Koemelkeiwitten uit melk zijn slecht te verteren voor een baby. Yoghurt is een aangezuurd product en makkelijker te verwerken voor een lijfje. Ook voor volwassenen trouwens. Vandaar dat yoghurt dus eerder 'mag'. Vla is in mijn ogen ook niet bepaald geschikt voor een baby. Je kunt pannenkoeken ook bakken met water
Maar je gaat uit eten? Omdat je schrijft dat je het leuk zou vinden als ze ook mee kan? Ik zou gewone melk nog niet doen. En ik weet niet of ze al ei heeft gehad? Zou ik ook mee uitkijken. Je kan ook zelf thuis een pannenkoek maken met flesvoeding en banaan, heeft ze toch ook een pannenkoek
In de meeste pannenkoekenrestaurants kun je ook pannenkoeken bestellen zonder melk. Dat zou ik denk ik doen. Je hebt goede kans dat je kleintje er prima tegen kan hoor. Maar gewone koemelk is moeilijker te verteren. 't Is toch zonde als je lekker uit eten gaat en daarna de verjaardag nog verder wil vieren, maar dat je kindje zit te huilen vanwege krampjes. Ik heb voor de oudste wel eens pannenkoek gemaakt met moedermelk en voor de jongste met poedermelk. Dat ging allebei ook prima. Als je uit eten gaat, kan ik me voorstellen dat dit niet handig is. Maar als je thuis pannenkoeken gaat eten, kan dat dus ook nog. Onze jongste lust trouwens geen pannenkoeken. Dus we hebben voor hem nog heel lang een potje laten opwarmen in het pannenkoeken restaurant. Dat was de enige plek waar hij ooit een potje kreeg, haha.
Kan prima hoor, dat beetje koemelk dat erin zit kan geen kwaad op die leeftijd. Een paar slokjes koemelk zou bijvoorbeeld al kunnen, dus die paar hapjes pannenkoek kunnen zeker.
Goh, ik zou er nou nooit over nadenken om m'n dochtertje nu al pannenkoeken te geven. Heb altijd gedacht dat zo'n babymaagje dat deeg nog helemaal niet kan verdragen (ook al snap ik dat ze er op deze leeftijd nog niet veel van eten) Weer wat geleerd hier
Ik zou het niet doen. Ik neem in dat soort gevallen zelf eten mee naar een restaurant. Tot een jaar krijgen ze hier sowieso liefst geen suiker en zout. En al helemaal niet 'voor de gezelligheid'. Alsof ze dat zelf snappen. En nee, mijn kinderen eten niet alleen fruit... Ik vind pannenkoeken geen geschikt eten voor een baby.
Nee niet gedaan. Tot 1 jaar heb ik echt wel opgelet met wat ik gaf. Pas vanaf ben ik dingen als pannenkoeken gaan geven eigenlijk. Ik vond het eerder gewoon onnodig in zon kindermaagje. Zit toch ook zout etc in. En nee ik ben geen gezondheidsguru m'n zoontje eet gewoon ook ijs en biscuitjes 😜
Ik zou zelf een pannenkoekje (of een stel) bakken en die meenemen. Recept: 1 banaan, 1 ei (let wel op of ze tegen ei kunnen!), 1 eetlepel bloem. Mixen en bakken. Simpel, gezond, hartstikke lekker...
Ik zou niet zo moelijk doen en het gewoon proberen. Lijkt me stug dat ze met 8 maand meteen een hele pannenkoek weg werkt.
Ik zou ook niet te moeilijk doen, ze gaat echt geen hele pannenkoek eten en een paar happen kan echt geen kwaad!
Voor de melk zou ik het niet laten. Ik ben absoluut geen gezondheidsfreak maar een hele pannenkoek zou ik niet doen. Wat al gezegd werd, de deegbal die blijft lang in de maag. Ook bij volwassenen. Bij mij duurt het nog tot d volgende morgen (nee met mijn maag is niets mis), dus ik denk dat dat voor een baby niet heel goed is. Ik zou wel een paar hapjes geven. Maar verder het eigen eten meenemen.