veel mensen uit mijn omgeving hebben hier ook last van alleen dan zo erg dat ze niet eens de deur uit konden, psychologen haptonomen e.d. niks werkte en hebben nu medicijnen wat hun heel erg goed helpt! erg vervelend die paniek aanvallen, hoop dat je er snel vanaf bent maar zorg dat je het onder controle krijgt want hoe vaker ze komen hoe onzekerder je ervan wordt!
Hier nog een die er behoorlijk last van heeft, het begon tijdens de zwangerschap van de oudste, steeds bijna flauwvallen in een winkel. Na de bevalling werd het nog erger, maar het is ook weer vanzelf weggegaan na 1,5 ofzo. Nu na de bevalling van de 2e heb ik het weer, heel erg ! Zweten, hartkloppingen, duizelig en het gevoel dat ik flauwval. Zodra ik wegloop en in de frisse lucht ben gaat het wel weer. Ik denk dat het bij mij een hormonen kwestie is icm vermoeidheid/stress. De afgelopen maanden ben ik erg druk geweest met de gezondheid van de jongste en nu moeten we aan de slag met de oudste voor onderzoeken. Ik las idd al over dat apparaatje wat je bij de apotheek kan kopen, is dat groot ? valt dat op ? Voel ik me niet voorschut als ik ineens zo'n apparaatje tevoorschijn haal in een winkel ?
tsja wat is groot.. het is ongeveer net zo groot als pakje sigaretten alleen dan plat... ik vind niet dat het heel erg opvalt. En al zou het wel zo zijn,.... zolang jij er baat bij hebt. Ja toch. Ze zijn ook niet zo duur dus ik zou zeggen, gewoon proberen!
Paniekaanvallen heb ik ook last van. Soms maar gelukkig want ik weet hoe ik ermee om moet gaan. Ik heb het eigenlijk alleen als ik koffie heb gedronken (caffeine de boosdoener). Ik had het dus al een tijd niet meer gehad, en vorige week ging ik eens een keer uit met een vriendin en kreeg wat te drinken. Bleek redbull vodka rood te zijn. Heel lekker maar ik was me al een beetje druk aan het maken (had liefdesverdriet dus veel denken en balen) en ineens schoot ik me toch in een paniek aanval. Vlakdaarna werd ik ineens heel erg duizelijk en flauw, moest ik flauwvallen. Werd ik buiten op de grond wakker !! Ik heb mij kapot geschaamd. Ik had nauwelijks gedronken, niet aangeschoten of dronken niets, ook gebruik ik nooit drugs! Maar de omgeving denkt natuurlijk wel anders en ik mocht er ook niet meer in (die kroeg).Ik vond het niet erg en was ook moe en wilde naar huis (was al 2 uur snachts). Maar wat heb ik me geschaamd zeg. Tja ik kan er ook niks aan doen hahaha. Flauwvallen om de redbull (gezien de hoeveelheid caffeine daarin giga veel is!). Dus niet om de alcohol/drugs of wat dan ook. Mja ag Volgende keer GEEN redbull voor mij hahaha Dus daar moet je echt mee opletten, als je last hebt van paniekaanvallen moet je caffeine vermijden, dat versterkt het enorm juist! Erg goede tip!
Trouwens.. Hebben ze al medicijnen ervoor ja? Dan moet ik die maar voor de zekerheid in huis halen.. Wel handig om zon pilletje bij je te hebben voor nood! (zoals bij mij in de stad, pfff)
Ow die pillen worden dus niks. Maar die cassette lijkt me wel wat! Misschien toch maar eens bestellen.
Ik heb hier ook last van De ene periode gaat het veel beter dan de andere keer. Ik heb hier nu ongeveer 5 jaar last van. Ik slik hier ook antidepressiva voor. Ik heb het voor namelijk als ik buiten de deur ben. Bang dat ik flauw val, wordt duizelig en ga verkeerd ademhalen en mijn hart gaat als een gek te keer. Dit is ooit begonnen, hoe stom, toen ik 17 was en had geblowd. Ik raakte in paniek en sindsdien is het begonnen. Tijdens mijn zwangerschap had ik het juist helemaal niet. Praat erover, met je huisarts, psycholoog en famillie. Je kunt dit overwinnen. Ik heb mezelf truckjes geleerd om rustig te blijven. Leg je hand op je buik, als je verkeerd ademhaalt. Ik wil je veel succes wensen !
dankjewel ga er meteen 1 bestellen of kopen bij apotheek helaas deze week weer een aanval gehad ik ben nu 36 jaar en is 20 jaar weg geweest. heb dit gehad van mijn 16e tot 20e en zijn zelfs tijden bijgeweest dat ik niet de deur meer uitkwam ik zat met mijn examentijd en je moest een bepaalde tijd in een lokaal blijven en toen is het gekomen heel herkenbaar denk ik voor iedereen hier ik mocht er niet uit en kreeg aanvallen de laatste examens heb ik niet gedaan zelfs
die krijg je niet zomaar, dat gaat eerst met bezoeken bij psycholoog en/of haptonoom en dan krijg je er medicijnen bij (seroxat e.d.) en die moet je opbouwen en kan je nooit zo even weer mee stoppen. en vriend en kennisen mogen gewoon auto rijden hoor, alleen met oxepam weer niet. Hij heeft er veel baat bij en zit erg goed in zn vel.
ik drink geen koffie meer sinds ik het heb en dat helpt wel een beetje, en slik nu magnesiumpillen daarmee ging het goed maar nu even een terug val helaas.
Ik heb ook seroxat en xanax en daar zit toch echt een dikke gele stikker op, net als op diazepam, oxazepam, lendormin etc. Natuurlijk kan je nog autorijden maar je reactievermogen wordt we degelijk beinvloed en als je een ongeluk krijgt terwijl je die pillen geslikt hebt ben je niet verzekerd en strafbaar.
wat hebben hier nog veel mensen last van zeg! Ik had het ook altijd, denk ik tenminste dat dat het was, ik was nog jonger en elke keer als we boodschappen deden dan werd ik misselijk en bang dat ik ging flauwvallen! Het is van zelf over gegaan, maar ik heb het nog wel eens hoor, maar niet vaak meer.
Ja ik heb even nagevraagt maar hij is er al weer vanaf, hij heeft nu paratoxitine, dacht dat het nog seroxat was (maar op deze staat kan reactie vermogen beinvloeden) maar niks over autorijden...en zit ook geen gele sticker op... Hmm ga nu erraan twijfelen hahaha, sorry ik had het fout gezien dat hij andere medicijnen had (andere naam)...
nou wat ik net toch weer had.. ineens een paniekaanval terwijl ik de kleine een fles zit te geven, waarschijnlijk omdat ik gewoon moe ben want dan komt het sneller opzetten.. maar bah wat baal ik ervan! want het ging zo goed met me, maar het lijkt nu weer minder te gaan. moet pas eind januari naar de psycholoog, dus zat er aan te denken de huisarts te bellen om er over te praten. kan ook goed praten met mijn vriend hoor, maar das toch anders.
herken het heel goed heb dit al 5 jaar sinds ik bevallen ben van de 2de nou moet ik zeggen sinds ik ivf gehad heb ben ik er ineens vanaf :S heel raar maar wel blij hihihi af en toe tegen de menstruatie periode heb ik er nog last van maar komt door de hormonen en ja het is heel zwaar om ervan af te komen maar het kan wel ben al 5 jaar bezig met van alles en nog wat en tot nu toe gaat elke paniekaanval me nog goed af heb tijden gehad dat ik geneens meer buiten kwam enz
ja koffie en cola zijn de slechte dingen ik heb anders wel een site voor je ook een forum speciaal voor meiden/mannen met paniekaanvallen dus mocht je intresse hebben hoor ik t
ben trouwens wel net ongesteld geweest, dus misschien dat het dan ook komt door de hormonen. en in de pil zitten natuurlijk ook hormonen en die slik ik ook, dus misschien komt het ook daardoor. maar ben ook moe vandaag en dat versterkt het natuurlijk ook.