Blaasontsteking?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Esmaralda, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb al een paar dagen een zeurderig gevoel onder in mijn buik. Ik merkte al dat ik steeds moest plassen en daarbij steeds maar een drupje plas.
    Ik zocht er niks achter, alleen nu doet het zeer als ik klaar ben met plassen (branderig gevoel) en het zijn nog steeds drupjes. Ik heb ook steeds het gevoel alsof ik heel nodig moet, maar dan komt er maar 1 drupje.
    Verleden week had ik aan mijn verloskundige gevraagd of het normaal is dat ik zoveel harde buiken heb, en toen zei ze dat als ik pijn krijg bij het plassen ik mijn urine even moet na laten kijken. Dit omdat dit ook harde buiken veroorzaakt.

De harde buiken zijn ook meer geworden sinds verleden week en ik heb steeds kramp en een zeurderig gevoel onderin mijn buik. Soms doet het echt zeer!
    Ik weet alleen niet wie ik nu moet bellen? De dokter of de verloskundige?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je huisarts kan de test doen op blaasontsteking, je VK niet. Dus je huisarts.
    Klinkt idd als wel even heel verstandig om op blaasontsteking te laten testen. Mocht er uit de sneltest niets komen, vraag dan even of ze ook even wat urine op kweek willen zetten: de sneltest spoort namelijk niet elke blaasontsteking op.

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Bedankt voor je antwoord! Heb je dan ochtendurine nodig? En moet je echt een afspraak maken of kan je je urine gewoon inleveren? Ik heb namelijk van 08:00 tot 11:00 iets belangrijks.

Ik heb 1x in mijn leven een blaasontsteking gehad en dat was van de katheter tijdens de keizersnede. Ik voelde het niet, maar omdat het wat raar voelde na het plassen wilde de kraamhulp dat het even onderzocht werd. Dit was alleen al om 17:00 en mijn man is toen even snel langsgegaan. Lijkt me dat dit niet de normale gang van zaken is.

4. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    inderdaad liefste direct je huisarts bellen hoor!
    beterschap, klinkt als een echte bo!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Volgens mij maakt het niet uit van welk moment van de dag je urine is: die ontsteking zit er toch wel, welk moment van de dag het ook is.

6. nur

nur Lid

18 jun 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey,

Ik heb hier momenteel ook last van.
    Steeds kleine beetjes plassen en een branderig gevoel.
    Ik ben naar de huisarts gegaan en die heeft een antibiotica gegeven die geschikt is voor zwangere vrouwen. Sterkte!

7. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    ik heb ook blaasontsteking en ik kon me plas gewoon wegbrengen hoefde er geen afspraak voor te maken heb nu een antibiotica kuurtje gekregen en de harde buiken worden minder dus zou even laten testen mijne is ook op kweek gezet

8. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Laten testen bij de huisarts. Ze kunnen je verder helpen, de vk niet.

9. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Vanochtend plasje ingeleverd, mag om 14:00 bellen voor de uitslag. Ben benieuwd :)

Deel Deze Pagina