Ben benieuwd of iemand dit herkent... Tijdens de zwangerschap had ik al dat mijn normale hongergevoel ineens veranderde in een 'als ik nu niet binnen 5 minuten eet word ik kotsmisselijk' gevoel. 's nachts kreeg ik het wanneer ik langer dan een half uur wakker lag, dan moest ik er gewoon uit om wat te eten. 's ochtends vroeg had ik het ook heel erg en overdag ging het op zich wel. Rottig is nu dat het wel íets verbeterd is, maar ik heb nog steeds relatief snel honger en als mijn maag leeg is, blijft het niet bij het 'gewoon een beetje knorren' zoals voor de zwangerschap, maar word ik er direct misselijk van. Ik eet wat vaker op de dag kleine beetjes, heb ook gemakkelijke koeken en een banaan etc naast mijn bed liggen voor nood, maar ik wil er echt graag vanaf. Proberen er niet aan toe te geven is geen optie, dan hang ik op een gegeven moment gewoon boven de wc. Iemand hier ervaring mee? Zou het gewoon uitzitten zijn, tot ik volledig ontzwangerd ben? Zoontje is nu 6,5 maand oud...
Ik heb juist het tegenover gestelde, mijn eetlust is na de zwangerschap ineens behoorlijk afgenomen Ik heb altijd een gezonde eetlust gehad en met de zwangerschap was dat nog een graadje erger Moest me soms echt inhouden want was bang dat ik anders teveel zou bijkomen. Nu ben ik 12 dagen geleden bevallen en ik er is werkelijk een heel deel van mijn eetlust verdwenen, mijn eetlust is nog minder dan voor mijn zwangerschap, geen idee of dat normaal is maar goed, niks aan te doen. Op zich vind ik het niet heel erg want moet nog wat zwangerschapskilootjes kwijt dus dat zal dan zo wel lukken. Als jij je zo blijft voelen en steeds zo snel misselijk bent als je honger hebt dan zou je toch eens naar de huisarts kunnen gaan met die vraag?
@Miertje Ik weet niet of je borstvoeding geeft, maar dat zou invloed kunnen hebben. Daarnaast is het niet voor niets "9 maanden op en 9 maanden af". Je hormoonhuishouding is nog in de war en mama zijn kost ook heel veel energie, dus ik zou 't rustig even laten zoals het is. Gewoon gezond kiezen en je lichaam geven waar 't om vraagt. @Drieka Dat van jou herken ik heel erg hoor. De eerste maand na mijn bevalling heb ik amper gegeten, ik kreeg het gewoon niet naar binnen!
Vreemd is dat hè? Ik snap er niks van maar vindt het niet zo erg want wil zo snel mogelijk mijn figuur weer terug en er moeten wat kilootjes vanaf
Sorry voor de late reactie! Nee geef geen bv, nooit gedaan ook. Hopelijk kan ik over n paar maanden zeggen dat het voorbij is dan, vind het echt vervelend zo!
Ik heb ook minder eetlust sinds de bevalling. In mijn geval niet zo erg, had de kilo's ook niet zo zeer nodig