Ik ga heel hard gillen....

Discussie in 'De lounge' gestart door Dunc1984, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    .... als er nog iemand vraagt wanneer ik weer eens zwanger ben van de tweede, want I. is toch alweer 14 maanden...

Zelfs de mensen die weten dat ik een mk heb gehad blijven vragen of ik weer zwanger ben. NEE, en als het wel zo is dan hoor je het wel :x

Ben ik de enige die vind dat dit asociale vragen zijn??

Zo, dat is eruit :D

2. moppie1

moppie1 Niet meer actief

ken het gevoel
    toen onze kleine man een jaar was begon dit ook werd er gillend gek van

hij is nu 3 en dan krijg je te horen
    o je hebt zeker zo een trauma van je bevalling dat je geen tweede meer wil aaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrgggggggggggggg ze weten het altijd allemaal beter

3. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Irritant hè, die mensen die dat zo durven te vragen! Het gaat ze niks aan toch? Heb het zelfs een keertje in de rij van de supermarkt gehad. Was daar met mijn dochter en een man achter mij vroeg of het niet eens tijd werd voor een tweede. Brutaal toch?

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik heb dat andersom , wij hebben een jongen en een meisje en ze zeggen; nu ben je zeker wel klaar he, ik heb een chronische ziekte (die prima onder controle is met bepaalde keuzes die ik in het leven heb gemaakt) en dan steeds zeggen dat ik dat vast niet kan (terwijl ik hier alles prima onder controle heb wat dat betreft!)

Vooral mijn schoonmoeder, zelfs vragen of ik wel aan de pil ben enzo (zucht)

Ik zei pas voor de grap tegen haar toen ze zei wat ik nog meer wilde, ik had al een jongen en een meisje dus ik zei voor de grap; nou nu gaan we voor een klein negertje (DUIDELIJK een grapje mensen niet zo serieus nemen) toen was de hint wel duidelijk denk ik en heeft ze het even met rust gelaten.

Maar ik denk als ik zeg dat ik zwanger ben ik van die rollende ogen ga krijgen... en "goedbedoelde" "kan je dat wel aan" commentaren..

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hahaha isademi

6. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik snap inderdaad gewoon niet waar mensen zich mee bemoeien. Je mag toch zelf wel weten hoeveel en wanneer je kinderen zou willen krijgen? (en dan kun je nog zo graag willen, niet bij iedereen lukt het ook zomaar..)

7. Gravid

Gravid Niet meer actief

Zo was mijn zoontje 2 weken (nu 10 weken) toen er aan me gevragen werd of we nu voor een 2e gingen.. :$ eh mag ik even bij komen van de bevalling etc ;)

8. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Maar ik denk dat het door sommige mensen ook goed bedoeld wordt. Ik heb wel eens op een verjaardag gezeten. Die vrouw sprak ook over haar kinderen en opeens vroeg een ander heel belangstellend: Zou je er nog 1 willen? Die vrouw flipte bijna.... Ik snap het van beide kanten, maar het KAN ook goed bedoelde interesse zijn....:)

9. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je het ondertussen vervelend vindt, maar het verbaast me niets dat mensen daar belangstelling in hebben als het bekend is dat jullie bezig zijn voor een 2e kindje.

Zeg gewoon dat je het ze vertelt als het eenmaal zo ver is, hopelijk houden ze dan op :)

10. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    Wanneer komt er een tweede?

Haha flauw. Maar het is inderdaad niet leuk dat anderen dat vragen. Vind ik erg onbeschoft eigenlijk. Het gaat hen toch niets aan? Als iemand mij dat zou vragen zou ik dezelfde (of een heel gemene) vraag stellen.

11. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik snap ook wel dat ze er het goedbedoeld is (zeker van de mensen die weten dat ik een mk heb gehad), maar zeker zij zouden moeten weten dat we daar druk mee bezig zijn!! En dat ze het ook wel horen als het zover is.

En mensen mogen inderdaad belangstellend vragen of je wel of niet een tweede (of derde, of vierde) wilt.. Maar dat is een andere vraagstelling dan dat ze zeggen dan het 'wel weer eens tijd wordt voor een tweede...

12. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

hahaha:D

hier ook de vraag regelmatig gehad, maar kon me er eigelijk niet aan storen. wel als ze me feliciteerde met mn zwangerschap terwijl ik niet zwanger was :(. maar dat is weer een ander verhaal

13. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik hoop dat de tweede al gemaakt is :D

14. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vond het zelf wel leuk of aardig als men het me vroeg voor ik weer zwanger werd. Vaak is het goedbedoeld, en puur interesse.
    Ik snap overigens wel dat het pijnlijk is in jouw geval, hopelijk kun je ze snel goed nieuws geven :).

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ow ja ik heb die vragen ook heel vaak gehad de laatste maanden.. Word er echt zo moe van daarom heb ik nu tegen iedereen luid en duidelijk gezegd dat de tweede voorlopig niet komt en dat ik spiraaltje heb.. En wat zegt iedereen GROOT GELIJK dat je ff wacht! Dat snap ik dan ook weer niet..:(

16. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Hier vragen mensen het ook geregeld,Goh wanneer komt de 3e,jullie zijn zo'n leuk gezinnetje,komt vast wel een 3e kleine bij,ja toch?!
    Niemand weet dat we bezig zijn voor een kindje maar die vragen komen echt mn strot uit.
    Daarom gaan wij,als ik zwanger ben straks,het ook pas expres vertellen als ik 3 maanden ben.
    Familie e.d. zullen het eerder weten maar zoals bekende hier uit de buurt horen het pas echt als de eerste trimster voorbij is.
    En daarbij,ze gaan het vanzelf wel zien.
    Vind het bloed irritant dat mensen het steeds vragen.
    Of zelfs vragen; Ben je niet stiekem al net zwanger maar wil je het nog niet zeggen?
    Lijkt wel ze niks anders willen dan dat ik zwanger word,of dat we niks anders te doen hebben dan de hele dag te rollebollen in bed:):D:p
    Neemt niet weg dat ik het wel leuk vind dat heel veel mensen zeggen dat we zo'n leuk gezinnetje zijn (ze moesten eens weten hahaha,nee hoor flauw geintje;))
    Maar dat neemt niet weg dat iedereen en maar vanuit moet gaan dat we een 3e kindje zouden willen.
    Misschien hadden we dat helemaal niet gewild en dan staan ze raar te kijken als we dat zeggen.
    Heb wel eens gezegd: Joh,ik heb mn handen vol aan de 2 kids,voorlopig zeker weten geen 3e!
    Laat ze eerst maar wat ouder zijn!
    Dan kijken ze echt of ze water zien branden ofzo want volgens mij verwachten ze dat ik een elftal ga baren haha.
    Als ze maar niet het lef hebben om te vragen na een 3e of er een 4e ooit gaat komen....
    Want de knip gaat er in bij mn man;)

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dat probleem ken ik ook, ben eens uit de lijn van een vliegtuigmaatschappij gehaald omdat ik een formulier moest invullen dat ik zwanger was (en ik was het niet) ik heb een diastase en prikkelbare darmsyndroom dus ja 1+1 = 2 :) Ik krijg dat ongeveer 4-5 keer per maand te horen als het op dat moment erg is..

Ik heb ook een heel erg zwanger (hoog) buikje zelfs de dokter zei dat, is erg apart...

Kan ook dagen erbij hebben dat ik redelijk "plat" ben maar helaas vaak last van mijn darmen...

18. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik vind het ook altijd een lastige vraag en zal hem zelf ook nooit zomaar aan iedereen stellen. Je weet nooit wat er achter zit (zie onderschrift).
    Okee, bij een goede vriendin breng ik het misschien ter sprake, maar hoe vaak ik die vraag niet krijg van kennissen of totaal onbekenden........heel vervelend. Zeker als de wens er al wel heel lang is.:(
    En met het antwoord wat ik ze kan geven (namelijk: 'dat zouden we graag willen, maar het is helaas op een miskraam na nog niet gelukt') kunnen ze vervolgens niks. Tja, das niet mijn probleem.

19. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Moet je nagaan hoe t voelt als je nog GEEN kinderen heb, en in de MMM zit.
    Dan is t niet alleen vervelend, of storend,maar gewoon PIJNLIJK.
    Mensen zijn zoooooooo onbeschoft soms. :x :x

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij hebben 2 dochters van bijna 2 en 3 jaar oud... en ik krijg ook heel vaak de vraag: en? wanneer komt de volgende? naja... ik antwoord er al niet meer op of maak een opmerking in de tegengestelde reaktie..... :p

Deel Deze Pagina