Hey dames, Ik vroeg me af in hoeverre we koffie kunnen drinken.. ik drink normaal gesproken twee kopjes per dag en de verloskundige zei dat het er max. 4 mogen zijn. Maar ik ben er erg onzeker over want op internet lees ik alleen maar dat cafeïne slecht is voor de baby en het beter is om het gewoon helemaal niet te drinken omdat het de kans op een miskraam vergroot.. Hoe doen jullie dat? Ik ben trouwens nu bijna 6 weekjes zwanger, nog heel vroeg dus.
Mijn verloskundige, of het voedingscentrum dat weet ik even niet meer, zegt maximaal 1 kopje koffie óf 2 kopjes thee óf twee glazen cola. Ik vind vier kopjes koffie vrij veel maar ik drink vaak 1 kopje thee en dan vind ik het wel weer goed.
Ik drink er wel 6.per dag! Dat wordt nog wat... 😆 zal wel niet heel goed zijn. Maar 2 koppen kan ecbt geen kwaad
Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was ben ik over gegaan op decafe en nu wil ik helemaal geen koffie meer terwijl voorheen het eerste wat ik deed is een kop koffie drinken.
In het begin van de zwangerschap vond ik het heel vies, dus was het geen issue. Inmiddels drink ik maximaal 2 kopjes per dag. Meestal minder. Dat houd ik trouwens al vol sinds de zwangerschap van de tweede. Hi reageerde heel sterk op koffie tijdens de borstvoeding, dus heb ik toen ook nauwelijks koffie gedronken. En dat wordt dan gewoonte. 2a3 is volgens mij een beetje het standaard advies. Let ook op je thee inname, zit vaak ook cafeïne in.
Ik was ook echt een koffieleut, maar vanaf 4 weken lustte ik geen koffie meer. Probleem heeft zichzelf dus opgelost. Volgens mij zegt voedingscentrum inderdaad 1 bakje per dag. Ik zou me proberen daar aan te houden denk ik (maar goed, makkelijk praten voor mij dus).
Max 4 kopjes en denk dat het er ook aan ligt of je sterke koffie drinkt of bv met meer melk. Zelf ben ik over gegaan op oploskoffie,misschien het idee hoor haha. Maar heb dus mijn gehele zwangerschap min 2 bakjes per dag gedronken en tnt gaat het nog steeds prima met de kleine.
Ik had gelezen dat er een maximale hoeveelheid cafeïne per dag wordt aanbevolen. Aangezien je nooit precies weet hoeveel cafeïne er in een kopje koffie zit, kun je dus beter het zekere voor het onzekere nemen en max 1 kopje per dag nemen (als je van jezelf weet dat je niet zulke sterke koffie zet, of bijv automatenkoffie drinkt, kun je daar natuurlijk prima 2 kopjes per dag van maken). Meer dan 2 zou ik zelf persoonlijk niet doen, maar de meningen erover verschillen. In (zwarte en in mindere mate mate groene) thee en cola zit ook cafeïne, dus dat telt ook mee voor je dagelijkse cafëine maximum. Zelf drink ik (thuis) geen koffie en zwarte thee, maar wel af en toe groene thee. Maar ik wil in een restaurant nog wel eens zwichten voor een cappucino en als ik bij vrienden of familie zwarte thee krijg, vind ik dat ook niet zo'n probleem. Maar daar zal iedereen wellicht andere keuzes in maken.
Ik drink er max vier. Eerste weken vond de koffie in de pot vreselijk stinken ( wist daarom al snel dat ik zwanger was van de tweede) maar in vloeibare vorm vond ik het wel lekker. Omdat ik heel veel last van maagzuur een tijdje over gegaan op thee maar daar werd het erger van. Alleen maagzuurremmers werkten een beetje.
Thuis drink ik decafe, minimaal 4 kopjes per dag. Buitenshuis drink ik gewone koffie, maar ik kijk niet echt op een kopje meer of minder. Ik ben een echte koffieleut en voor de zwangerschap dronk ik gerust 6-10 kopjes per dag.
Ik houdt ontzettend van koffie. Heb gl het misschien 5x gedronken gedurende de zwangerschap. Vind 't nog steeds lekker. Drink wel veel thee. 3 a 4 koppen per dag.
Ik ben overgestapt op decafé aan het begin van de zwangerschap. Maar dronk al gauw geen koffie meer, doordat ik echt geen trek erin had. Volgens mij wordt aangeraden om niet meer dan 1 à 2 kopjes per dag te drinken. Nu drink ik wel weer koffie (1 per dag). Ik slaap slecht en ben eigenlijk altijd moe, dus in de (na)middag heb ik vaak wel even een opkikkertje nodig
Hey dames, fijn te horen dat er toch nog mensen koffie drinken. Ik kan namelijk niet zonder en word dan zo chagrijnig.. drink nu inplaats van koffie, cappuccino. Stond op het pakje dat er per pad maar 15 procent koffie zit, dus dat scheelt...
Zelfde hier. Ik vond het super smerig in het begin haha. Nu drink ik er meestal 2 op een dag of 3. Maar das vooral machine-cappuchino dus daar zit niet veel in.
Idd, cafeïnevrije koffie drinken. Doe ik ook. Ze hebben het op heel veel plaatsen en in mijn geval zelfs ook op mijn werk. Die van nespresso drink ik thuis en is zeker net zo lekker. En als er geen cafeïnevrije koffie is neem ik max 1 kopje
Ik drink thuis niet meer dan 2 kopjes. Soms als ik nog op visite ga een uitschieter naar 3 kopjes. Maar verder gebruik ik niks met cafeïne.