Ik poets Fynn z'n tandjes altijd als hij 's avonds in bad zit. Daarna krijgt hij echter nog een fles. Weet dat het beter is om na de fles te poetsen maar hij valt tijdens het drinken al in slaap. En ik wil hem dan niet wakker maken om z'n tanden te poetsen. Hoe gaat dat bij jullie?
Jouw kereltje is al ruim 8 maanden! Mijn kereltje is nog maar 3... heeft nog net geen tandjes Maar ik poets de tanden van mijn dochter altijd vlak voor ze gaat slapen. Maar zij is al 2 jaar dus... En toen ze 8 maanden was deed ik 't volgens mij ook vlak voor 't slapen gaan (dus na de fles). Maar zij sliep dan ook pas op bed...
Ik doe kaye altijd rond uurtje of 20:00 in bad en doe dan idd ook zijn tanden poetsen maar om 23:00 krijgt die nog een fles in bed en dan ga ik niet nog een keer poetsen.
wij poetsen ook voor het slapen gaan, maar ze is dan nog wel wakker. Misschien voor het middagslaapje poetsen, als hij dan wakker is?
Ik poets ook voor het slapen gaan. Tenminste, als ik de kans krijg want meneer houdt z'n kaken meestal stijf op elkaar. Tot nu toe doe ik het dus wat halfwat, maar volgens mij is dat ook niet goed. Forceren lijkt me ook niets, maar ik denk dat er bijna niets anders opzit binnenkort. Hoe gaat dat bij jullie? Onder dwang of dikke pret?
Wij poetsen ook de tandjes voordat Moira naar bed gaat, na de fles dus. Maar in jou geval misschien een idee om een slokje water te geven voordat Fynn in slaap valt. Zo spoel je toch zijn mondje schoon
ik poets ook voor dat sam gaat slapen. Dan doe ik ook altijd schone luier aan, en gaan we nog wat kletsen en "spelen" op de commode.
Wij hebben het tandjes poetsen in het hele bedritueeltje opgenomen. Na de laatste voeding een schone luier, pyama en slaapzakje aan, dan de tandjes poetsen, oefenen met de beker, boekje lezen, gebedje zingen en dan slapen. Nou ja dat laatste hopen we dan hè... . Hij vindt het trouwens prachtig, het tandjes poetsen. We laten hem ook altijd even met de tandenborstel spelen.
Hier ook voor de laatste fles. Meneer wordt klaarwakker van het poetsen, vindt het maar niets. Bij de laatste fles is hij lekker 'rozig', dus kan hij daarna zo zijn bedje in.....
Je kindje gaat dus met een melkmondje naar bed en dan krijgen juist de bacterieën de kans op er op los te slaan, met gevolg....gaatjes. Probeer echt om na de fles te poetsen. Dan maar slapend. Succes
@Juudje: Ik zou uiteraard ook liever na de fles poetsen. Maar Fynn heeft af en toe best moeite met in slaap vallen. En als ie tijdens het drinken in slaap valt ben ik daar alleen maar blij om en wil hem dan niet weer wakker maken door z'n tandjes te poetsen...Lastig hoor.
Na de laatste fles wil niet bij ons, mij is vertelt dat het pas een half uur na de fles of eten mag. En dan slaapt hij al. Ik doe het nu 's morgens, als hij wat ouder wordt doe ik het wel na de laatste fles. Over gaatjes maak ik mij geen zorgen. Vroeger werden mijn tanden ook niet gepoetst toen ik zo klein was, en ik heb nooit gaatjes gehad. Ze worden tenmiste gepoetst nu, en de fluoride in de tandpasta zal de tanden ook wel sterker maken.