pannenkoekbak vraag

Discussion in 'De lounge' started by flowertje, Apr 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    Als ik een pannenkoek bak met spek valt me spek er altijd vanaf hoe doen jullie dit hoe bak je een goede pannenkoek met spek die er op blijft hihihu..

2. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

Dec 6, 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik giet het beslag in de pan en dan meteen het spek er bovenop leggen. Wachten met omdraaien van de pannenkoek totdat het beslag al wat stijft! Omdraaien, en na een paar minuten klaar spek valt er bij mij nooit af!

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

wij halen de spek even door het beslag dan in de pan en gelijk een lepel beslag erover met kaas netzo bakt die ook niet aan

4. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    Zo doe ik het ook maar het spek valt er echt vanaf hihihihi heb een echte pannenkoekpan

5. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Eerst spek in de pan, even laten bakken en dan snel het beslag er over. Dan vallen ze in het beslag, werkt hier het beste.

6. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    Ik ga het zo is proberen tnks

7. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Hier net zo. Spek is er nog nooit afgevallen.

Eet smakelijk!

8. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik doe gewoon beslag in de pan en gelijk spek erop... en eigelijk valt hij er bij mij nooit af. blijft hij plakken aan de bodem bedoel je? misschien iets meer boter...

9. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik bak in olijfolie trouwens

10. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    Neej het spek bliift niet plakken aaan het beslag dus als ik de pannenkoek uit de pan haal dan vallen de plakjes eraf

11. marilouise

marilouise Niet meer actief

heb je al geprobeerd je spek door het beslag te halen in de pan leggen en gelijk een lepel beslag erbij

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,545
    3,057
    113
    ik doe ook altijd klontje boter in de pan, dan spek erin en zo snel mogelijk beslag erover heen.. ook over de spek en dan de pan goed ronddraaien zodat er om het spek heen overal goed beslag zit. liefst ook nog op de spek beslag.

weet iemand toevallig hoe je een pannekoek met ananas maakt? gister geprobeert maar geen succes..pannekoek word niet gaar

13. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    zorgen dat je schijven ananas niet te dik zijn.. en goed uitgelekt zijn.. zodat ze zo droog mogelijk de pan in gaan

Share This Page