Pannenkoek?

Discussie in 'Voeding' gestart door mootjen, 27 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    Hallo

beetje een rare vraag misschien:
    ik wil vandaag eens pannenkoek gaan bakken voor mijn dochtertje. ze is bijna 9 maanden en vroeg me af of ik dat gewoon zo mag maken zoals we ze ook voor ons zelf maken?
    Mag ik dus gewonen melk gebruiken? of moet er persee opvolgmelk doorheen?
    Ze eet ook al gewone vla en zo...

alvast bedankt!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij gebruikten gewone melk voor de pannenkoek. Dat was voor het eerst rond de 9 maanden. Zoveel melk zit er niet in, en er zit ook melk in andere producten. Naar mijn idee moet dat wel kunnen.

(mits geen allergie dingen etc)

3. Jelle kreeg ook met een maand of 8 zijn eerste gewone pannenkoeken, met gewone melk inderdaad.
    Zoals je al zegt, gewone vla enzo kan ook al.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Natuurlijk kan dat best. Je kunt 'm ook van opvolgmelk maken dan krijgt je kindje gelijk ook een boel extra's binnen. Zolang je niet ontzettend vaak pannenkoeken eet kan het best. In melk zit veel zout en dat is niet echt aan te raden voor 1 jaar.

Weet je trouwens dat er in vla een ongelofelijke hoeveelheid suiker zit?

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben het toch maar van opvolgmelk gedaan, omdat je kindje dan ook gelijk de goede dingen van de opvolgmelk nog binnenkrijgt.
    Wat je ook nog kunt doen (doen wij nu nog) is wat groente pureren en dat ook nog door de pannekoek doen. Gezond en lekker :) . Als wij pannenkoeken eten krijgt ze 1 groentepannekoek en als ze nog wat lust, krijgt ze een (stukje) gewone.

6. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    bedankt voor de reacties en andere tips.
    ik maak hem van gewone melk.
    we dat ze went aan ons eten, wat we normaal ook altijd eten dus dit lijkt me het beste.
    Groentepannenkoek kunnen we ook wel een keer proberen maar daar ben ik zelf niet zo'n fan van. :p

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Klinkt goed, zo'n groenten pannekoek met opvolgmelk, zou ik dan mijn zoontje van 7 maanden ook al kunnen geven? En wat voor soort groenten zijn geschikt?

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

met spinazie en kaas bijvoorbeeld... hier groot favoriet

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

ik had vorige keer sperzieboontjes en tomaat volgens mij gedaan. In het pannenkoekenhuis zie je zoveel combinaties ;) dat het ook niet zo heel veel uitmaakt wat je erin mikt. Broccoli hebben we ook al eens gedaan. Het is alleen een beetje uit proberen wat de verhouding groente en beslag is. Enerzijds wilde ik tenminste dat ze zo veel mogelijk groente ook binnenkreeg, en anderzijds: Het moet wel te bakken blijven natuurlijk ;) .
    Ik maakte wel een heel gladgepureerd groentemengsel hoor, voor m'n eigen gemak met bakken ;) .

10. mama to be

mama to be Actief lid

1 jan 2008
    395
    0
    0
    Winsum
    Wat een goed idee, zo'n groentepannenkoek. Dat gaan we van het weekend even uitproberen

11. Kimsp

Kimsp Actief lid

12 jun 2008
    117
    0
    0
    Kun je ook de pannenkoekenmix gebruiken met alleen de watertoevoeging? Lekker makkelijk haha!

Leuke groente tips inderdaad!

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    In die pakken zit gewoon koemelkpoeder. Die kun je dus ook gewoon gebruiken ipv een mix met losse melk..

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Pannenkoekjes vind Layla erg lekker, ze krijgt ook wel eens met appeltjes erin, met groenten is ook een goede optie :) slim!

Deel Deze Pagina