kleding bleken, lukt niet...

Discussie in 'De lounge' gestart door netmoeder, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. netmoeder

netmoeder Actief lid

2 feb 2009
    181
    0
    0
    Ik wilde in een zwart shirtje met bleek gaan bewerken om er wat leuks van te maken. Maar de bleek wilt niet pakken! Het zwart blijft gewoon zwart. Ik heb de bleek nu zelfs een nacht lang erop laten zitten, en het is zelfs helemaal opgedroogd. Maar er is nauwelijks kleurverschil te zien. Normaal als ik kleding bleek, dan krijg ik altijd wel mooi resultaat. Soms wordt het zwart echt wit, soms bruin.. maar ik heb nog nooit gehad dat het gewoon helemaal niet wil pakken.. Wie heeft tips?

2. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ik zou voorzichtig zijn met kleding bleken, ik heb het ook een keer gedaan toen ik wat jonger was, was helemaal in de mode toen, maar mijn kleding werd heel poreus 1x daarna gewassen en er vielen gaten in.

3. netmoeder

netmoeder Actief lid

2 feb 2009
    181
    0
    0
    Ik bleek al jaren af en toe kleding, maar ik heb nog nooit gehad dat er gaten in zijn gevallen... De kleding die ik gebleekt heb kan ik zo nog jaren dragen...
    Maar goed, niemand tips?

4. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    zou je daarvoor niet iets bij de drogist hebben? Ik bedoel ze hebben ook ontkleuringsprodukten voor je haar... zou haast denken dat zoiets ook voor kleding bestaat

5. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

je hebt idd bij ons in de etos een ontkleuring voor je kleding is van dylon.

6. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Heb je niet per ongeluk schuurmiddel i.p.v. chloor erop gedaan? :)

7. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Is het textiel wat je wil bleken wel van katoen? Of misschien linnen?

Op nylon/polyester kleding lukt het vaak niet.

8. netmoeder

netmoeder Actief lid

2 feb 2009
    181
    0
    0
    de kleding is een shirtje van 80% katoen, 20% polyester. En nee, ik weet zeker dat ik bleek heb gebruikt want ik heb tegelijkertijd ook andere kleding gebleekt, en daar pakte het wel op...
    Die ontkleuring van Dylon, is dat ook zo'n rond doosje wat je moet aanmaken met water, en daar de kleding in moet doen? Want dat gaat niet werken. Het idee was juist om met bleek een tekening te maken op de voorkant...

Deel Deze Pagina