Thee, water, sap o.i.d. vanaf wanneer en waaruit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jennifer0306, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ik ben even benieuwd wanneer jullie je baby iets anders gingen aanbieden dan melk, en vooral: deden jullie dit ook uit en flesje of direct uit een tuitbeker of normale beker?

2. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    normale beker vanaf 6 mnd water en thee na brood bijv...gewoon paar mini slokjes..

nu met 8 mnd begrijpt ie de tuitbeker, die ben ik vanaf 7,5 mnd gaan introduceren, eerst gign ie steeds blazen maar sinds een weekje begrijpt ie het...vooral handig voor onderweg....

maar als ik water en thee drink krijgt ie altijd slokjes en van zn broers glas enz....maar hij neemt soms iets te grote slokken, dus moet het nog goed leren! hihi

sap doe ik nog niet...denk pas vanaf 10 mnd ofzo...mss oof wel later...hij is een thee ( warm of afgekoeld)liefhebber

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Tuitbeker, vanaf 5,5 maand diksap, thee en water meeste toch wate hoor.

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    en wat voor thee geven jullie dan vooral? gewoon alle smaken? geef nu tussendoor alleen water eigenlijk

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    slappe rooibos, kamille van alles eigenlijk

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik geef van alles, de hoeveelheid is nog te verwaarlozen qua theine, wat "heeeel slecht" is.....maar dat vind ik reuze meevallen, alles is mega slap...dus hier rooibos, alle vruchtensmaken, munt, etc etc

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik geef sinds ze 6 maanden is water uit een klein flesje van de action. Thee vindt ze niet lekker en sap geef ik nog niet. Water vindt ze prima, ze drinkt zo'n 300cc in totaal tussendoor

8. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Mijn dochter is pas 3 maanden maar was heel benieuwd voor in de toekomst! Overigens op het kinderdagverblijf waar ik werkte gaven ze op de babygroep ook gewoon kindjes boven de 6 a 7 maanden slappe vruchtenthee. Het schijnt inderdaad met theine te maken te hebben dat t afgeraden wordt, maar hangt er denk ook vanaf hoe slap/sterk je de thee maakt. Anders valt het misschien wel te verwaarlozen.

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    jennifer, ja dat is mijn mening in elk geval wel...zoalng ze nog niet hele koppen wegdrinken...

k geef bij voorkeur alleen sochtends thee bij de boterham...smiddags vaak water...
    Ik trek het en slap en verleng met water om het drinkbaar te maken..dus dat is echt mega weinig..
    herbal heeft wel veel theine vrije lekkere smaakjes

10. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier was hij 6 mnd. Toen was het hoogzomer en zijn we begonnen met water. Dit wou hij niet. Thee geprobeerd. Maar snel over gegaan op diksap. Meneer had echt een vocht te kort, eigenlijk geen plasluiers meer. Dus toch maar aan de diksap gegaan.
    Nu met een jaar nog steeds diksap. Het is denk ik 1 op 20. Dus bijna water.

Gewoon in zijn fles. Met een jaar uit een tuitbeker. En we oefenen soms uit een beker.

Deel Deze Pagina