Pannenkoeken van moedermelk??? ;)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door maartje84, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Gelezen op
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Vast voedsel - Beginnen met vast voedsel

Ik dacht eerst dat het een grapje was, maar volgens mij is het serieus..??

Ondanks dat het voor sommigen vast 'net zo normaal is als koemelk te gebruiken', vond ik het toch een beetje maf.
    Daarom mijn vraag (met een knipoog ;)):

Zou jij een pannenkoek eten van de melk van een andere vrouw?? ;)

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Uhm... Nee. Er staat ook een verhaal op van een vrouw die stiekem (!!!) pannenkoeken van moedermelk aan de verjaardagsvisite gaf. Dat vind ik echt misselijk! Geef mensen in ieder geval de keuze!

Ik heb wel eens mm-pannenkoeken gebakken voor ons zoontje. (Hij was toen nog geen 1. Wij aten pannenkoeken en we hadden wat meel over.) Zoonlief vond ze heerlijk. Ik heb ze zelf ook wel geproefd. Maa van een ander hoef ik het niet te hebben.

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik heb nooit gekolfd dus dit ook nooit gedaan maar ik zou er bij (sommige!) van m'n vriendinnen niet vies van zijn. Ik zou het wel graag weten, geen stiekem gedoe!

En dat niet omdat ik mensenmelk vies vindt en koemelk niet maar omdat koemelk voldoende behandeld wordt om infecties te voorkomen en een mama die thuis gewoon kolft, doet dit niet veronder stel ik...

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

nee dankje....;):p

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou het niet voor mezelf eten, maar 11 jaar geleden kreeg ik de tip al om zo pannenkoeken te bakken voor mijn allergische zoon en om door mijn kolfvoorraad heen te komen. Zo 'nieuw' is het dus niet.

In de traditionele Chinese geneeskunde moesten veel kruidenmengsels vaak met moedermelk ingenomen worden. Vandaar dat in vroeger eeuwen bij rijke Chinese families een min deel van de huishouding was. Die was er niet alleen voor de babies!

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik wist wel dat je er pannenkoeken van kunt bakken, maar ik vind het wel vreemd dat de hele familie inclusief kraamhulp ervan eet.
    Maar goed, zo vinden zij mij misschien wel raar omdat ik daarvoor melk uit een pak gebruik, wie zal het zeggen.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, tja van melk van een andere vrouw zou ik het niet eten, maar net zogoed niet van mijn eigen melk.

Van een hele hoop koeien door elkaar lust ik wel pannekoeken :p!

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Van mijn eigen melk wel, van een andere vrouw niet.
    Is ook niet raar, je kunt ook ziektes e.d. overbrengen met je melk. Ik zou ook niet bloed opslurpen van een ander (mocht ik dat lekker vinden, wees gerust, ben geen vampier ;))

9. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Nee, dank je, en ik denk ook niet dat mijn fam er echt blij van word. Had ze al voorgesteld om lekker brinta ervan te maken s morgens vroeg, maar echt enthousiast werden ze niet.

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Haha, ik las dat dus ook en had echt zo iets van... huh???

Ik ben helemaal pro BV hoor echt waar, maar sommige dingen gaan mij net ff te ver, dus nee ik zou echt geen MM pannenkoeken van een ander maar ik denk ook niet van mezelf hoeven.

11. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    What's next: Thee met moederkoekjes? ;) :D
    Maar zonder dollen zou ik ook niet zo snel gaan staan bakken met mijn eigen melk. Ik kan me er dan wel weer iets bij voorstellen als je een kindje zou hebben met kma.
    Wel dapper van de kraamhulp!

12. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Van iemand anders neeee echt niet !!

Ik heb 2/3 weken terug pannenkoeken gemaakt voor de jongste met mijn melk ... En tuurlijk zelf ook 1 hapje geproefd en het smaakte helemaal niet anders dan met koemelk... Maar om nou alle pannenkoeken zo te maken nee echt niet !!

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Van mijzelf geen probleem. Van een ander denk ik niet.

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    Van een ander? No way. ( noodsituaties daargelaten, ook voor mijn kids)
    Maar van mezelf heb ik ook mm gedronken, goed heet door de koffie, jammie. Ik zou het dus rustig mijn kinderen voorzetten, maar denk dat mijn man er al niet van zou eten.

15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    haha die kraamhulp inderdaad, zou die dat bij al haar klantjes eten?

Mijn man zou het nog wel eten denk ik als het van mijn melk was, maar van een andere vrouw zou ik dat echt niet hoeven!

16. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ja hoor, dat zou ik zo doen, wij bakten ook pannenkoeken van de melk (koemelkallergie hier).

Wist je dat in koemelk meegemolken pus zit?
    Zou jij een pannenkoek eten van de melk van een andere koe?

17. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb ze wel eens gemaakt maar alleen voor Simone. Ik zou het zelf niet gauw eten, en van een ander moeder ook niet.

18. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Ik ben ook pro borstvoeding, maar je kan inderdaad ook overdrijven! Haha.. Dat idee had nooit in me opgekomen en ik zou het ook niet eten nee. Zou niet weten waarom..

Vind het ook gek dat zo''n kraamverzorgster dat dan eet! Hahaha.. Kan het me haast niet voorstellen maar het zal vast zo zijn..

In Engeland is er een ijssalon die moedermelk-ijsjes verkoopt.. :D

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Die ijssalon is alweer gesloten, volgens mij. De melk was niet gepasteuriseerd en dus een risico voor de volksgezondheid... Het blijft een bloedproduct.

20. Karoke

Karoke Niet meer actief

Als ik tegen melk kon (lactose intolerant + allergie) en de vrouw getest was, zodat ik zeker wist dat de melk "schoon" was, dan zou ik er geen probleem mee hebben eerlijk gezegd. Waarom zou ik wel melk eten van een koe, maar niet van een medemens?

Deel Deze Pagina