. gelukkig was de tweede bevalling echt heel snel!! binnen anderhalve uur!! vanaf de weeen tot geboorte. dus ik heb een klote bevalling meegemaakt maar ook een perfecte bevalling. moet nu nog 1x dus ben benieuwd.