Ik heb het vroeger gehad en ik was bang om flauw te vallen, ik ging hyperventileren, zo erg dat ik idd flauwviel. Hierdoor zat ik in een vicieuze cirkel. Door therapie (ademhaling) kon ik dit doorbreken. Ik heb sinds maanden weer last van paniekaanvallen. Nu veelal in de auto en dan op de snelweg en vooral als ik alleen (of met mijn kleine) rijd. Nu probeer ik weer erg op mijn ademhaling te letten. Ik ben dan weer bang dat ik flauwval. Ik heb het ook wel tijdens vergadering op het werk, vooral als ik in het uiterste hoekje zit in onze bedompte vergaderruimte. Ik ga hyperventileren, maar kan het nog redelijk onder controle houden door de ademhalingoefeningen. Wel merk ik nu ik minder caffeine drink (ik dronk 3 energiedrankjes per dag) dat het beter gaat. Of het daar mee te maken heeft weet ik niet, maar goed, het zit misschien tussen mijn oren maar het werkt voor mij in ieder geval! Sterkte ermee, ik weet hoe rot dit is en hoe het je leven kan beinvloeden!
het gaat al iets beter hier gelukkig. had wel van de ha antidepresiva gekregen maar die heb ik niet genomen.
Fijn dat het iets beter gaat Elsie..Hopelijk red je het gewoon zonder medicijnen. Ben je inmiddels ook alweer naar de winkel geweest??
@sabrina nee nog niet, omdat ik mezelf nog niet 100% voel en mijn psycholoog heeft me aangeraden alleen naar de winkel te gaan als ik uitgerust ben. wel een tankstation binnen geweest want ik moest heel nodig naar de wc, de wc zat binnen waar je moet betalen, is ook een soort van winkel toch?
Hoi Elsie, Ik heb hier ook al heel lang last van! Ook ik krijg begeleiding van een psycholoog. Bij mij komt het ook naar voren op drukke plaatsen en voornamelijk als ik op het station sta! Gelukkig hoef ik niet heel vaak met de trein, maar het is altijd een hele uitdaging om met de trein te gaan. Ik heb een advies gekregen wat bij mij wel heel erg goed helpt..het is natuurlijk persoonlijk, maar misschien heb jij er ook wat aan? Of andere die hier last van hebben. Flauwvallen is een bescherming van de hersenen, je hersenen krijgen niet genoeg zuurstof daarom val je flauw zodat je hersenen weer genoeg zuurstof krijgen. Iedere keer als ik dus een paniekaanval krijg denk ik om mijzelf rustig te krijgen.."en wat als ik flauw val? Dan lig ik op de grond, krijgen mijn hersenen weer genoeg zuurstof en kan ik weer doorgaan." Klinkt misschien stom, maar bij mij helpt het altijd wel..misschien heeft iemand anders er ook wat aan.
Ik heb het ook heel erg gehad, was een hele tijd weg, toevallig 2 weken geleden nog een erge aanval gehad, ik wist niet wat me overkwam, duizelig erg misselijk koud en zweten en bleek. nog 3 uurtjes last van gehad na die tijd
Je hebt gelijk hoor Elsie..een benzinepomp is ook een hele uitdaging. Super dat je naar binnen bent gegaan. En dat je uitgerust aan de dingen begint vind ik ook heel logisch. Het kost al zoveel energie dus die heb je hard nodig.
het ging een tijdje beter, maar helaas nu is het weer even terug ben ook moe dus dan word het versterkt bah.
het gaat nu weer beter!! al een paar weken geen paniekaanval gehad!! heb ook meer energie en voel me steeds meer mezelf worden!!
ik had het vanmorgen na 2 bakken koffie maarja ik weet dat het dan komt maar maak me er niet meer druk om toen ik nog moest spuiten voor de eitjes had ik helemaal geen last meer van paniekaanvallen dus ikdenk dat ik een dozijn spuiten ga aanvragen
Ik heb dat na de eerste bevalling vaak gehad als ik de kleine in bad deed, met als gevold dat ik haar niet meer in bad durfde te doen als er niemand bij was. Soms heb ik dat ook in de winkel en dan vooral als het heel druk is. Of in de auto als het regent, dan voel ik me echt opgesloten.
ik had het ook na veel veranderingen in mn leven. Ben nu bij een psycholoog en het is echt geweldig. Ze helpt relativeren en gaat echt goed! Ik heb er veelbaat bij, je zou het kunnen proberen.
hoi meiden, hier de angst weer in alle hevigheid terug, na een paar jaar geen last te hebben gehad. Indertijd werd het 'getriggert' doordat het even leek of ik (weer) doodziek was. Echter bloeduitslagen bleken verkeerd geinterpreteerd en er was niets aan de hand. Nú echter kan ik geen directe oorzaak aanwijzen... érg vervelend . Kamp ook wel met depri gedachten af en toe en slik dus Alprazolam - een rustgevend middeltje. Een half tabletje is voldoende, 3x daags. Maar pfff gisterenmiddag niet genomen en óéf wat ging het mis weer. Bálen want ik dacht dat het met rust een aantal dagen weer snel onder controle zou zijn. Ik ben ook gewoon zó moe.. en regelmatig zeurende hoofdpijn. Maar oke, maandag sowieso een intake bij een psychologe. Maar waar ik indertijd veel aan gehad heb is dit, regels om te onthouden over angst en paniek. 1. Gevoelens van angst en paniek zijn (verdomd) vervelend, maar niet gevaarlijk 2. Gevoelens zijn geen feiten, als ik me bedreigd voel, wil dat dus niet zeggen dat ik ook werkelijk bedreigd wordt 3. Gevoelens, ook angstgevoelens gaan voorbij, ze zijn altijd tijdelijk! 4. Gevoelens van angst lijken te zeggen dat er iets vreselijks staat te gebeuren maar in werkelijkheid gebeurt er niets meer dan dat het lichaam reageert op het feit dat er allerlei stress-hormonen door de bloedbaan worden gepompt 5. Gevoelens, ook angst gevoelens verliezen vaak hun scherpste kant door ze toe te laten. Onder ogen te zien. Erover te praten. Ze op te schrijven. Er hulp voor te zoeken. Maar niet door er voor weg te lopen. 6. Gevoelens, ook angstgevoelens, zijn niet, zijn nooit raar. Het kan best dat anderen ze raar vinden, dan is dan vervelend. Maar het is aan ons zelf om met dat oordeel al dan niet in te stemmen. Niemand is er waarschijnlijk ooit rustiger van geworden als anderen hem zeiden dat hij niet zo angstig moest zijn. En helemaal zeker is dat iemand ooit minder angstig is geworden door dat ook nog tegen zichzelf te zeggen.