Wij zijn toe aan een nieuw foto toestel. Nu hebben wij er niet zo heel veel verstand van. Wij willen graag een leuk betaalbaar toestelletje. Wat is dan een goede fotocamera?
Wil je gewoon een kant en klaar toestel of een spiegelreflex met lenzen? Ik denk zelf dat je zo'n "kleintje" wilt, die doen tegenwoordig ook alles erg goed. Ik heb laatst een Ixus 115HS aangeschaft van Canon, doet wat ie moet doen. Ik ben erg tevreden over de kwaliteit en hij is simpel in gebruik. Heb je nog speciale eisen?
Klinkt alsof je gewoon een leuke compactcamera zoekt. In principe denk ik dat het merk niet eens zo veel uitmaakt. Je moet de menu's toegankelijk vinden en een beetje kijken of je de bediening prettig vindt en of hij goed in de hand ligt. Dat is allemaal nogal persoonlijk. Mijn eerste compactcamera is al eeuwen geleden, dat was een heel gewone Sony. Die hebben geweldige lenzen vond ik. Ik heb een iets uitgebreidere compactcamera gekocht een aantal jaren later, en ben daar jaren dolgelukkig mee geweest. Toen overgestapt op een digitale spiegelreflex. Dan zit je meestal wel in een iets andere prijscategorie, en (vind ik) Sony een minder handig merk. Ik heb nu een Canon (EOS 600D met twee lenzen, dat was totaal ongeveer 900 euro). Een compactcamera heb je tegenwoordig al voor heeel veel minder (ook veel minder dan toen ik mijn eerste kocht). Ik vond het prettig om bij mijn keuze ook te snuffelen op KIESKEURIG: Vergelijk producten & prijzen, lees reviews en kies
Ik heb een nikoncoolpix s6200 de ene zegt niet goed maar de ander weer wel ik heb de gok gewaagd en ik ben super blij mee. Camera naar me hart hij koste bij bol.com 129 euro Groetjes gaga
Ik heb net de Canon sx260 erbij gekocht, voor naast mijn dslr. Uitstekende compact, maakt prachtige foto's en filmpjes en heeft heel veel mogelijkheden. Lees de reviews maar, die zijn ook erg goed. Prijs rond de Eur 300,-.
Ik heb toevallig gister de Canon Ixus 220 HS gekocht. Afgelopen week kieskeurig doorgespit en op deze uitgekomen. Het is de beste keuze van 2011. Let wel goed op waar je hem koopt, de prijzen lopen erg uit een. Voor 129,- vind ik het geen geld voor deze compact camera. Succes!
Ik heb ook een Canon Ixus. Hij is al een aantal jaar oud, maar ik ben er heel tevreden mee. De volgende wordt weer een Ixus.
wij hebben gister de olympus bestelt die kruidvat nu erg scherp aanbiedt, zijn benieuwd, broer heeft altijd goede ervaringen met olympus.
Ik heb sinds een maandje ongeveer de Canon Ixus 220. Ik ben zelf niet zo'n techneut, heb even de gebruiksaanwijzing doorgenomen en na een uurtje oefenen weet ik de meeste dingen wel te vinden, er zit een best uitgebreid menu op. Maar hij maakt ook echt prachtige foto's. Downloaden op PC, en dat programma werkt fijn. En zo klein, kleiner als mijn HTC telefoon!! Echt super makkelijk.