Pfff wat een schrik...

Discussion in 'De lounge' started by Juul84, Dec 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Mijn zoontje is sinds donderdag ziek. Niks ernstigs, gewoon koorts en flink verkouden. Gisteren even naar de huisarts geweest voor de zekerheid. Pufjes meegekregen omdat hij wel wat benauwd was en verder was het in orde.

Vanmorgen begon hij de dag al met 38.8 koorts. Eind van de ochtend begint hij ineens heel erg te huilen. Voelde ook warm aan, dus ik dacht toch maar even temperaturen. Zodra ik hem op het aankleedkussen legde begon hij nog harder te huilen. Ik kreeg zijn beentjes gewoon bijna niet omhoog om te kunnen temperaturen. Nu stribbelt hij wel vaker tegen met temperaturen maar dan leid ik hem af en lukt het prima. Nu zag ik dat hij echt pijn had als ik zijn beentjes omhoog deed, het lukte ook gewoon bijna niet. Toen begon er een alarmbelletje te rinkelen; ik weet dat bij baby's dit een signaal van hersenvliesontsteking kan zijn. Dus ik probeerde meteen of ik zijn kin op zijn borst kon krijgen. Krijsen en heel hard huilen en ik kreeg het niet voor elkaar. Toen schrok ik hartstikke, maar dacht: nog niet meteen in paniek raken. Heb hem eerst weer getroost en gekalmeerd en toen hij weer stil was, weer neergelegd om te proberen een 'bolletje' van hem te maken. Lukte weer niet, hij begon weer zo hard te huilen en zag echt dat het pijn deed. Toen raakte ik toch een beetje in paniek. Ik vind hersenvliesontsteking zo eng. Heb zelf een vriendinnetje verloren toen ik 8 was, op vakantie overleden aan hersenvliesontsteking.

Paar keer geprobeerd of het nu wel lukte om zijn kin op zijn borst te krijgen of zijn beentjes te buigen. Lukte maar een klein beetje, en hij huilde en gilde. Toen dus mijn ouders gebeld om op ons dochtertje te passen en mijn man en ik snel naar de huisartsenpost.

Hele lieve arts en gelukkig...geen hersenvliesontsteking. Hij heeft een oorontsteking. Dat verklaart ook waarom het hem zo'n pijn deed als ik zijn beentjes omhoog deed, dan komt er meer druk op zijn oortje. En als je oorontsteking hebt, dan doet het natuurlijk ook pijn als iemand je hoofd een richting op duwt. Antibioticakuur meegekregen dus hopelijk is hij er snel weer bovenop.

Oooohh ik kan niet beschrijven wat een opluchting dat was!! Ik was zoo bang dat het hersenvliesontsteking was. Zag hem al helemaal in het ziekenhuis liggen. Was wel heel blij dat ik het opgemerkt had, want hij had dus wel echt pijn bij het buigen maar dat kwam van zijn oortje. Nu zijn we er op tijd bij en is het hopelijk snel over.

Het is een heel verhaal...:) maar ik moest het even van me af typen. Wat was ik bang vanmiddag...

2. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Ach gossie, arm manneke. Ja kan me voorstellen dat je ervan schrikt. Gelukkig is het geen hersenvliesontsteking. Hopelijk knapt ie gauw op!! Heel veel beterschap..

3. Purk

Purk Niet meer actief

Jasses wat een schrik! Oorontsteking is ook heel akelig, maar altijd beter dan hersenvliesontsteking. Goed dat de huisarts zo adequaat heeft gereageerd, veel beterschap voor je kleine mannetje

4. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

Aug 21, 2011
    743
    0
    16
    Kan me voorstellen dat je geschrokken was. Wat zielig dat hij een oorontsteking heeft. Liggen doet dan ook ontzettend zeer, omdat er dan ook meer druk op het oor komt. Heel veel beterschap/

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hier precies hetzelfde gehad, ook pijn bij verschonen, ook oorontsteking.. Heerst een beetje, onze meis is echt een dag of vier flink beroerd geweest!

6. Wondertje4

Wondertje4 Niet meer actief

Ik snap heeeeel goed dat je schrikt! Maar aub let wel op!

Hersenvliesontsteking kan een oorzaak zijn door oorontsteking. Ik heb het met mijn eigen zusje mee gemaakt.

Weekendarts concludeerde ook oorontsteking maar mn moeder was nog niet gerust. 's Avonds naar de ehbo gereden omdat ze paarse vlekken kreeg. Ze had dus een bacteriele hersenvlies ontsteking, oorzaak oorontsteking.

Paarse vlekken zijn een heel groot alarmsignaal, tevens is met oorontsteking de koorts heeeeeeeel hoog, maar bij hersenvliesontsteking zit deze rond de 38,5.

Ik wens je heel veel sterkte toe en veel beterschap voor je kleintje!

Het is overigens niet mijn intentie om je van streek te maken!

7. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    oooohw wat zielig voor je Zoontje
    ik heb begin dit jaar zelf een verschrikkelijke oorontsteking gehad en dat deed me zo een pijn, was echt verschrikkelijk
    dus snap wel dat je zoontje er ook veel last van heeft
    hopelijk voelt hij zich snel weer beter!!!

8. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Dit zei de arts ook; op dit moment is er geen sprake van een hersenvliesontsteking maar je moet altijd alert blijven op de alarmsignalen. Hij zei ook dat een kindje met hersenvliesontsteking echt heel ziek is en dus ook niet meer goed reageert, dus als je kindje echt heel suf wordt moet je direct langskomen. En hij drukte me op het hart om zeker langs te komen als ik het zelf niet vertrouw. Hij zei: ik zie liever 100 kindjes waar niks aan de hand is dan dat ik er 1 te laat zie.

Paarse vlekken of puntbloedinkjes of bloeduitstortingen zijn inderdaad helemaal een alarmsignaal maar dan voor sepsis. Dat is nog veel acuter en gevaarlijker. Hersenvliesontsteking hoeft niet altijd gepaard te gaan met sepsis.

Ooh ik voel me nog steeds zo opgelucht...Dan besef je weer wat een rijkdom het is als het goed gaat met je kindjes...

9. catharin

catharin Fanatiek lid

Jan 5, 2010
    1,072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Als je kleintje niet slapen kan van de druk op zijn oor kan je een kussen onder het matrasje doen zodat zijn hoofdje niet zo plat ligt; omdat hij nog zo klein is moet je de dekentjes verder naar onder opmaken omdat hij anders naar beneden glijdt en onder het dekentje kan stikken.
    sterkte er mee.

10. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik kan je het me helemaal voorstellen, ik zou ook lichtelijk in paniek raken!!

Heel veel beterschap, hopelijk is ie snel weer beter!!

11. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Dit had de arts inderdaad ook gezegd. Bedje staat nu schuin zodat zijn hoofdje iets hoger ligt en er minder druk op zijn oortje staat.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Zeker schrikken, 'gelukkig' was het oorontsteking. Beter het zekere voor het onzekere, ik ken iemand waarbij haar baby van een week oud is overleden aan hersenvliesontsteking, vreselijk.

Share This Page