Vorig jaar een kennis, die bleek zwart haar geld te verdienen met oppassen. Zij heeft ook een aantal x op dochter gepast (betaald). Het UWV is hier achtergekomen, omdat zij een uitkering krijgt en al eerder beweerde niets naast haar uitkering bij te verdienen. Toen ze nog zwart verdiende showde ze haar nieuwe spullen op Facebook, want ze verdiende zwart toch wel een bedrag van tussen de 1500-2000 euro met oppassen. Toen ze in de shit kwam heb ik haar geholpen met diverse dingen op papier te zetten. Ze beweerde dat ze haar auto de deur uit moest doen. Later zei ze dat ze haar auto op de naam van haar zwager zou zetten. Hwt UWV heeft haar veroordeeld tot een mega boete. Nu komt het: ik zie op Facebook opnieuw dat ze spullen zoekt voor kleine kinderen. Haar auto heeft ze nog. Intussen weer nieuwe dure spullen gekocht (zag ik toen ik haar tegenkwam). Ze loopt als de prinses erbij terwijl ze beweerd maar 25 euro per week te hebben. Ik weet natuurlijk niet of ze veel spullen krijgt maar ik voel een naar luchtje. Zeker omdat ze Facebook afstruint naar kinderspullen. Ik weet bijna zeker dat ze weer zwart oppast. Laatst stonden er weer fietsen bij haar in de tuin met kinderzitjes. Ik verdien m'n geld eerlijk en wij zijn harde werkers. Persoonlijk vind ik dat ze opnieuw moet worden aangepakt. Maar ergens vind ik het zielig... stel ik heb het mis en ze zoekt spullen voor n ander en ze krijgt gewoon veel spullen.... Maarrrr 1+1=2 ? Heel eerlijk zonder rellen: wat zou jij doen? Ik vind t zoo lastig...
Ai, lastig ja. Aan de ene kant: bemoei je er niet mee. Aan de andere kant: jij betaald gewoon netjes je belasting. Het is niet eerlijk. Ik weet niet wat ik zou doen...
Alleen melden als je het zeker weet. Ik weet niet of het nog zo is dat de uitkering tijdelijk stop wordt gezet tot alles door het UWV is uitgezocht, maar sowieso krijgt ze weer een hoop gedoe. Wat niet meer dan terecht is als ze de boel belazert, maar als ze echt d'r leven gebeterd heeft is dat natuurlijk wel heel verrot.
Ik zou er net als jij het mijne van denken, maar ik zou er niets actiefs meedoen. Zou ik een rechtstreekse vraag erover krijgen, dan zou ik niet liegen over wat ik weet, maar verder niet. Maar daarnaast zou ik ook proberen het contact met deze kennis wat te mijden omdat ik niet eens ben met wat ze doet. ze wordt vanzelf een keer aangepakt, maar zou mij niet de aangewezen persoon voelen!
Je kunt het ook zo bekijken: De andere kant opkijken en niks doen. Als iedereen dat doet, zal er niks veranderen en kan ze haar gang blijven gaan. Dan komt karma ook niet langs! Je werkt dan alleen indirect mee aan haar frauduleuze bezigheid. De vraag is dan: kun je leven met die gedachte?
vind het net zo lastig als jij...aan de ene kant zeg ik: nee niet mee bemoeien. Aan de andere kant...als niemand ooit dit sort dingen meld hoe moeten ze er dan achter komen...en wij maar netjes belasting afdragen...
Ik zou er niets mee doen, maar ik zou mijn kind daar ook niet brengen want verzekerd is ze ook niet als er wat gebeurd.
Het is misschien niet eerlijk, maar ik zou er voor mezelf geen goed gevoel bij hebben om iemand zo te verraden. Iedereen doet wel eens wat.. Het idee alleen al dat iemand je zo in de gaten houdt... Leven en laten leven. Maar dat is mijn mening, het is natuurlijk wel zo als niemand iets zegt dat er nooit iemand gepakt word.
Lijkt me lastig. Ik heb dat met mijn beste vriendin, krijgt een uitkering haar vriend werkt fulltime en woont bij haar in. Maar staat daar niet ingeschreven waardoor zij dus gewoon der uitkering behoud. Lekker makkelijk aan geld komen denk ik dan, vind het vreselijk maar goed karma is a bitch en komt zeker ook bij haar langs denk ik dan. Laatst zag ik dat de belastingdienst al in hun auto'tje zat, dus volgens mij is er al door iemand iets gemeld. Ik zou het zelf niet melden,maar als iemand verhaal komt halen zou ik gewoon eerlijk zijn. Verder komt karma idd bij haar ook wel langs
Als buitenstaander zeg ik ja! Maar zelf zou ik het waarschijnlijk ook niet doen. Ach en uiteindelijk komt boontje toch wel om z'n loontje...
Ik zou haar gewoon op de man af vragen of ze weer zwart aan het werken is. Als ze raar/afwijkend/bevestigend reageert dan zou ik haar vertellen dat je haar gaat aangeven. Achter haar rug om zou ik het niet doen, voelt toch niet goed.
zulke mensen ken ik ook...... Wij irriteren ons er ook mega aan maar hebben zoiets van: "ze worden al extra in de gaten gehouden dus ooit lopen ze weer tegen de lamp"
Nog even van een andere kant bekeken: Het loont blijkbaar ontzettend om zwart te gaan werken. Alleen al bijna iedereen in dit topic zou de andere kant opkijken, niks doen en geloven in karma...... Ik zou zonder bewijslast ook niks ondernemen hoor trouwens. Straks heb je het wel bij het verkeerde eind namelijk. Pas bij 100% zekerheid zou ik het overwegen, al zou ik het lef waarschijnlijk niet hebben om daadwerkelijk aangifte te doen. Maar dit kan volgens mij ook anoniem?