Pannenkoeken combineren met?

Discussion in 'De lounge' started by zara1983, Sep 26, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nougat

Nougat Fanatiek lid

May 27, 2018
    2,958
    1,294
    113
    Jaaaa pannenkoeken :o: krijg er nu ook heel veel zin in. Zou verschillende bakjes met toppings neerzetten. Van gezond tot ongezond.

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Zalig, pannenkoeken. Wij hadden afgelopen weekend een verjaardagsfeest voor de familie met pannenkoeken. Gewone pannenkoeken en blueberry pancakes gemaakt, en iedereen was blij.

Vitamientjuh likes this.
  3. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Een appel kaneel pannenkoek alsjeblieft! Wanneer is het feestje? :D

4. Glass

Glass Fanatiek lid

May 29, 2017
    2,194
    1,054
    113
    Female

Zou ik ook doen ja, lekker!

Adje likes this.
  5. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ja, mag ik ook komen? Ik hou echt van pannenkoeken!

Caithy likes this.
  6. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

Nov 1, 2013
    1,207
    534
    113
    NULL
    Dat was ook een reden om iets 'erbij' te verzinnen. Maar met een hartige vulling vult het misschien beter? En eten ze er geen 4 per persoon:eek:
    Maak het liefst inderdaad gewone pannenkoeken met een buffet aan zoet/hartig beleg.
    Kan dat ook met bijv saté? Of moet je dat echt apart maken

7. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

Dec 3, 2011
    3,069
    1,124
    113
    Female
    Ik had toevallig gisteren pannenkoeken met een soepje gemaakt. Ik was even inspiratieloos :rolleyes:. Je kunt eventueel hartige taartjes erbij maken. Van die kleintjes in muffinvormpjes en gevulde wraps.

8. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik maak ze zelf wel eens met een vulling van wokgroenten, kip en een woksausje, echt superlekker voor degenen die graag hartig willen. En na 2 van die pannenkoeken zit je echt goed vol. Als wij pannenkoeken als avondeten hebben eten we er ook niks bij verder.

9. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

Sep 10, 2018
    940
    1,039
    93
    pannekoeken combineren met.....de prullenbak!

Als ik iets vies vind, zijn het wel pannekoeken, ik ga serieus van de lucht alleen al over mijn nek (sorry voor de beelddenkers)

uiteraard heb je niks aan mijn reactie, ik zou jouw feestje overslaan ben ik bang. En mijn dochter trouwens ook, die lust ze ook echt niet..... Hoe leuk ik het idee ook vind trouwens, en ik denk dat je heel veel mensen er wel een plezier mee doet !!! De meesten lusten het natuurlijk wel.

Nietverwacht likes this.
  10. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Wat wij trouwens ook wel eens op een verjaardag gedaan hebben in de middag, was een tostibuffet als lunch. 2 Tosti-ijzers neergezet en een berg boterhammen en beleg en een paar suggesties op de wand gehangen (Classic tosti, Italiaanse tosti, franse tosti, mexicaans, zoete tosti etc). Iedereen heeft zitten smullen en wij hadden er 0 werk aan :D

lorreke, Syane, Iertje81 and 12 others like this.
  11. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,757
    490
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    Je kunt van een crêpe ook een taartje maken. Tussen elke laag beetje slagroom. Eventueel met een smaakje. Maak ik mijn dochter heeeeeel gelukkig mee.
    Heet officieel dacht een crêpe suzette taartje hier heet hij de Pannekoekentaart.

Hier maak ik alle volwassen blij met pannekoeken met kersen, Hartig met ui, prei paprika en spek. Of met zalm en paprika en dille
    Ik eet ze het liefst met appel erin. Kinderen vinden kaaspannekoeken of banaan met choco het lekkerst.

Als toetje een naturel met poedersuiker en bolletje ijs.
    Of vullen met banketbakkersroom met fruit naar keuze. Of chocolade schaafsel of stukjes .

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,646
    5,686
    113
    Ik zou er een quiche ofzo bij maken en soep. Ik lust zelf geen pannenkoeken. Stokbrood met kruidenboter ook altijd gped

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    Als ik er al iets bij zou maken dan een quiche of pizzacups (pizza deeg in muffin vormpjes en vullen met wat je maar wilt ;)) zoooo lekker

Maar verder t idee van @Adje jamjamjam! Tis dat we zondag al pannenkoeken hebben gegeten haha anders zou ik meteen weer willen :D

Wat een leuk idee trouwens, pannenkoeken serveren op een verjaardag! Die ga ik even onthouden :) ik ben altijd zo inspiratieloos dat ik niet verder kom dan soep met broodjes of in de avond idd meer een soort buffet met zelf samen te stellen salade, van die pizzacups en quiche ed

Adje likes this.
  14. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ervan uitgaande dat je ook kaasjes, toastjes, salade, taart, chips, zoute stengels enz,enz, hebt hoef je natuurlijk wat minder pannenkoeken te maken. En als je zorgt voor bijvoorbeeld een bolognese saus of wat shoarma of dergelijke, dan eet je er minder.

Pannenkoeken met ijs, chocoladesaus en aardbeien zijn mijn favoriet, maar met appel en kaneel word ik ook heel blij!

15. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,011
    3,666
    113
    In sommige supermarkten heb je bij de toetjes een bak met bosvruchten/aardbeien enz staan dit kan je door de yoghurt/kwark doen maar had het in de vakantie op een pannenkoek gedaan met chocola, zo slecht maar was zoooo lekker haha.

Was bij de lidl en laatst hebben we het in nog een supermarkt gezien, plus vomar of ah.

16. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,011
    3,666
    113
    Binnenkort heb ik een p.annenkoekenm.iddag georganiseerd op mn werk en ga voor clienten en een andere bepaalde groep voor 80/100 mensen pannenkoeken bakken.

Wat ik er dan bij doe is schenkstroop, appelstroop, poeder en basterdsuiker.

Aan hartig ga ik niet beginnen denk ik voor zoveel mensen.

Ik lees mee misschien nog leuke ideeën.

17. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Nou ik zou ook blij zijn met een pannenkoek gewoon met poedersuiker of strook, niets speciaals :) ook koud is geen probleem. Wel zelf gebakken en niet van die kant en klare.

Mijn dochter wil dit jaar Turkse pizza's bij het eten dus een keer "makkelijk" deze worden wel gemaakt door een buurvrouw van ons en zijn altijd heerlijk lekker vers.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Wij maken soms pannenkoekentaart en soms ook een tortillataart. Die laatste is natuurlijk meer hartig.
    Best eenvoudig te maken. Er staan verschillende recepten op internet.
    Tosti’s kun jer inderdaad ook erbij doen en fritatensuppe voor als je iets pannenkoekachtigs, maar toch hartig wilt serveren.

19. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,036
    2,900
    113
    't Gezellige Brabant
    Een schaaltje gehakte nootjes (bv hazelnoot, pecannoot en walnoot) en rozijntjes er bij zetten om mee te beleggen, jummie!

20. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Kijk gewoon eens op een menukaart van een pannenkoekenrestaurant.

‘Taart’ maken van pannenkoeken met kaas (en ham)
    Pannenkoek met ragout vind ik bij het pannenkoekenhuis altijd lekker

Of gewoon met ham, kaas, ui, tomaat en klein beetje kruidenboter

Share This Page