Paniekerig gevoel na stoppen met roken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door bozoe, 4 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    ik ben zelf gestopt met roken toen ik achterkwam toen ik zwanger was. Ik had nog de volgende dag nog 1 sigaret gerookt en mijn pakje aan een collega gegeven. Wel had ik geen behoefte meer om te roken toen ik zwanger werd. Ben wel abrupt gestopt. Ons zoontje is 5 weken geleden geboren. Als ik naar hem kijk, daar heb ik mijn kleine wondertje en het opgeven van roken is duizendmaal waard.

Geloof me het is misschien zwaar in het begin maar bedenk dat je een mooie wondertje in je buik heb groeien en als die komt is het allemaal waard!

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ja, dat gevoel gaat over! Dat is nou de verslaving. Wist je dat de verslaving aan roken vergelijkbaar is met heroine? Het zit dus echt heel zwaar in je hoofd. Je zult nog lang last hebben van dat duiveltje op je schouder dat je in de paniek laat schieten of die influistert dat eentje toch niet zo erg is.

Hou vol! Het is de verslaving!

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Ik heb bij de Action een kleurboek voor volwassenen gekocht. Tot zover vind ik het leuk om te doen:).

Wat heftig van jullie zoontje en wat een ontzettende sterke vrouw moet jij zijn!

4. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Ik heb een zak muntdrop gehaald, so far so good:cool:. De laatste 2 dagen amper behoefte gehad aan een sigaret en het paniekerige gevoel wordt steeds minder.

5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!

Je hebt helemaal gelijk en ik doe het inderdaad ook voor ons kindje en niet voor mijzelf. Gelukkig gaat het de laatste dagen steeds iets beter. Ik heb gelukkig veel aan de tips hier.

6. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed!!!!!! Stoppen is gewoon hartstikke moeilijk vaak, omdat het om een verslaving gaat. Dus als je bent gestopt mag je daar ten eerste gewoon heel erg trots op zijn!

Hier greep ik bij iedere behoefte naar hele sterke snoepjes zoals Fisherman enzo. Zo erg dat je bek bijna in brand staat zeg maar :'). Na een week was toen de ergste drang weg. Inmiddels ben ik 30 weken gestopt en ik vind het nog steeds wel eens moeilijk hoor. Wat heel raar is, want ik zie mezelf echt als ex-roker nu? En toch vergeet ik soms dat ik niet meer rook en wil ik een sigaret pakken? Terwijl ik ze al 30 weken niet meer in huis heb hahahaha. Wat ook hielp, maar waar ik toch een lichtelijke verslaving aan kreeg, waren lolly's. Ziet er niet uit eigenlijk, maar je hebt en iets in je handen en iets in je mond :D:D:D. Ik moet nu maar eens gaan afkicken van de lolly's hahaha.

Vooral doooooorzetten en hartstikke trots op jezelf blijven!

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wat goed van je!!! Heel knap hoor, je mag trots zijn op jezelf.

Deel Deze Pagina