Oehh lekker, ga ik onthouden voor als het keer slecht weer is met 1 van de kinder verjaardagen. Zou zelf soep, stokbrood+kruidenboter en wraps/salade oid er bij doen.
Ben we benieuwd hoe je dit praktisch gaat aanpakken. Als we met ons gezin pannenkoeken eten dan staat er 1 iemand al de hele tijd in de keuken. Laat staan dat je voor al de verjaardagsvisite moet bakken. In voren bakken kan, maar is met allerlei vullingen helemaal niet lekker. Hoe ga je dit doen?
Ik zou sowieso de pannekoeken van te voren bakken. Dan hoef je ze alleen op te warmen als het feestje begint.
Nu heb ik ook trek in pannekoek lekker met kaas en een plak kipfilet, en met smeerkaas is ook lekker of cheddar kaas, mhhh of kaas met stroop erop Jamjam Maaarja zou indd ook gewoon op pannekoeken houden en dan beleg apart zodat ze dat zelf kunnen pakken, zal zeker wel voldoende zijn aan eten vooral ook als je ook nog chips enz op tafel hebt
Hoe kan ik ze het best opwarmen? Ik heb 2 ovens (met warmhoud functie), waarvan 1 een magnetronfunctie heeft. En heb een inductie kookplaat. Laatste is waarschijnlijk het lekkerst, maar ook meest werk
Ik heb ze nog nooit in de oven geprobeerd. Misschien dat er leden zijn met ervaring. Ik zou zelf voor de kookplaat gaan, maar dit is dus puur omdat ik geen ervaring heb met de oven. Ben je er al uit wat er op het menu komt te staan? Of alles neerleggen en dan kan iedereen zelf opwarmen? Dan moet je wel zo'n draagbare kookplaat hebben of lenen.
Ik maak altijd pannekoeken, doe ze dan op een bord in de oven op 180 graden zodat ze warm blijven. Zodra het beslag op is, gaat het bord met alle pannekoeken op tafel. Stapel op tafel blijft prima warm!
Dat doe ik bij naturelpannenkoeken ook ( pan heet water en dan pannenkoeken tussen 2 borden) Maar pannenkoeken met vulling zijn niet meer lekker als je ze warm houdt vind ik. En er kwamen nogal wat ideeen voor hartige pannenkoeken voorbij. Vandaar mijn vraag.
Door dit topic had ik zin in pannenkoeken gisteren. Dus we aten pannenkoeken. Zie ik net dus weer. Heb ik er weer zin in... Ik zou van te voren een goede portie naturel pannenkoeken bakken en dan even opwarmen voor het serveren. Daarna heel veel toppings er bij. Eventueel nog een pan soep erbij.
Mijn favo pannenkoek is met ontbijtspek en stroop. Ik maak zelf vaak voor mijn man en mijzelf een pannenkoek met blauwe kaas en gebakken champignons. Een pannenkoeken buffet klink echt super.
Of een paar gourmetstellen regelen en iedereen zelf laten bakken. Dan hoef jij alleen voor beslag te zorgen.
O lijkt mij heel lekker zo'n buffet. Ik ben gek op pannenkoeken met kaas en spek. Lijkt mij alleen wel heel veel werk. Hoeveel mensen komen er? Als ik reken hoeveel wij er hier thuis al eten. Maar met flink wat (hartig)beleg valt dat misschien wel mee. Edit: met shoarma en sla is trouwens ook heel lekker. Heb ik pas ontdekt in een pannenkoekenrestaurant
ik zou niet heel blij worden van zoete pannenkoeken als maaltijd. Een zoete pannenkoek is voor mij een toetje of tussendoortje, geen echt eten Maar een paar stevige met spinazie, kaas en eventueel spek is nog te doen als maaltijd. Maar wat iemand al zei, ga je dat voor al je gasten doen?? Ik zou op een feestje liever iets maken dat je voor 90% kan voorbereiden.